Projects per year
Organisation profile
Organisation Profile
Campus Learning and Development Initiatives – Caledonia on hubi ja verkostoalusta, joka kokoaa yhteen monialaista osaamista. Caledonia on paitsi paikka ja tutkittava tila Minerva-rakennuksessa (Siltavuorenpenger 5 A, huone K107), myös ajattelutapa.
Caledonian lähestymistapoihin kuuluu keskeisesti erilaisten osallistavien työtapojen ja osallistavan suunnittelun menetelmien intensiivinen käyttö ja tutkimus- ja kehitystyö. Yhteistyössä on tuotettu mm. hyvinvointia tukevien tilojen osallistavan suunnittelun opaspilotti, ja prosessin aikana arkkitehdit ja pedagogit loivat yhteistä ymmärrystä oppimisen ja työn tekemisen tilojen kehittämiseen.
Kampustasoinen tarkastelu käsittää niin tila- ja digiratkaisujen mielekkään ja relevantin kehittämisen, myös pedagogisen johtamisen ja sen linkittämisen yliopiston toimintojen ytimeen.
Caledonia julkaisee verkostoyhteistyössään alkuperäistä ja innovatiivista tutkimusta hyvin erilaisilla foorumeilla: ne liittyvät muun muassa palvelumuotoiluun, monialaiseen yhteistyöhön ja oppimiseen, kestävään kehitykseen ja kiertotalouden opettamiseen sekä tilasuunnitteluun ja älykkäiden oppimismaisemien kehittämiseen.
Caledonia kutsuu mukaan yhteistyöhön kaikki kampuksilla työskentelevät ja opiskelevat, jotka ovat kiinnostuneita kestävän kehityksen, tilojen ja digitaalisuuden mahdollisuuksista tuottaa innostavia oppimisen mahdollisuuksia ja tulevaisuusvalmiita ideoita oppivan yhteisön parhaaksi!
Fields of Science
- 516 Educational sciences
- monialainen yhteistyö
- kestävä kehitys
- yliopistopedagogiikka
- arkkitehtuuri
- kampuskehittäminen
- oppiminen
- hyvinvointi
- digitaalisuus
- osallistava suunnittelu
- kiertotalous
- pedagogiikka
- pedagoginen johtaminen
- 211 Architecture
- kestävä kehitys
- kampuskehittäminen
- 515 Psychology
- hyvinvointi
International and National Collaboration
Profiles
-
Laura Hirsto
- Caledonia - Campus Learning and Development Initiatives Hub
- The Centre for University Teaching and Learning (HYPE)
- Faculty Common Matters (Faculty of Education) - Title of Docent
Person: Teaching and research personnel
-
Heidi Hyytinen
- The Centre for University Teaching and Learning (HYPE)
- Doctoral Programme in Cognition, Learning, Instruction and Communication - Supervisor for doctoral programme
- Faculty Common Matters (Faculty of Education) - Title of Docent
Person: UH , Teaching and research personnel
-
Mikael Juhana Kivelä
- Department of Education
- Caledonia - Campus Learning and Development Initiatives Hub
- Doctoral Programme in Cognition, Learning, Instruction and Communication
- Teaching and Learning Services - Specialist in Educational Technology
Person: M4 Administrative staff, Doctoral Researcher, Teaching and research personnel
-
Anne Nevgi
- Caledonia - Campus Learning and Development Initiatives Hub
- DAPHNE - Developing Assessment Practices in Higher Education
- Doctoral Programme in School, Education, Society, and Culture - Supervisor for doctoral programme
- Doctoral Programme in Cognition, Learning, Instruction and Communication - Supervisor for doctoral programme
- Faculty Common Matters (Faculty of Education) - Docent Contract, Title of Docent
Person: Teaching and research personnel
-
Niclas Sandström
- Caledonia - Campus Learning and Development Initiatives Hub
- Department of Education - Postdoctoral Researcher
- Helsinki Institute of Sustainability Science (HELSUS)
Person: U2 Teaching and research staff, Teaching and research personnel
-
OAHOT-2: Oppimisanalytiikan hyödyntäminen itseohjatun oppimisen tukena 2 (OAHOT-2)
01/06/2023 → 31/12/2025
Project: Research project
-
DEMOCRAT: Education for Responsible Democratic Citizenship
01/03/2023 → 28/02/2026
Project: EU funding
-
DEMOCRAT - Education for Responsible Democratic Citizenship
01/03/2023 → 31/12/2025
Project: EU Horizon Europe: Research and Innovation Actions (H2020-RIA)
-
JAVIST: Jakamisella viisautta
Sandström, N., Nenonen, S., Pernaa, J., Hietakymi, E., Krokfors, L., Ikävalko, T., Smolander, D. W. & Vuorio, E. S.
09/01/2023 → 30/09/2025
Project: Other project
-
DePeLean: Developing Pedagogy of Learning Analytics and AI in International Study Contexts
01/01/2023 → 31/12/2025
Project: Research project
-
How Is It Covered? A Global Perspective on Teaching Themes and Perceived Gaps and Availability of Resources in University Forestry Education
Wilenius, K. A., Rekola, M., Nevgi, A. & Sandström, N., 5 Aug 2024, In: Forests. 15, 8, 20 p., 1360.Research output: Contribution to journal › Article › Scientific › peer-review
Open Access -
Knowledge attainment, learning approaches, and self-perceived study burnout among European veterinary students
Iivanainen, A., Collares, C., Wandall, J., Parpala, A., Nevgi, A., Keto-Timonen, R., Tipold, A., Schaper, E., van Haeften, T., Holberg Phil, T., Mcl Press, C. & holm, P., 18 Jul 2024, In: Frontiers in Veterinary Science. 11, 16 p., 1292750.Research output: Contribution to journal › Article › Scientific › peer-review
Open AccessFile -
Learning profiles and their relation to the experiences of learning generic skills at the end of the first year of university study
Hyytinen, H., Tuononen, T. & Haarala-Muhonen, A., 9 Jan 2024, In: Frontiers in education. 8, 10 p.Research output: Contribution to journal › Article › Scientific › peer-review
Open AccessFile -
Editorial: Generic skills in higher education
Hyytinen, H., Tuononen, T. & Braun, E., 4 Apr 2023, In: Frontiers in education. 8, 2 p.Research output: Contribution to journal › Editorial › Scientific
Open AccessFile -
Emotions and social reflection in being and developing as a university teacher
Pekkarinen, V., Hirsto, L. & Nevgi, A., 31 Dec 2023, In: Cogent Education. 10, 1, 18 p., 2169435.Research output: Contribution to journal › Article › Scientific › peer-review
Open AccessFile
Activities
-
Moodle as an instant accessibility improvement
Mikael Juhana Kivelä (Speaker)
27 May 2024Activity: Talk or presentation types › Oral presentation
-
Being and developing as a university teacher - The role of emotions and social reflection in developing as a university teacher in different pedagogical development contexts
Anne Nevgi (Co-supervisor)
10 Jun 2024Activity: Examination types › Supervisor or co-supervisor of doctoral thesis
-
Pre-examination of MA Bhavani Ramamoorthi's PhD thesis
Anne Nevgi (Pre-examiner)
21 Feb 2024 → 25 Mar 2024Activity: Examination types › Pre-examiner of doctoral thesis
-
Studies in Higher Education (Journal)
Anne Nevgi (Reviewer)
17 Oct 2023Activity: Publication peer-review and editorial work types › Peer review of manuscripts
-
How to become a better forest education teacher and prepare your students to meet the challenges of our world
Anne Nevgi (Speaker), Niclas Sandström (Speaker) & Mika Rekola (Speaker)
28 Jun 2022 → 30 Jun 2022Activity: Talk or presentation types › Oral presentation
File
Press/Media
-
-
Construction of new learning spaces calls for interaction between stakeholders and development of school’s operational culture
04/06/2020
1 item of Media coverage
Press/Media: Press / Media
-
Construction of new learning spaces calls for interaction between stakeholders and development of school's operational culture
04/06/2020
1 item of Media coverage
Press/Media: Press / Media
-