Organization profile

Organisation Profile

The centre for educational assessment (CEA) at the University of Helsinki was established in 1996 to develop an instrument for measuring learning to learn as the key transversal skills vital for lifelong learning. Today, the CEA works in collaboration with schools and municipalities, as well as with the National Board of Education and Ministry of Education and Culture concerning educational assessment and other strands of educational research and development. 

International and National Collaboration Publications and projects within past five years.

Projects 1999 2021

Publications 1981 2019

Johtaminen perusopetuksessa — katsaus koulujen johtamisjärjestelmiin ja rehtoreiden näkemyksiin johtajuuden jakamisesta

Ahtiainen, R. S., Lahtero, T. J. & Lång, N., 2019, (Accepted/In press) Perusopetus, tasa-arvo ja oppimaan oppiminen: Valtakunnallinen arviointitutkimus . Hautamäki, J., Vainikainen, M-P. & Rämä, I. (eds.). Helsingin yliopisto, kasvatustieteellinen tiedekunta, 15 p.

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterScientificpeer-review

Nyexaminerade om lärarutbildningen i Sverige och i Finland

Bejerot, E., Lampi, L. K., Forsberg, T., Ahtiainen, R. S., Björk, L., Hotulainen, R. H. E., Parding, K., Sehlstedt, T. & Westensson, G., 2019, (Accepted/In press) In : Arbetsmarknad och Arbetsliv. 25, 19 p.

Research output: Contribution to journalArticleScientificpeer-review

Oppimaan oppimisen arvioinnin teoreettisia lähtökohtia

Vainikainen, M-P., 2019, (Accepted/In press) Perusopetus, tasa-arvo ja oppimaan oppiminen: Valtakunnallinen arviointitutkimus peruskoulun päättövaiheessa. . Hautamäki, J., Vainikainen, M-P. & Rämä, I. (eds.). (Kasvatustieteellisiä tutkimuksia).

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterScientificpeer-review

Palautteen ja valintojen merkitys sähköisessä arvioinnissa. Teoksessa J. Hautamäki, M.-P. Vainikainen & I. Rämä (toim.) Perusopetus, tasa-arvo ja oppimaan oppiminen: Valtakunnallinen arviointitutkimus peruskoulun päättövaiheessa.

Oinas, S. E., Asikainen, M. S. & Vainikainen, M-P., 2019, (Accepted/In press) Perusopetus, tasa-arvo ja oppimaan oppiminen: Valtakunnallinen arviointitutkimus peruskoulun päättövaiheessa. . Helsingin yliopisto, 15 p.

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterScientificpeer-review

Perusopetus, tasa-arvo ja oppimaan oppiminen: Valtakunnallinen arviointitutkimus persukoulun päättövaiheessa

Hautamäki, J. (ed.), Vainikainen, M-P. (ed.) & Rämä, I. M. (ed.), 2019, (Kasvatustieteellisiä tutkimuksia)

Research output: Book/ReportAnthology or special issueScientificpeer-review

Activities 1986 2019

AERA 2019

Sanna Oinas (Speaker)
9 Apr 2019

Activity: Talk or presentation typesOral presentation

Tietosuoja- ja tietoturvakoulutus

Marja Tamm (Attendee)
16 Mar 2018

Activity: Participating in or organising an event typesOrganisation and participation in conferences, workshops, courses, seminars

Developing inclusive education in the City of Helsinki 's schools 2018-2021

Raisa Ahtiainen (Keynote speaker)
10 Dec 2018

Activity: Talk or presentation typesInvited talk

University students' academic emotion profiles: An experience sampling approach

Elina E. Ketonen (Speaker)
24 May 201827 May 2018

Activity: Talk or presentation typesOral presentation

European Educational Research Association, ECER 2018 Conference

Raisa Ahtiainen (Speaker)
4 Sep 20187 Sep 2018

Activity: Talk or presentation typesOral presentation

Datasets

Calibration data for the new assessment tools

Vainikainen, M. (Creator), Helsingin yliopisto, Koulutuksen arviointikeskus, 2018

Dataset