Faculty of Educational Sciences

Filter
Foreword / postscript

Search results

  • 2025

    Book series Editor Foreword: Regenerating (in) research and education

    Dervin, F., 2025, (Accepted/In press) The Palgrave Handbook of Autoethnographic and Self-Study . Mulligan, D. L., Forbes, M., Anteliz, E. & Danaher, P. A. (eds.). Palgrave Macmillan

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingForeword / postscript

  • Series Editor Foreword

    Dervin, F., 2025, (Accepted/In press) Researching Interculturality in Post-colonial Contexts: Indigenous perspectives and beyond. Tavares, V. (ed.). Routledge

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingForeword / postscript

  • 2024

    Esipuhe [Biologian opetus ja tiedekasvatus kestävän tulevaisuuden edistäjinä]

    Translated title of the contribution: Foreword (Biology and science education for a sustainable future)Uitto, A., Nov 2024, Biologian opetus ja tiedekasvatus kestävän tulevaisuuden edistäjinä. Uitto, A., Jeronen, E. & Yli-Panula, E. (eds.). Helsinki: Suomen ainedidaktinen tutkimusseura, p. 4-7 4 p. (Ainedidaktisia tutkimuksia; no. 27).

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingForeword / postscriptpeer-review

    Open Access
  • Foreword to Transforming University-Based Teacher Education through Innovation

    Toom, A., 2024, Transforming University-Based Teacher Education through Innovation: A Norwegian Response to Research Literacy, Integration and Technology. Riksaasen Hatlevik, I. K., Jakhelln, R. & Jorde, D. (eds.). London: Routledge, p. viii-x 3 p. (Routledge Research in Teacher Education).

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingForeword / postscriptpeer-review

    Open Access
    File
  • Johdanto

    Jahnukainen, M. & Harrikari, T., 2024, Lasten erityishuolto ja -opetus Suomessa. Jahnukainen, M. & Harrikari, T. (eds.). 14 ed. Tampere: Vastapaino, p. 9-20 12 p.

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingForeword / postscriptpeer-review

  • Opettajuuden omista kuvista moniin kuviin

    Kairavuori, S., Maaranen, K. & Kaihovirta, H., 2024, Omakuvia Opettajuudesta: Näkökulmia opettajaksi kasvun ja lapsuuden tutkimuksiin. Kairavuori, S., Maaranen, K. & H. K. (eds.). Helda Open Books, p. 7-9 3 p.

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingForeword / postscript

  • Preface

    Tirri, K. & Margrain, V., 5 Feb 2024, Identifying and Supporting Giftedness and Talent in Schools. Tirri, K. & Margrain, V. (eds.). MDPI, p. ix 1 p.

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingForeword / postscript

    Open Access
  • Series Editor Foreword

    Dervin, F., 2024, (Accepted/In press) Teaching Interculturally in Qatar: Local Ethics, Communication and Pedagogies. Abdul-Jabbar, W. (ed.). Routledge

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingForeword / postscript

  • Toimittajien jälkisanat

    Jahnukainen, M. & Harrikari, T., 2024, Lasten erityishuolto ja -opetus Suomessa. Jahnukainen, M. & Harrikari, T. (eds.). 14 ed. Tampere: Vastapaino, p. 393-395

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingForeword / postscript

  • 2023

    Jälkisanat

    Paananen, J., Lindholm, C., Lindeman, M. & Luodonpää-Manni, M., 2023, Kieli, hyvinvointi ja haavoittuvuus: Kohti kielellistä osallisuutta. Paananen, J., Lindeman, M., Lindholm, C. & Luodonpää-Manni, M. (eds.). Helsinki: Gaudeamus, p. 245-250 6 p.

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingForeword / postscriptpeer-review

  • Johdanto. Tutkimusnäkökulmia lukemisen kulttuureihin

    Hiidenmaa, P., Lindh, I., Sintonen, S. & Suomalainen, R. M., 15 Oct 2023, Lukemisen kulttuurit. Hiidenmaa, P., Lindh, I., Sintonen, S. & Suomalainen, R. (eds.). Helsinki: Gaudeamus, p. 7-19 13 p.

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingForeword / postscriptpeer-review

  • Preface

    Thrupp, M., Seppänen, P., Kauko, J. & Kosunen, S., 2023, Finland’s Famous Education System: Unvarnished Insights into Finnish Schooling. Thrupp, M., Seppänen, P., Kauko, J. & Kosunen, S. (eds.). Singapore: Springer, p. v-vii 3 p.

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingForeword / postscript

    Open Access
    File
  • Preface

    Niemi, H., 2023, Religion and Worldviews in Education: The New Watershed. Gearon, L., Kuusisto, A., Poulter, S., Toom, A. & Ubani, M. (eds.). Abingdon: Routledge, p. xix-xx 2 p. (Routledge Research in Religion and Education).

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingForeword / postscriptpeer-review

  • Series Editor Foreword

    Dervin, F., 2023, Interculturality in Schools: Practice and Research. Moloney, R., Lobytsyna, M. & De Nobile, J. (eds.). Routledge, p. x-xv 6 p. (New Perspectives on Teaching Interculturality ).

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingForeword / postscript

  • Taide- ja taitoaineiden arvioinnin äärellä

    Knif, L., Hiltunen, M. & Manninen, A., 31 Dec 2023, Taiteen ja taidon taitajiksi: Perusopetuksen arviointiosaamista kehittämässä. Hiltunen, M., Knif, L. & Manninen, A. (eds.). Suomen ainedidaktinen tutkimusseura, Vol. 24. p. 5-11 7 p. (Suomen ainedidaktisen tutkimusseuran julkaisuja. Ainedidaktisia tutkimuksia; vol. 24).

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingForeword / postscript

    Open Access
  • 2022

    Conclusion générale

    Luodonpää-Manni, M. K., Grossmann, F. & Tutin, A., Jul 2022, Les routines discursives dans le discours scientifique oral et écrit. Luodonpää-Manni, M., Grossmann, F. & Tutin, A. (eds.). Grenoble: UGA éditions, p. 257-262 6 p. (Langues, gestes, paroles).

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingForeword / postscriptpeer-review

  • Esipuhe

    Willamo, R., Erkkola, M., Kettunen, H., Rekola, M., Salmesvuori, P. & Virtala, A.-M., 9 Aug 2022, Tieteidenvälisillä poluilla : Kokemuksia tieteidenvälisten tutkielmien ohjauksesta ja arvioinnista. Helsinki: Helsingin yliopiston kirjasto, p. 9-12 4 p.

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingForeword / postscript

    Open Access
  • Foreword

    Tani, S., 2022, International Perspectives on Knowledge and Quality: Implications for Innovation in Teacher Education Policy and Practice. Hudson, B., Gericke, N., Olin-Scheller, C. & Stolare, M. (eds.). London: Bloomsbury Publishing, p. ix-x 2 p.

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingForeword / postscript

    Open Access
    File
  • Kansallisteatteri lautasella

    Korsberg, H., 24 Aug 2022, Kansallisteatterin näyttelijöiden reseptikirja. Puumalainen, S., Välimäki, T. & Riihelä, L. (eds.). 2022 ed. Helsinki: Otava, p. 7-9 3 p.

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingForeword / postscript

  • 2021

    Esipuhe

    Kokkonen, T., Nousiainen, M., Laherto, A. & Portaankorva-Koivisto, P., 2021, FMSERA Journal 4:1: FMSERA Journal Publisher name: ISSN (Print): 2490-158X Volume: 4 Number: 1. Helsinki: Finnish Mathematics and Science Education Research Association, (FMSERA Journal; vol. 4, no. 1).

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingForeword / postscript

    Open Access
    File
  • Foreword

    Lipponen, L., 12 Jul 2021, Gloria Quiñones, Liang Li, Avis Ridgway: Affective Early Childhood Pedagogy for Infant-Toddlers. Cham: Springer, p. v-vi 2 p. (Policy and Pedagogy with Under-three Year Olds: Cross-disciplinary Insights and Innovations; vol. 3).

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingForeword / postscript

    Open Access
  • Foreword by Professor Yrjo Engeström

    Engeström, Y., 2021, Medical Education, Politics and Social Justice. Bleakley, A. (ed.). Abingdon: Routledge, p. XII-XV 4 p. (Routledge Advances in the Medical Humanities).

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingForeword / postscript

  • 2020

    Alkusanat

    Luodonpää-Manni, M. K., Hamunen, M., Konstenius, R., Miestamo, M., Nikanne, U. & Sinnemäki, K., 15 Dec 2020, Kielentutkimuksen menetelmiä I-IV. Luodonpää-Manni, M., Hamunen, M., Konstenius, R., Miestamo, M., Nikanne, U. & Sinnemäki , K. (eds.). Helsinki: Suomalaisen Kirjallisuuden Seura, p. V-X 6 p. (Suomalaisen Kirjallisuuden Seuran toimituksia; no. 1457).

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingForeword / postscriptpeer-review

    Open Access
    File
  • Foreword: Change Laboratories Facing the Future

    Engeström, Y., 2020, Collaborative Development for the Prevention of Occupational Accidents and Diseases: Change Laboratory in Workers' Health. Vilela, R. A. D. G., Pereira Querol, M. A., Beltran Hurtado, S. L., Cerveny, G. C. D. O. & Lopes, M. G. R. (eds.). Cham: Springer, p. vii-xi 5 p.

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingForeword / postscript

  • Foreword: In the Current Economy, Preserving Occupational Safety and Health Calls for Expansive Learning

    Virkkunen, J., 2020, Collaborative Development for the Prevention of Occupational Accidents and Diseases: Change Laboratory in Workers' Health. Vilela, R. A. D. G., Pereira Querol, M. A., Beltran Hurtado, S. L., Cerveny, G. C. D. O. & Lopes, M. G. R. (eds.). Cham: Springer, p. xiii-xvii 5 p.

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingForeword / postscript

  • Preface

    Tirri, K. & Toom, A., 10 Jan 2020, Pedagogy in Basic and Higher Education: Current Developments and Challenges. Tirri, K. & Toom, A. (eds.). London: IntechOpen, p. III-V 3 p.

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingForeword / postscript

  • 2019

    Esipuhe - arvot ja arviointi

    Kallio, M., Krzywacki, H. & Poulter, S., 2019, Arvot ja arviointi. Kallio, M., Krzywacki, H. & Poulter, S. (eds.). Helsinki: Suomen ainedidaktinen tutkimusseura, p. 7-10 4 p. (Suomen ainedidaktisen tutkimusseuran julkaisuja, Ainedidaktisia tutkimuksia; no. 16).

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingForeword / postscript

    Open Access
  • 2018

    Foreword

    Dervin, F., 2018, Antiracism Education In and Out of Schools. Alemanji, A. A. (ed.). Cham: Palgrave Macmillan, p. v-vii 3 p.

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingForeword / postscriptpeer-review

  • Foreword: Learning Spaces for Inclusion and Social Justice

    Dervin, F., 2018, Learning Spaces for Inclusion and Social Justice : Success Stories from Four Nordic Countries. Ragnarsdóttir, H. & Kulbrandstad, L. A. (eds.). Newcastle upon Tyne, UK: Cambridge Scholars Publishing, p. vii-x 4 p. (Nordic Studies on Diversity in Education).

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingForeword / postscriptpeer-review

  • 2017

    Esipuhe - jatkuvuus ja muutos opettajankoulutuksessa

    Kallio, M., Juvonen, R. & Kaasinen, A., 2017, Jatkuvuus ja muutos opettajankoulutuksessa. Kallio, M., Juvonen, R. & Kaasinen, A. (eds.). Helsinki: Suomen ainedidaktinen tutkimusseura, p. 7-8 2 p. (Suomen ainedidaktisen tutkimusseuran julkaisuja. Ainedidaktisia tutkimuksia; no. 12).

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingForeword / postscript

    Open Access
  • Foreword

    Pyyry, N., Tainio, L., Juuti, K., Vasquez, R. & Paananen, M., 2017, Changing subjects, changing pedagogies: diversities in school and education. Pyyry, N., Tainio, L., Juuti, K., Vasquez, R. & Paananen, M. (eds.). Helsinki: Suomen ainedidaktinen tutkimusseura ry, p. v-x 6 p. (Suomen ainedidaktisen tutkimusseuran julkaisuja: Ainedidaktisia tutkimuksia; no. 13).

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingForeword / postscript

    Open Access
  • 2016

    What are New ways to teach and learn in China and Finland?

    Niemi, H. & Jia, J., 2016, New Ways to Teach and Learn in China and Finland: Crossing Boundaries with Technology. Niemi, H. & Jia, J. (eds.). Peter Lang , p. 9-19 10 p. (New Ways to Teach and Learn in China and Finland: Crossing Boundaries with Technology).

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingForeword / postscriptpeer-review

    Open Access
    File