Maker culture, Design learning and Technology (MaDe)

  • Siltavuorenpenger 10

    00014 HELSINKI

Publications 2015 2019

Filter
Chapter
2019

Koulu keksivänä yhteisönä

Seitamaa-Hakkarainen, P. & Hakkarainen, K., 26 Jan 2019, Sähköistyvä koulu: Oppiminen ja oppimateriaalit muuttuvassa tietoympäristössä. Tossavainen, T. & Löytönen, M. (eds.). Helsinki: Suomen tietokirjailijat ry, p. 79-97 19 p.

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterProfessional

Open Access

Opettajan tuki oppijan metakognitiivisen tietoisuuden kehittymiselle

Kallio, M., Virta, K., Kallio, H., Lampi, L., Tamm, M. K., Ahtiainen, R. & Hotulainen, R., 2019, (Accepted/In press) Perusopetus, tasa-arvo ja oppimaan oppiminen: Valtakunnallinen arviointitutkimus peruskoulun päättövaiheesta. Hautamäki, J., Vainikainen, M-P. & Rämä, I. (eds.). Helsingin yliopisto, kasvatustieteellinen tiedekunta, p. 204-230 (Helsinki Studies in Education; no. 52).

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterScientificpeer-review

The changing everyday life of families and young people

Nordlund, A. H., Sekki, S. M. P., Korvela, P. K. & Silvonen, J. O., 2019, (Accepted/In press) Human-Centered Digitalization and Services. Toivonen, M. & Saari, E. (eds.). Springer

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterScientificpeer-review

2018

Collaborative Design Work in Technology Education

Kangas, K. & Seitamaa-Hakkarainen, P., 2018, Handbook of Technology Education. de Vries, M. J. (ed.). Cham: Springer International Publishing , p. 597-609 13 p. (Springer International Handbooks of Education; no. 1).

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterScientificpeer-review

Community of inquiry and inquiry-based learning

Paavola, S. & Hakkarainen, K., 2018, Encyclopedia of Educational Philosophy and Theory. Peters, M. A. (ed.). Singapore: Springer

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterScientificpeer-review

Open Access
File

Esi- ja alkuopetuksen kulttuuriset tehtävät kuvataiteen ja käsityön näkökulmista

Kangas, K. & Rusanen, S., 2018, Mun kuvista kulttuuriin - kuvataidetta esi- ja alkuopetukseen. Rusanen, S., Rintakorpi, K., Kuusela, M. & Torkki, K. (eds.). Helsinki: Lasten Keskus, (Hyvä alku).

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterScientificpeer-review

Ryhmän oppimismotivaatio ja sitoutuminen yhteisöllisessä keksintöprojektissa

Riikonen, S., Sormunen, K., Korhonen, T., Kangas, K., Seitamaa-Hakkarainen, P. & Hakkarainen, K., 20 Apr 2018, Motivaatio ja oppiminen. Salmela-Aro, K. (ed.). Jyväskylä: PS-kustannus, p. 161-180 20 p.

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterScientific

The Crafts in Interdisciplinary Curriculum in School

Karppinen, S., 2018, Makers, Crafters, Educators: Working for Cultural Change. Garber, E., Hochtritt, L. & Sharma, M. (eds.). New York: Routledge, p. 119-122 4 p.

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterScientificpeer-review

The role of higher education in sustaining culturally significant crafts in Estonia

Kokko, S., 8 Feb 2018, Design Roots: Culturally Significant Designs, Products and Practices. Walker, S., Evans, M., Cassidy, T., Jung, J. & Twigger Holroyd, A. (eds.). London: Bloomsbury Academic, p. 231-242 12 p.

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterScientificpeer-review

Open Access
File
2017

Asiantuntijuuden kehittyminen ja tieteenalan jäseneksi kasvaminen

Palonen, T., Lehtinen, E. & Hakkarainen, K., 2017, Opettajana yliopistolla: korkeakoulupedagogiikan perusteet. Murtonen, M. (ed.). Tampere: Vastapaino, p. 40-62 23 p.

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterScientificpeer-review

Balancing structure and flexibility: Teacher’s orchestration in collaborative long-term inquiry

Viilo, M., Seitamaa-Hakkarainen, P. & Hakkarainen, K., 2017, Enquiry and project based learning: Students, schools and society. Leat, D. (ed.). London: Routledge

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterScientificpeer-review

Epilogue - reflections on cultural responsiveness

Palojoki, P., 21 Apr 2017, Culturally Responsive Education: Reflections from the Global South and North. Lehtomäki, E., Janhonen-Abruquah, H. & Kahangwa, G. (eds.). Milton Park, Abingdon, Oxon: Routledge, p. 193-201 9 p. (Routledge Studies in Culture and Sustainable Development).

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterScientificpeer-review

GET OUT! Developing Pedagogical Practice for Extended Learning Spaces in Intercultural Education

Posti-Ahokas, H., Janhonen-Abruquah, H. & Johnson Longfor, R., 2017, Silent Partners in Multicultural Education. Itkonen, T. & Dervin, F. (eds.). Charlotte, NC: INFORMATION AGE PUBLISHING, INC, p. 147-172 26 p. (Research in multicultural education and international perspectives ).

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterScientificpeer-review

Learning by Making

Seitamaa-Hakkarainen, P. & Hakkarainen, K., 2017, The SAGE encyclopedia of out-of-school learning. Peppler, K. (ed.). Thousand Oaks, California: Sage

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterScientificpeer-review

Networked expertise, relational agency, and collective creativity

Hakkarainen, K., Hytönen, K., Vekkaila, J. & Palonen, T., 2017, Working Relationally in and across Practices: A Cultural-historical Approach to Collaboration. Edwards, A. (ed.). New York: Cambridge University Press, New York, p. 133-152 19 p. 8

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterScientificpeer-review

Teknologiakasvatuksen oppimisalueet

Metsärinne, M. & Kallio, M., 2017, Jatkuvuus ja muutos opettajankoulutuksessa. Kallio, M., Juvonen, R. & Kaasinen, A. (eds.). Helsinki: Suomen ainedidaktinen tutkimusseura, p. 180-195 16 p. (Suomen ainedidaktisen tutkimusseuran julkaisuja. Ainedidaktisia tutkimuksia; no. 12). (Ainedidaktisia tutkimuksia : Suomen ainedidaktisen seuran julkaisuja).

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterScientificpeer-review

Open Access

The Measurement of Textile Material Properties

Räisänen, R., 29 Nov 2017, Textile and Clothing Design Technology. Cassidy, T. & Goswami, P. (eds.). Boca Raton, Florida: CRC Press, Taylor & Francis Group, p. 463-478 16 p.

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterScientificpeer-review

Towards Contextual Understanding of Gender: Student teachers’ views on home economics education and gender in Ghana and Finland

Janhonen-Abruquah, H., Posti-Ahokas, H., Edjah, H. B. & Amu, M. E. K., Apr 2017, Culturally Responsive Education: Reflections from the Global South and North. Lehtomäki, E., Janhonen-Abruquah, H. & Kahangwa, G. L. (eds.). London: Routledge, p. 143-162 20 p. (Routledge Studies in Culture and Sustainable Development).

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterScientificpeer-review

Tutkivan tuottamisen didaktiikka teknologiakasvatuksessa

Kallio, M. & Metsärinne, M., 2017, Jatkuvuus ja muutos opettajankoulutuksessa. Kallio, M., Juvonen, R. & Kaasinen, A. (eds.). Helsinki: Suomen ainedidaktinen tutkimusseura, p. 285-299 15 p. (Suomen ainedidaktisen tutkimusseuran julkaisuja. Ainedidaktisia tutkimuksia; no. 12). (Ainedidaktisia tutkimuksia : Suomen ainedidaktisen seuran julkaisuja).

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterScientificpeer-review

Open Access

Työskentelyn arviointi osana käsityön ja kotitalouden arviointia

Hilmola, A. & Venäläinen, S., 6 Nov 2017, Arviointia toteuttamassa: Näkökulmia monipuoliseen oppimisen arviointiin. Kauppinen, E. & Vitikka, E. (eds.). Helsinki: Opetushallitus, p. 101-113 13 p. (Oppaat ja käsikirjat; no. 2017:4). (Oppaat ja käsikirjat).

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterProfessional