International and National Collaboration Publications and projects within past five years.

Publications

  • 5 Chapter
  • 3 Article
  • 2 Literature review (scientific)
  • 1 Anthology or special issue

Kertomuksen keinoin: Tarinallisuus mediassa ja tietokirjallisuudessa

Translated title of the contribution: By narrative means: Stories in journalism and popular non-fictionVirtanen, M. T. (ed.), Hiidenmaa, P. (ed.) & Nummi, J. (ed.), 17 Mar 2020, Helsinki: Gaudeamus. 364 p.

Research output: Book/ReportAnthology or special issueScientificpeer-review

Alakoulun kirjallisuuskasvatusta kartoittamassa: Lukuklaanin opettajakyselyn tuloksia

Grünthal, S., Hiidenmaa, P., Routarinne, S., Satokangas, H. & Tainio, L., Feb 2019, Tutkimuksesta luokkahuoneisiin. Rautiainen, M. & Tarnanen, M. (eds.). Jyväskylä: Suomen ainedidaktinen tutkimusseura ry, p. 161-181 21 p. (Ainedidaktisia tutkimuksia; no. 15).

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterScientificpeer-review

Open Access

Elämää kielimaisemassa: kirjat yliopistolaisten julkaisuina

Hiidenmaa, P., 2019, Kuinka mahottomasti nää tekkiit : Juhlakirja Harri Mantilan 60-vuotispäivän kunniaksi. Brunni, S., Kunnas, N., Palviainen, S. & Sivonen, J. (eds.). Oulu: University of Oulu, Vol. 16. p. 401-428 28 p. (Studia Humaniora Ouluensia; vol. 16).

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterScientificpeer-review

Open Access
File

Japaninsuomalaisten kielikäsitykset

Hiidenmaa, P. & Länsisalmi, R., 21 Oct 2019, In : Virittäjä. 123, 3

Research output: Contribution to journalArticleScientific

Primary school pupils’ literary landscapes: What do Finnish- and Swedish-speaking pupils read at school?

Tainio, L., Grünthal, S., Routarinne, S., Satokangas, H. & Hiidenmaa, P., 2019, Genom texter och världar: Svenska och litteratur med didaktisk inriktning – festskrift till Ria Heilä-Ylikallio. Höglund, H., Jusslin, S., Ståhl, M. & A. W. (eds.). Åbo: Åbo Akademis förlag, p. 217-233 17 p.

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterScientificpeer-review

Open Access