No photo of Jan-Erik Mansikka
  • PL 9 (Siltavuorenpenger 5A)

    00014

    Finland

20062019
If you made any changes in Pure these will be visible here soon.

Publications 2006 2019

Filter
Chapter
2016

Kun maailma halutaan ymmärtää kokonaisuudessaan - Schellingin luonnonfilosofiasta

Mansikka, J-E., 2016, Reijo Wilenius: Henkisen kasvun ja toiminnan filosofi. Niinivirta, M. & Wilenius, M. (eds.). Helsinki: Snellman-korkeakoulu, tutkimusosasto, (Snellman-korkeakoulun tutkimusosaston julkaisu; no. 2016, 1).

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterScientific

2015

Att navigera mellan kognitiva kunskapsmål och praktiska färdighetsmål - ett "case" från barnpedagogikens fält

Mansikka, J-E., 2015, "Hur svårt kan det vara?": En antologi om hur lärare inom den högre utbildningen förnyar undervisningen. Londen, M., Mickwitz, Å. & Tiihonen, S. (eds.). Helsingfors: Helsingfors universitet, p. 154-169 16 p. (Nordica Helsingiensia; no. 41).

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterProfessional

Interpreting Visual (and Verbal) Data: Teenagers' Views on Belonging to a Language Minority Group in Finland

Holm, G., Londen, M. & Mansikka, J-E., 2015, International Handbook of Interpretation in Educational Research: Part One. Smeyers, P., Bridges, D., Burbules, N. C. & Griffiths, M. (eds.). Dordrecht: Springer, p. 753-782 30 p. (Springer international handbooks of education).

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterScientificpeer-review

Kokemus ja kairos

Mansikka, J-E., 2015, 2015 Symposium Tulevaisuuden ihminen: Uutta ihmiskäsitystä etsimässä: XXIV Signe ja Ane Gyllenbergin säätiön symposium. Helsinki: Signe ja Ane Gyllenbergin säätiö, p. 54-61 8 p.

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterScientific

2013

Näkökulmia suomenruotsalaisen koulun identiteettirakennelmaan -pääkaupunkiseudun opettajat kielen ja kulttuurin rajapinnoilla

Mansikka, J-E., Holm, G. & Londen, M., 28 Jan 2013, Kaksikielinen koulu - tulevaisuuden monikielinen Suomi : Tvåspråkig skola - ett flerspråkigt Finland i framtiden . Jyväskylä: Suomen kasvatustieteellinen seura, p. 292-315 23 p. (Kasvatusalan tutkimuksia; no. 62).

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterScientificpeer-review

2012

Om män, barn, barnträdgårdslärare och mig

Mansikka, J-E., 2012, Mänskligt: Vad rör sig i huvudet på en karl?. Huldén, H. (ed.). Helsingfors: Fontana Media

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterGeneral public

2011

Se individen - om att bemöta kulturell mångfald i skolan

Mansikka, J-E., 2011, Språket i fokus. Harju-Luukkainen, H. (ed.). Helsingfors: Folkhälsan, p. 11-15 5 p.

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterProfessional

2007

J. A. Hollo - suomalaisen fenomenologisen ja hermeneuttisen kasvatustieteen edelläkävijä

Mansikka, J-E. & Uljens, M., 2007, Kasvatus- ja koulukysymys Suomessa vuosisatojen saatossa. J. T. J. S. S. . . (ed.). [Turku]: Suomen kasvatustieteellinen seura, p. 429-452 24 p. (Kasvatusalan tutkimuksia).

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterScientificpeer-review