If you made any changes in Pure these will be visible here soon.

Publications 1999 2014

2014

From pedagogical ideas to a school building: Analysis of user involvement in building design

Lallimo, J., 1 Sep 2014, Proceedings 30th Annual ARCOM Conference, 1-3 September 2014, Portsmouth, UK,. Raiden, A. & Aboagye-Nimo, E. (eds.). Association of Researchers in Construction Management, p. 195–204 10 p.

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingConference contributionScientificpeer-review

Johtoryhmät toimintakulttuurien muutoksessa

Lallimo, J. & Antinluoma, M., 2014, Opetustoimen henkilöstökoulutuksen koordinointihanke 2011-2013: "Osaamista kehittämässä herkällä korvalla, ennakoivalla otteella ja punnitulla arvopohjalla!". Helainki: Opetushallitus, p. 54-60 7 p. (Raportit ja selvitykset / Opetushallitus; no. 2014:5).

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterProfessional

Open Access
2012

Analyzing Expansive Learning in a Multi-Layered Design Project

Toiviainen, H., Toikka, S. & Lallimo, J., 2012, Collaborative Knowledge Creation: Practices, Tools, Concepts. Moen, A., Mørch, A. I. & Paavola, S. (eds.). Rotterdam: Sense Publishers, p. 93-116 25 p. (Technology Enhanced Learning; vol. vol. 7).

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterScientificpeer-review

Emergent learning practices in globalizing work: The case of a Finnish-Chinese project in a Finnish technology consulting firm

Toiviainen, H., Lallimo, J. & Hong, J., 2012, In : Journal of Workplace Learning. 24, 7/8, p. 509-527 19 p.

Research output: Contribution to journalArticleScientificpeer-review

Kollektiivinen asiantuntijuus ja jaetut tietokäytännöt

Translated title of the contribution: Collective expertise and shared knowledge practicesHakkarainen, K., Lallimo, J. & Toikka, S., Dec 2012, In : Aikuiskasvatus. 32, 4, p. 246-256 11 p.

Research output: Contribution to journalArticleScientificpeer-review

Palveluverkostojen asiakasymmärryksen tutkimuslähtökohtia: Konseptimuutosten haasteet ja työhyvinvointi

Toiviainen, H., Seppänen, L., Schaupp, M., Ala-Laurinaho, A., Heikkilä, H., Kira, M., Korpelainen, E., Lallimo, J., Ruotsala, R. & Uusitalo, H., 2012, Helsinki: Helsingin yliopisto. 48 p. (CRADLE, Tutkimusraportteja; no. 13)

Research output: Book/ReportCommissioned reportProfessional

全球化工作中新兴的学习实践——: 基于芬兰科技咨询公司的一项中芬项目的案例

Toiviainen, H., Lallimo, J. & Hong, J., 2012, In : Jiangxi Educational Research. 2012, 7, p. 88-92 5 p.

Research output: Contribution to journalReview ArticleScientificpeer-review

2011

Yhteiskehittelyn alusta Osmos-projektissa – tietämyksen kehittämisen polut, ikkunat, sillat ja seinät

Lallimo, J., 2011, Osallistava monikulttuurinen sosiaaliohjaus. Kaljonen, P. & Matinheikki-Kokko, K. (eds.). Helsinki: Metropolia Ammattikorkeakoulu, Vol. 2011. p. 202-215 14 p. (TAITO-työelämäkirjat: Metropolia ammattikorkeakoulun julkaisusarja; vol. 2011).

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterScientific

2010

Cultivating collective expertise within innovative knowledge-practice networks

Hakkarainen, K., Lallimo, J., Toikka, S. & White, H., 2010, Learning across sites: New tools, infrastructures and practices. Ludvigsen, S., Lund, A., Rasmussen, I. & Säljö, R. (eds.). London: Routledge, p. 69-86 18 p. (New perspectives on learning and instruction).

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterScientificpeer-review

2008

Teachers' professional development in a community: a study of the central actors, their networks and web-based learning

Ryymin, E., Lallimo, J. & Hakkarainen, K., 2008, In : E-Learning and Education. 2008, 4, p. 1-25 5 p.

Research output: Contribution to journalArticleScientificpeer-review

2007

Multimethod approach for analyzing students' motivational profiles and their participation in virtual collaboration

Veermans, M. & Lallimo, J., 2007, In : Qwerty. 2, 1, p. 17-30 14 p.

Research output: Contribution to journalArticleScientificpeer-review

Teknologialähtöisyydestä yhteisen oppimiskohteen tutkimiseen

Lallimo, J. & Toiviainen, H., 2007, In : KeVer ammattikorkeakoulututkimuksen verkkolehti. 6, 3, p. 1-13 13 p.

Research output: Contribution to journalArticleScientific

Trialogical knowledge construction: the use of boundary object in multiprofessional negotiation

Lallimo, J., Muukkonen, H., Lipponen, L. & Hakkarainen, K., 2007, Learning in the workplace: new developments. Gruber, H. & Palonen, T. (eds.). [Helsinki]: Finnish Educational Research Association, p. 157-184 28 p. (Kasvatusalan tutkimuksia; no. 32).

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterScientificpeer-review

2006

Designing infrastructures for learning with technology

Lipponen, L., Lallimo, J. & Lakkala, M., 2006, Contemporary approaches to reserach on learning environments: worldviews. Fisher, D. & Khine, M. S. (eds.). Singapore: World Scientific, p. 449-460 12 p.

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterScientificpeer-review

Knowledge intensive design system: an attempt for better engineering environment

Lallimo, J. & Björkstrand, R., 2006, Proceedings of the 1st Nordic Conference on Product Lifecycle Management: NordPLM’06, January 25-26 2006, Göteborg. Malmqvist, J. & Berglund, F. (eds.). Göteborg: Chalmers University of Technology, p. 243-254 12 p.

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingConference contributionScientificpeer-review

Oppimisen infrastruktuurit ja teknologian yhteisöllinen käyttö

Lipponen, L. & Lallimo, J., 2006, Oppimisen teoria ja teknologian opetuskäyttö. Porvoo: WSOY Oppimateriaalit, p. 167-180 14 p.

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterScientificpeer-review

Socio-technical knowledge management in a product design environment: final report of 3D-knowledge management project

Björkstrand, R., Lallimo, J. & Kanerva, J., 2006, Espoo: Helsinki University of Technology, Bit Research Centre. 80 p.

Research output: Book/ReportBookScientificpeer-review

Trialogical knowledge construction in multiprofessional meeting

Lallimo, J. A., Muukkonen, H., Lipponen, L. & Hakkarainen, K., 2006, Learning at Learning in the workplace –new developments . Gruber, H. & Palonen, T. (eds.). Finnish Educational Research Association

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterScientificpeer-review

2005

Patterns of guidance in inquiry learning

Veermans, M., Lallimo, J. & Hakkarainen, K., 2005, In : Journal of Interactive Learning Research. 16, 2, p. 179-195 17 p.

Research output: Contribution to journalArticleScientificpeer-review

Seinäjoen ammattikorkeakoulun opettajien tietotekniikan osaaminen, käyttö ja odotukset

Ilomäki, L., Lakkala, M., Toikka, S. & Lallimo, J., 2005, Seinäjoki: Ruralia-instituutti. 34 p. (Raportteja; no. 6)

Research output: Book/ReportCommissioned reportProfessional

Socio-technical knowledge management: connecting 3d-cad design tools and designers' social environment

Björkstrand, R. & Lallimo, J., 2005, The networked Enterprise : a challenge for sustainable development : 18th international conference on production research : Fisciano July 31-August 4 2005. Salerno: Universita degli Studi di Salerno

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingConference contributionScientificpeer-review

Teachers' pedagogical designs for technology-supported collective inquiry: A national case study

Lakkala, M., Lallimo, J. & Hakkarainen, K., 2005, In : Computers & Education. 45, 3, p. 337-356 20 p.

Research output: Contribution to journalArticleScientificpeer-review

File

Teknologiaperustaiset oppimisympäristöt infrastruktuureina

Lipponen, L., Lallimo, J. & Lakkala, M., 2005, Uusrenessanssiajattelu, digitaalinen osaaminen ja monikulttuurisuuteen kasvaminen. Varis, T. (ed.). [Helsinki]: OKKA-säätiö, p. 65-74 10 p. (Opetus-, kasvatus- ja koulutusalojen säätiö - OKKA-säätiön julkaisuja).

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterScientificpeer-review

Yhteisöllisen verkko-oppimisen rakenteita

Lallimo, J. & Veermans, M., 2005, Helsinki: Helsingin yliopisto. 74 p. (Helsingin yliopiston Avoimen yliopiston julkaisusarja; vol. 2005, no. 1)

Research output: Book/ReportBookScientificpeer-review

2004

Assessing applications for collaboration: From collaboratively usable applications to collaborative technology

Lipponen, L. & Lallimo, J. A., 2004, In : British Journal of Educational Technology. 2004, 35, p. 433-432 10 p.

Research output: Contribution to journalArticleScientificpeer-review

From collaborative technology to collaborative use of technology: Designing learning oriented infrastructures

Lipponen, L. & Lallimo, J. A., 2004, In : Educational Media International. 2004, 41, p. 111-116 6 p.

Research output: Contribution to journalArticleScientificpeer-review

How to promote students' information seeking?

Lallimo, J. A., Lakkala, M. & Paavola, S., 2004, Insight portal.

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterProfessional

2003

Patterns of participation and discourse in elementary students' computer-supported collaborative learning

Lipponen, L., Rahikainen, M., Lallimo, J. A. & Hakkarainen, K., 2003, In : Learning and Instruction. 2003, 13, p. 487-510 24 p.

Research output: Contribution to journalArticleScientificpeer-review

2002

Verkko-oppimisen organisointi ja ohjaaminen kohti tutkivaa ongelmakeskeistä oppimista

Lakkala, M. & Lallimo, J. A., 2002, Etälukion käsikirja. Ohjeita ja malleja etäopetuksen aloittamiseen ja käytännön työhön. Koskinen, K., Renko, T. & Vihervaara, E. (eds.). Helsinki: Opetushallitus

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterScientificpeer-review

Open Access
File

Verkko-oppimisen organisointi ja ohjaaminen kohti tutkivaa ongelmakeskeistä oppimista

Lakkala, M. & Lallimo, J. A., 2002, Etälukion käsikirja. Ohjeita ja malleja etäopetuksen aloittamiseen ja käytännön työhön. Koskinen, K., Renko, T. & Vihervaara, E. (eds.). Helsinki: Opetushallitus, p. 46-59 14 p.

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterProfessional

Open Access
File

Virtual communication in middle school students' and teachers' inquiry

Lakkala, M., Ilomäki, L., Lallimo, J. & Hakkarainen, K., 2002, Proceedings of Computer Supported Collaborative Learning 2002 Conference: Proceedings of CSCL 2002. Stahl, G. (ed.). Hillsdale, NY: Lawrence Erlbaum Associates (LEA), p. 443-452 10 p.

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingConference contributionScientificpeer-review

Open Access
File
2001

Analyzing patterns of participation and discourse in elementary students' online science discussion

Lipponen, L., Rahikainen, M., Lallimo, J. A. & Hakkarainen, K., 2001, Proceedings of First European Conference on Computer-Supported Collaborative Learning. Dillenbourg, P., Eyrelings, A. & Hakkarainen, K. (eds.). Universiteit Maastricht, the Netherlands, Vol. 2001. p. 421-428 8 p.

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingConference contributionScientificpeer-review

Approaches for analysing tutor's role in a networked inquiry discourse

Lakkala, M., Muukkonen, H., Ilomäki, L., Lallimo, J., Niemivirta, M. & Hakkarainen, K., 2001, European Perspectives on Computer‐Supported Collaborative Learning: First European Conference on computer-supported collaborative learning. Dillenbourg, P., Eurelings, A. & Hakkarainen, K. (eds.). Maastricht: University of Maastricht, p. 389-396 8 p.

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingConference contributionScientificpeer-review

Open Access
File

Progressive inquiry in CSILE environment: Teacher’s guidance and students’ engagement

Rahikainen, M., Lallimo, J. A. & Hakkarainen, K., 2001, Proceedings of the First European Conference on Computer-Supported Collaborative Learning, Universiteit Maastricht, the Netherlands, March 22-24, 2001.. Dillenbourg, P., Eyrelings, A. & Hakkarainen, K. (eds.).

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingConference contributionScientificpeer-review

2000

Tietokoneavusteinen tutkivan oppimisen projekti ala-asteen ympäristötiedon opetuksessa

Rahikainen, M. & Lallimo, J. A., 2000, Kasvatus tulevaisuuteen - Pedagogik för framtiden. 22 ed. Åbo Akademi, Pedagogiska fakulteten, Vol. 2000. 9 p. (Rapporter från pedagogiska fakulteten vid Åbo Akademi).

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterScientific

1999

Tekniset ratkaisut ja pedagogiset mahdollisuudet. 2. Seurantaraportti Helsingin koulujen tietoteknisistä edellytyksistä

Ilomäki, L., Laine, P., Syri, J., Lallimo, J. A., Rahikainen, M., Lakkala, M., Hakkarainen, K., Lipponen, L., Muukkonen, H. & Lehtinen, E., 1999, Helsinki: Helsingin kaupungin opetusvirasto. (Helsingin kaupungin opetusviraston julkaisusarja; vol. 1999, no. A12)

Research output: Book/ReportCommissioned reportProfessional

Open Access
File