If you made any changes in Pure these will be visible here soon.

Publications 1999 2014

Filter
Chapter
2014

Johtoryhmät toimintakulttuurien muutoksessa

Lallimo, J. & Antinluoma, M., 2014, Opetustoimen henkilöstökoulutuksen koordinointihanke 2011-2013: "Osaamista kehittämässä herkällä korvalla, ennakoivalla otteella ja punnitulla arvopohjalla!". Helainki: Opetushallitus, p. 54-60 7 p. (Raportit ja selvitykset / Opetushallitus; no. 2014:5).

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterProfessional

Open Access
2012

Analyzing Expansive Learning in a Multi-Layered Design Project

Toiviainen, H., Toikka, S. & Lallimo, J., 2012, Collaborative Knowledge Creation: Practices, Tools, Concepts. Moen, A., Mørch, A. I. & Paavola, S. (eds.). Rotterdam: Sense Publishers, p. 93-116 25 p. (Technology Enhanced Learning; vol. vol. 7).

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterScientificpeer-review

2011

Yhteiskehittelyn alusta Osmos-projektissa – tietämyksen kehittämisen polut, ikkunat, sillat ja seinät

Lallimo, J., 2011, Osallistava monikulttuurinen sosiaaliohjaus. Kaljonen, P. & Matinheikki-Kokko, K. (eds.). Helsinki: Metropolia Ammattikorkeakoulu, Vol. 2011. p. 202-215 14 p. (TAITO-työelämäkirjat: Metropolia ammattikorkeakoulun julkaisusarja; vol. 2011).

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterScientific

2010

Cultivating collective expertise within innovative knowledge-practice networks

Hakkarainen, K., Lallimo, J., Toikka, S. & White, H., 2010, Learning across sites: New tools, infrastructures and practices. Ludvigsen, S., Lund, A., Rasmussen, I. & Säljö, R. (eds.). London: Routledge, p. 69-86 18 p. (New perspectives on learning and instruction).

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterScientificpeer-review

2007

Trialogical knowledge construction: the use of boundary object in multiprofessional negotiation

Lallimo, J., Muukkonen, H., Lipponen, L. & Hakkarainen, K., 2007, Learning in the workplace: new developments. Gruber, H. & Palonen, T. (eds.). [Helsinki]: Finnish Educational Research Association, p. 157-184 28 p. (Kasvatusalan tutkimuksia; no. 32).

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterScientificpeer-review

2006

Designing infrastructures for learning with technology

Lipponen, L., Lallimo, J. & Lakkala, M., 2006, Contemporary approaches to reserach on learning environments: worldviews. Fisher, D. & Khine, M. S. (eds.). Singapore: World Scientific, p. 449-460 12 p.

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterScientificpeer-review

Oppimisen infrastruktuurit ja teknologian yhteisöllinen käyttö

Lipponen, L. & Lallimo, J., 2006, Oppimisen teoria ja teknologian opetuskäyttö. Porvoo: WSOY Oppimateriaalit, p. 167-180 14 p.

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterScientificpeer-review

Trialogical knowledge construction in multiprofessional meeting

Lallimo, J. A., Muukkonen, H., Lipponen, L. & Hakkarainen, K., 2006, Learning at Learning in the workplace –new developments . Gruber, H. & Palonen, T. (eds.). Finnish Educational Research Association

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterScientificpeer-review

2005

Teknologiaperustaiset oppimisympäristöt infrastruktuureina

Lipponen, L., Lallimo, J. & Lakkala, M., 2005, Uusrenessanssiajattelu, digitaalinen osaaminen ja monikulttuurisuuteen kasvaminen. Varis, T. (ed.). [Helsinki]: OKKA-säätiö, p. 65-74 10 p. (Opetus-, kasvatus- ja koulutusalojen säätiö - OKKA-säätiön julkaisuja).

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterScientificpeer-review

2004

How to promote students' information seeking?

Lallimo, J. A., Lakkala, M. & Paavola, S., 2004, Insight portal.

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterProfessional

2002

Verkko-oppimisen organisointi ja ohjaaminen kohti tutkivaa ongelmakeskeistä oppimista

Lakkala, M. & Lallimo, J. A., 2002, Etälukion käsikirja. Ohjeita ja malleja etäopetuksen aloittamiseen ja käytännön työhön. Koskinen, K., Renko, T. & Vihervaara, E. (eds.). Helsinki: Opetushallitus, p. 46-59 14 p.

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterProfessional

Open Access
File

Verkko-oppimisen organisointi ja ohjaaminen kohti tutkivaa ongelmakeskeistä oppimista

Lakkala, M. & Lallimo, J. A., 2002, Etälukion käsikirja. Ohjeita ja malleja etäopetuksen aloittamiseen ja käytännön työhön. Koskinen, K., Renko, T. & Vihervaara, E. (eds.). Helsinki: Opetushallitus

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterScientificpeer-review

Open Access
File
2000

Tietokoneavusteinen tutkivan oppimisen projekti ala-asteen ympäristötiedon opetuksessa

Rahikainen, M. & Lallimo, J. A., 2000, Kasvatus tulevaisuuteen - Pedagogik för framtiden. 22 ed. Åbo Akademi, Pedagogiska fakulteten, Vol. 2000. 9 p. (Rapporter från pedagogiska fakulteten vid Åbo Akademi).

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterScientific