Johannes Pernaa

University Lecturer

  • PL 55 (A. I. Virtasen aukio 1)

    00014

    Finland

20022020

Research output per year

If you made any changes in Pure these will be visible here soon.

Publications

Filter
Conference contribution
2012

Evaluation of educational design methodology utilizing concept mapping

Vesterinen, V-M., Pernaa, J. & Aksela, M., 23 Mar 2012, Proceedings of the ESERA 2011 conference: Science learning and Citizenship. Bruguière, C., Tiberghien, A. & Clément, P. (eds.). Lyon: European Science Education Research Association ESERA, p. 142–146 5 p.

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingConference contributionScientificpeer-review

Open Access
File
2011

Alkusanat

Aksela, M., Pernaa, J. & Happonen, M., 2011, Kansainvälinen kemian vuosi: Kemia osaksi hyvää elämää: VI Valtakunnalliset kemian opetuksen päivät. Aksela, M., Pernaa, J. & Happonen, M. (eds.). Helsinki: Kemian opetuksen keskus, Kemian laitos, Helsingin yliopisto, p. 3 1 p. (Kemian opetus).

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingConference contributionScientific

Open Access
File

Kehittämistutkimus: Kemian kouluopetukseen soveltuvan molekyylimallinnusympäristön kehittäminen

Pernaa, J. & Aksela, M., 2011, Kansainvälinen kemian vuosi: Kemia osaksi hyvää elämää: VI Valtakunnalliset kemian opetuksen päivät -symposiumkirja. Aksela, M., Pernaa, J. & M. H. (eds.). Helsinki: Kemian opetuksen keskus, Kemian laitos, Helsingin yliopisto, p. 110–121 12 p. (Kemian opetus).

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingConference contributionScientificpeer-review

Open Access
File
2010

Alkusanat

Aksela, M., Pernaa, J. & Rukajärvi-Saarela, M., 7 Dec 2010, Tutkiva lähestymistapa kemian opetukseen: V Valtakunnalliset kemian opetuksen päivät -symposiumkirja. Aksela, M., Pernaa, J. & Rukajärvi-Saarela, M. (eds.). Helsinki: Kemian opetuksen keskus, Kemian laitos, Helsingin yliopisto, p. 3 1 p. (Kemian opetus).

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingConference contributionScientific

Open Access
File

Future chemistry teachers use of knowledge dimensions and high-order cognitive skills in pre-laboratory concept maps

Pernaa, J. & Aksela, M., 2010, Concept Maps: Making Learning Meaningful: Proceedings of the Fourth International Conference on Concept Mapping. Sánchez, J., Cãnas, A. J. & Novak, J. (eds.). Santiago de Chile: Lom Ediciones S.A, p. 132–135 4 p.

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingConference contributionScientificpeer-review

Open Access
File

Kemian mallit ja visualisointi -kurssin yhteisöllinen uudistaminen malliteoriaan pohjautuvalla kehittämistutkimuksella

Pernaa, J., Aksela, M. & Västinsalo, J., 7 Dec 2010, Tutkiva lähestymistapa kemian opetukseen: V valtakunnalliset kemian opetuksen päivät -symposiumkirja. Aksela, M., Pernaa, J. & Rukajärvi-Saarela, M. (eds.). Helsinki: Kemian opetuksen keskus, Kemian laitos, Helsingin yliopisto, p. 96–114 19 p. (Kemian opetus).

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingConference contributionScientificpeer-review

Open Access
File
2009

Alkusanat

Aksela, M. & Pernaa, J., 2009, Arkipäivän kemia, kokeellisuus ja työturvallisuus kemian opetuksessa perusopetuksesta korkeakouluihin: IV Valtakunnalliset kemian opetuksen päivät. Helsinki: Kemian opetuksen keskus, Kemian laitos, Helsingin yliopisto, p. 3 1 p. (Kemian opetus).

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingConference contributionScientific

Open Access
File

Kemianluokka Gadolin -opettajien kokemuksia uuden oppimisympäristön käytöstä

Aksela, M. & Pernaa, J., 2009, Arkipäivän kemia, kokeellisuus ja työturvallisuus kemian opetuksessa perusopetuksesta korkeakouluihin: IV Valtakunnalliset kemian opetuksen päivät. Aksela, M. & Pernaa, J. (eds.). Helsinki: Kemian opetuksen keskus, Kemian laitos, Helsingin yliopisto, p. 40–49 10 p. (Kemian opetus).

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingConference contributionScientific

Open Access
File

Kemian opettajien käsityksiä molekyylimallinnuksen käytöstä opetuksessa

Pernaa, J., Aksela, M. & Lundell, J., 2009, Arkipäivän kemia, kokeellisuus ja työturvallisuus kemian opetuksessa perusopetuksesta korkeakouluihin. Aksela, M. & Pernaa, J. (eds.). Helsinki: Kemian opetuksen keskus, Kemian laitos, Helsingin yliopisto, p. 195–205 11 p. (Kemian opetus).

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingConference contributionScientificpeer-review

Open Access
File
2008

Concept maps as meaningful learning tools in a web-based chemistry material

Pernaa, J. & Aksela, M., 2008, Concept mapping: Connecting educators: Proceedings of the III International Conference on Concept Mapping. Canas, A., Reiska, P. & Novak, J. (eds.). Tallinna: IHMC, Tallinn University, University of Helsinki, p. 282–289 8 p.

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingConference contributionScientificpeer-review

Open Access
File

Molekyylimallinnuksen mentoreita kemian opetuksen ja oppimisen tueksi

Aksela, M., Lundell, J. & Pernaa, J., 2008, Kemian opetuksen päivät 2008 : uusia oppimisympäristöjä ja ongelmalähtöistä opetusta. Välisaari, J. & Lundell, J. (eds.). Jyväskylä: Jyväskylän yliopisto, p. 59–68 10 p. (Research report; no. 129).

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingConference contributionScientificpeer-review

Open Access
File

Verkko kemian oppimisympäristönä: esimerkkinä hyönteisten kemia

Pernaa, J. & Aksela, M., 2008, Kemian opetuksen päivät 2008 : uusia oppimisympäristöjä ja ongelmalähtöistä opetusta. Välisaari, J. & Lundell, J. (eds.). Jyväskylä: Jyväskylän yliopisto, p. 35–44 10 p. (Research report; no. 129).

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingConference contributionScientificpeer-review

Open Access
File