• PL 8 (Siltavuorenpenger 10)

    00014

    Finland

Accepting PhD Students

20102021
If you made any changes in Pure these will be visible here soon.

Publications 2010 2019

2019

Action Telling method: From storytelling to crafting the future

Kangas, J. & Reunamo, J. T., 2019, (Accepted/In press) The Strength of Story in Early Childhood Development : Diverse Contexts across. Kerry-Moran, K. J. & Aerila, J. A. (eds.). Springer

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterScientificpeer-review

Children’s Initiatives in the Finnish Early Childhood Education Context

Kangas, J. & Lastikka, A-L. E., 2019, (Accepted/In press) Nordic Early Childhood Systems Approach Research. Garvis, S. & Harju-Luukkainen, H. (eds.). Bloomsbury

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterScientificpeer-review

Playing to Learn in Finland: Early childhood Curricular and Operational Context

Kangas, J., Harju-Luukkainen, H. K., Brotherus, A. M., Gearon, L. & Kuusisto, S. A. E., 2019, (Accepted/In press) Policification of Childhood: Early Childhood Education in the 21st Century. Garvis, S. & Phillipson, S. (eds.). Routledge, Vol. 3.

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterScientificpeer-review

2018

Finnish Teachers Making Sense and Promoting Multiliteracies in Early Years Education

Sairanen, H. M., Kangas, J. & Sintonen, S. T., Dec 2018, (Accepted/In press) Multiliteracies and Early Years Innovation: Perspectives from Finland and Beyond. Routledge

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterScientificpeer-review

Leikin ammattilaiset: Leikki ilmiönä ja varhaiskasvatuksen keskeisenä toimintamuotona

Kangas, J. (ed.), Fonsén, E. (ed.) & Maisteriopiskelijat kurssilta Leikki ilmiönä ja varhaiskasvatuksen keskeisenä toimintamuotona, syksy 2017, 2018, Helsinki: Helsingin yliopisto. 192 p. (Opettajankoulutuslaitoksen muut julkaisut)

Research output: Book/ReportAnthology or special issueScientific

Open Access

Leikkiympäristön haasteet ja rajoitukset lasten osallisuudelle

Brotherus, A. & Kangas, J., 2018, Osallisuuden pedagogiikkaa varhaiskasvatuksessa 2 : Suunnittelu, toteutus ja kehittäminen. Kangas, J., Vlasov, J., Fonsén, E. & Heikka, J. (eds.). Tampere: Suomen varhaiskasvatus, p. 20-34 15 p.

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterProfessional

Osalliseksi osallisuuteen

Venninen, T. & Kangas, J., 2 Feb 2018, Osallisuuden pedagogiikkaa varhaiskasvatuksessa 2: Suunnittelu, toteutus ja kehittäminen. Kangas, J., Vlasov, J., Fonsén, E. & Heikka, J. (eds.). Tampere: Suomen varhaiskasvatus, p. 188-203 16 p.

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterProfessional

Osallisuuden pedagogiikkaa varhaiskasvatuksessa 2: Suunnittelu, toteutus ja kehittäminen

Kangas, J. (ed.), Vlasov, J. (ed.), Fonsén, E. (ed.) & Heikka, J. (ed.), 2 Feb 2018, Tampere: Suomen varhaiskasvatus. 204 p.

Research output: Book/ReportAnthology or special issueScientificpeer-review

Osallisuus ja leikki varhaiskasvatuksessa: ”Leikittäisiin ja kaikki olis onnellisia!”

Kangas, J. & Brotherus, A., 2017, Toiveet ja todellisuus: Kasvatus osallisuutta ja oppimista rakentamassa. Toom, A., Rautiainen, M. & Tähtinen, J. (eds.). Turku: Suomen kasvatustieteellinen seura, p. 197-223 27 p. (Kasvatusalan tutkimuksia; no. 75).

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterScientificpeer-review

Open Access
File
2016

Distributed leadership as administrative practice in Finnish early childhood education and care

Kangas, J., Venninen, T. & Ojala, M., Jul 2016, In : Educational Management Administration & Leadership. 44, 4, p. 617-631 15 p.

Research output: Contribution to journalArticleScientificpeer-review

Open Access
File

Educators' perceptions of facilitating children's participation in early childhood education

Kangas, J., Venninen, T. & Ojala, M., Jun 2016, In : Australasian journal of early childhood . 41, 2, p. 85-94 10 p.

Research output: Contribution to journalArticleScientificpeer-review

Enhancing children's participation in early childhood education through participatory pedagogy

Kangas, J., Feb 2016, Helsinki: University of Helsinki. 81 p.

Research output: ThesisDoctoral ThesisCollection of Articles

Open Access
2015

Children's Self-Regulation in the Context of Participatory Pedagogy in Early Childhood Education

Kangas, J., Ojala, M. & Venninen, T., 1 Jul 2015, In : Early Education and Development. 26, 5-6, p. 847-870 24 p.

Research output: Contribution to journalArticleScientificpeer-review

2014

Children’s participation in Finnish pre-school education - Identifying, Describing and Documenting Children’s Participation

Leinonen, J., Brotherus, A. & Venninen, T., 30 Apr 2014, In : Nordisk Barnehageforskning. 7, 8, p. 1-16 16 p.

Research output: Contribution to journalArticleScientificpeer-review

Open Access
File

Pedagogisia näkökulmia ja välineitä lasten osallisuuden tukemiseen varhaiskasvatuksessa

Kangas, J., 10 Oct 2014, OSALLISUUDEN PEDAGOGIIKKA VARHAISKASVATUKSESSA: Participatory pedagogy in early childhood education. Heikka, J., Fonsen, E., Elo, J. & Leinonen, J. (eds.). Tampere: Suomen varhaiskasvatusyhdistys ry, p. 1-119 18 p.

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterScientificpeer-review

Productive participation - Children as active media producers in kindergarten

Leinonen, J. & Sintonen, S., 2014, In : Nordic Journal of Digital Literacy. 9, 3, p. 216-236 21 p.

Research output: Contribution to journalArticleScientificpeer-review

Supporting children's participation in Finnish child care centers

Venninen, T., Leinonen, J., Lipponen, L. & Ojala, M., 2014, In : Early Childhood Education Journal. 42, 3, p. 211-218 8 p.

Research output: Contribution to journalArticleScientificpeer-review

2013

Developing children´s participation through research and reflective practices

Venninen, T. & Leinonen, J., 2013, In : Asia-Pacific Journal of Research in Early Childhood Education. 7, 1, p. 31-49 19 p.

Research output: Contribution to journalArticleScientificpeer-review

2012

Creating Conditions for Reflective Practice in Early Childhood Education

Venninen, T., Leinonen, J., Ojala, M. & Lipponen, L., 2012, In : International Journal of Child Care and Education Policy. 6, 1, p. 1-15 15 p.

Research output: Contribution to journalArticleScientificpeer-review

Open Access
File

Designing learning experiences together with children

Leinonen, J. & Venninen, T., 2012, In : Procedia : Social and Behavioral Sciences. 45, p. 466-474 9 p.

Research output: Contribution to journalArticleScientificpeer-review

Open Access
File

Päiväkotihenkilöstön kokemuksia omasta osallisuudestaan työyhteisössä

Venninen, T. & Leinonen, J., 22 Nov 2012, Oppiminen ajassa - kasvatus tulevaisuuteen: Joensuun vuoden 2011 kasvatustieteenpäivien parhaat esitelmät artikkeleina. Päivi, A. (ed.). Turku: Suomen kasvatustieteellinen seura, p. 187-201 15 p. (Kasvatusalan tutkimuksia; no. 61).

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterScientificpeer-review

Tutorías fuera del horario escolar

Leinonen, J. & Niemelä, R., 17 Dec 2012, In : Cuadernos de Pedagogía. 2012, 429 (diciembre), p. 45-47 3 p.

Research output: Contribution to journalArticleScientific

2011

"Lähes aina haettaessa sanotaan, että ihan ok päivä - mitä se lopulta tarkoittaa?": Lasten vanhempien ja henkilökunnan osallisuus pääkaupunkiseudun päiväkodeissa

Venninen, T., Leinonen, J., Rautavaara-Hämäläinen, M. & Purola, K., 2011, Helsinki: SOCCA - Pääkaupunkiseudun sosiaalialan osaamiskeskus. 65 p. (Työpapereita / Pääkaupunkiseudun sosiaalialan osaamiskeskus Socca; vol. 2011, no. 2)

Research output: Book/ReportBookScientificpeer-review

Osallisuuden kulttuurin kehittäminen: Päivähoitohenkilöstön näkemyksiä lasten osallisuuden tukemisesta

Leinonen, J., Venninen, T. & Ojala, M., 22 Sep 2011, Löytöretkellä osallisuuteen: Kehittämistä ja tutkimista päiväkodin arjessa II. Mäkitalo, A-R., Nevanen, S., Ojala, M., Tast, S., Venninen, T. & Vilpas, B. (eds.). Helsinki: SOCCA - Pääkaupunkiseudun sosiaalialan osaamiskeskus, p. 83-98 16 p. (SOCCAn ja Heikki Waris -instituutin julkaisusarja; no. 26).

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterScientificpeer-review

”Parasta on, kun yhteinen kokemus siirtyy jaetuksi iloksi”: Lapsen osallisuus pääkaupunkiseudun päiväkodeissa: Tutkimusraportti

Venninen, T., Leinonen, J. & Ojala, M., 2010, Helsinki: SOCCA - Pääkaupunkiseudun sosiaalialan osaamiskeskus. 80 p. (Työpapereita / Pääkaupunkiseudun sosiaalialan osaamiskeskus Socca; no. 2010:3)

Research output: Book/ReportBookScientificpeer-review