Photo of Jyrki Reunamo
  • PL 8 (Siltavuorenpenger 10)

    00014

    Finland

20002019
If you made any changes in Pure these will be visible here soon.

Publications 2000 2019

Filter
Chapter
2019

Action Telling method: From storytelling to crafting the future

Kangas, J. & Reunamo, J. T., 2019, (Accepted/In press) Story in Children's Lives: Contributions of the Narrative Mode to Early Childhood Development, Literacy, and Learning. Kerry-Moran, K. J. & Aerila, J. A. (eds.). Springer

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterScientificpeer-review

2016

Fyysistä aktiivisuutta ja liikkumista edistävä ympäristö

Soini, A., Laukkanen, A., Mäki, P. & Reunamo, J., 2016, Tieteelliset perusteet varhaisvuosien fyysisen aktiivisuuden suosituksille. Sääkslahti, A. (ed.). Helsinki: Opetus- ja kulttuuriministeriö, p. 44-48 5 p. (Opetus- ja kulttuuriministeriön julkaisuja; no. 2016:22).

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterScientificpeer-review

Lapsilähtöinen toimintakulttuuri edellyttää lapsen kuuntelua

Reunamo, J., 2016, Tieteelliset perusteet varhaisvuosien fyysisen aktiivisuuden suosituksille. Sääkslahti, A. (ed.). Helsinki: Opetus- ja kulttuuriministeriö, p. 27-31 5 p. (Opetus- ja kulttuuriministeriön julkaisuja; no. 2016:22).

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterScientificpeer-review

Liikkuminen varhaiskasvatuspäivän osana

Reunamo, J. & Kyhälä, A-L., 2016, Tieteelliset perusteet varhaisvuosien fyysisen aktiivisuuden suosituksille. Sääkslahti, A. (ed.). Helsinki: Opetus- ja kulttuuriministeriö, p. 54-58 5 p. (Opetus- ja kulttuuriministeriön julkaisuja; no. 2016:22).

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterScientificpeer-review

Motoristen taitojen kehitys

Iivonen, S., Laukkanen, A., Haapala, E. & Reunamo, J., 2016, Tieteelliset perusteet varhaisvuosien fyysisen aktiivisuuden suosituksille. Sääkslahti, A. (ed.). Helsinki: Opetus- ja kulttuuriministeriö, p. 32-37 6 p. (Opetus- ja kulttuuriministeriön julkaisuja; no. 2016:22).

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterScientificpeer-review

Openness and agency as strategies for addressing bullying

Reunamo, J., Ko, J., Cheng, D., Lee, H-C., Wang, L-C. & Salminen, E., 2016, Contemporary perspectives on research on bullying and victimization in early childhood education . Saracho, O. N. (ed.). Charlotte, NC: INFORMATION AGE PUBLISHING, INC, p. 331-356 26 p. 15. (Contemporary Perspectives in Early Childhood Education).

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterScientificpeer-review

Perheen tärkeä rooli

Laukkanen, A., Määttä, S., Reunamo, J., Roos, E., Soini, A. & Mäki, P., 2016, Tieteelliset perusteet varhaisvuosien fyysisen aktiivisuuden suosituksille. Sääkslahti, A. (ed.). Helsinki: Opetus- ja kulttuuriministeriö, p. 22-26 5 p. (Opetus- ja kulttuuriministeriön julkaisuja; no. 2016:22).

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterScientificpeer-review

2014

Lisää liikettä päiviin: henkilöstön kehittämistyön ohjaaminen

Reunamo, J., 2014, Lähtötelineissä: Kohti liikunnallisempaa varhaiskasvatusta. Arvola, O. & Kuukasjärvi, A. (eds.). Turku: Turun ammattikorkeakoulu, p. 44-49 6 p. (Turun ammattikorkeakoulun raportteja; no. 198).

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterProfessional

2013

Cortisol Levels and Children’s Orientation in Day Care

Reunamo, J., Sajaniemi, N., Suhonen, E. & Kontu, E., 2013, Early Child Care and Education in Finland. Määttä, K. & Uusiautti, S. (eds.). London: Routledge

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterScientificpeer-review

2009

Vygotsky: A systemic approach

Reunamo, J., 2009, Educational environment in early childhood education in Estonia and Finland IV: collection of articles. Hytönen, J. (ed.). Helsinki: University of Helsinki, Department of Applied Sciences of Education, p. 29-48 21 p. (Research reports; no. 311)(Research reports; no. 311).

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterScientific

2007

Children's agency: imperative in education for sustainable development

Reunamo, J., 2007, Education and sustainable development: first steps toward changes. Pipere, A. (ed.). Daugavpils: Baltic and Black Sea Circle Consortium, Institute of Sustainable Education, Daugavpils University, Vol. 2. p. 20-37 18 p.

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterScientificpeer-review

2006

Adaptiivinen ja agentiivinen hahmotus

Reunamo, J., 2006, Tutkimuksia yhtenäistyvistä ja erilaistuvista oppimisen ja koulutuksen poluista. Joensuu: Joensuun yliopisto, p. 60-79 20 p. (Kasvatustieteiden tiedekunnan tutkimuksia; vol. n:o 98).

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterScientificpeer-review

Language objectives in the Finnish preschool curriculum

Reunamo, J. & Nurmilaakso, M., 2006, Education and sustainable development: first steps toward changes. Pipere, A. (ed.). Daugavpils: Saule, p. 188-200 13 p.

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterScientificpeer-review

2005

Also withdrawn children find agency in kindergarten

Reunamo, J., 2005, Lapse kasvukeskkond Eestis ja Soomes 3. Tallinn: Tallinna Ülikooli kirjastus, p. 175-183 9 p.

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterScientificpeer-review

Eräs malli varhaiskasvatussuunnitelman (Vasun) työstämiseksi

Reunamo, J., 2005, Koulutuksen kulttuurit ja hyvinvoinnin politiikat: Kasvatustieteen päivät 2005 17.-18.11.2005 Jyväskylässä. Jyväskylä: Jyväskylän yliopisto, p. 27-36 10 p.

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterScientificpeer-review

Lasten näkemysten vaikuttavuus

Reunamo, J., 2005, Esiopetuksen prosessi ja vaikuttavuus: esiopetuksen toimivuus ja vaikuttavuus Helsingin kaupungissa vuosina 2001-2003: tutkimusraportti 3. Hytönen, J. (ed.). Helsinki: Helsingin yliopiston soveltavan kasvatustieteen laitos, p. 189-208 20 p. (Tutkimuksia / Helsingin yliopiston soveltavan kasvatustieteen laitos; no. 259).

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterScientific

Peer orientation in kindergarten

Reunamo, J., 2005, Lapse kasvukeskkond Eestis ja Soomes 3. Tallinn: Tallinna Ülikooli kirjastus, p. 184-193 10 p.

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterScientificpeer-review

2003

Lapsi päiväkotitilanteiden muuttajana: Joku tulee häiritsemään sinua ja keskeyttämään sun leikkiä. Mitä teet?

Reunamo, J. T., 2003, Educational Environment in Early Childhood in Estonia and Finland II . Hytönen, J. (ed.). University of Helsinki, Department of Teacher Education, p. 254-269 (Research reports; no. 247).

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterScientific

Lapsi tietotekniikkakulttuurin kehittäjänä

Reunamo, J. T., 2003, Educational Environment in Early Childhood in Estonia and Finland. Hytönen, J. (ed.). University of Helsinki, Department of Teacher Education, p. 182-196 (Research reports; no. 247).

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterScientific

2000

Mitä päiväkodissa oikein tehdään?

Reunamo, J. T., 2000, Kasvatus tulevaisuuteen - Pedagogig for framtiden. Sjöberg, J. & Hansen, S. E. (eds.). p. 254-265

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterScientificpeer-review