20102020

Research output per year

If you made any changes in Pure these will be visible here soon.

Publications

Filter
Chapter
2020

International student teachers as intercultural experts?

Hahl, K. & Koirikivi, P., 16 Apr 2020, Intercultural Competence in the Work of Teachers: Confronting Ideologies and Practices. Dervin, F., Moloney, R. & Simpson, A. (eds.). Abingdon, Oxon: Routledge, p. 175-196 22 p.

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterScientificpeer-review

Open Access
File

Kulttuurin muuttunut olemus opetussuunnitelmissa ja vieraiden kielten oppikirjoissa

Translated title of the contribution: The changed nature of culture in core curricula and foreign language textbooks Hahl, K., 26 Feb 2020, Kielididaktiikan katse tulevaisuuteen: Haasteita, mahdollisuuksia ja uusia avauksia kielten opetukseen . Hilden, R. & Hahl, K. (eds.). Helsinki: Suomen ainedidaktinen tutkimusseura, p. 173-201 29 p. (Suomen ainedidaktisen tutkimusseuran julkaisuja, Ainedidaktisia tutkimuksia; no. 17).

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterScientificpeer-review

Open Access

Varhennetun kieltenopetuksen käytäntöjä: opettajien kokemuksia onnistumisista ja haasteista

Translated title of the contribution: Practices in early teaching of foreign languages: Teachers’ experiences of success and challengesHahl, K., Savijärvi, M. & Wallinheimo, K., 26 Feb 2020, Kielididaktiikan katse tulevaisuuteen: Haasteita, mahdollisuuksia ja uusia avauksia kielten opetukseen . Hilden, R. & Hahl, K. (eds.). Helsinki: Suomen ainedidaktinen tutkimusseura, p. 77-103 27 p. (Suomen ainedidaktisen tutkimusseuran julkaisuja, Ainedidaktisia tutkimuksia; no. 17).

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterScientificpeer-review

Open Access
2017

Introduction

Hahl, K., Juuti, K., Lampiselkä, J., Uitto, A. & Lavonen, J., 2017, Cognitive and Affective Aspects in Science Education Research : Selected Papers from the ESERA 2015 Conference. Hahl, K., Juuti, K., Lampiselkä, J., Uitto, A. & Lavonen, J. (eds.). Cham: Springer International Publishing AG, p. 1-12 12 p. (Contributions from Science Education Research; vol. Volume 3).

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterScientific

2015

Introduction

Dervin, F., Hahl, K., Niemi, P-M. & Johnson Longfor, R., 2015, Diversities and Interculturality in Textbooks: Finland as an Example. Hahl, K., Niemi, P-M., Johnson Longfor, R. & Dervin, F. (eds.). Newcastle upon Tyne: Cambridge Scholars Publishing, p. 11-26 16 p. (Post-intercultural Communication and Education).

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterScientific

“Do I contradict myself? Very well, I contradict myself (…)”: Representing Intercultural Encounters in Two Finnish History Textbooks

Dervin, F., Hahl, K., Härkönen, A. & Layne, H., 2015, Diversities and Interculturality in Textbooks: Finland as an Example. Hahl, K., Niemi, P-M., Johnson Longfor, R. & Dervin, F. (eds.). Newcastle upon Tyne: Cambridge Scholars Publishing, p. 149-173 25 p. (Post-intercultural communication and education).

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterScientificpeer-review

2012

Opettajankoulutusta kansainvälisemmäksi - matka englanninkielisistä pilottikursseista kokonaiseksi koulutusohjelmaksi

Translated title of the contribution: Making teacher education more international - Journey from English-medium pilot courses to a full programmeKuoppala, M. -K., 2012, Kannattaako korkeakoulutus?: Artikkelikokoelma Korkeakoulututkimuksen XI kansallisesta symposiumista 22.-23.8.2011. Aittola, H. & Saarinen, T. (eds.). Jyväskylä: Jyväskylän yliopisto, koulutuksen tutkimuslaitos, p. 117-140 24 p.

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterScientificpeer-review