Photo of Katriina Maaranen
  • PL 9 (Siltavuorenpenger 5A)

    00014

    Finland

20052022
If you made any changes in Pure these will be visible here soon.

Publications 2005 2019

Filter
Chapter
2017

Opetussuunnitelmatutkimus luokanopettajakoulutuksessa - yhdestä totuudesta moniin totuuksiin.

Hakala, L., Maaranen, K. & Riitaoja, A-L., 22 Dec 2017, Opetussuunnitelmatutkimus: keskustelunavauksia suomalaiseen kouluun ja opettajankoulutukseen. Autio, T., Hakala, L. & Kujala, T. (eds.). Tampere: Tampere University Press, p. 161-190 30 p.

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterScientificpeer-review

Open Access
2016

Easing the Entry into Teaching? Experiences of Co-teaching in Student Teachers' Supervised Teaching Practice

Maaranen, K. & Jyrhämä, R., 2016, Professional Development: Recent Advances and Future Directions . Norton, T. (ed.). New York: Nova Science Publishers, p. 137–154 18 p. 6

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterScientificpeer-review

Research Orientation in a Teacher's Work

Jyrhämä, R. & Maaranen, K., 2016, Miracle of Education: The Principles and Practices of Teaching and Learning in Finnish Schools. Niemi, H., Toom, A. & Kallioniemi, A. (eds.). Second Revised Edition ed. Rotterdam: Sense Publishers, 15 p. 7

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterScientificpeer-review

2015

Ethos of Equality: Finnish Educational Policy and Practice

Jyrhämä, R. & Maaranen, K., 2015, The World Leaders in Education: Lessons from the Successes and Drawbacks of Their Methods. Morgan, H. & Barry, C. (eds.). New York: Peter Lang , p. 15–36 22 p.

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterScientificpeer-review

2012

Confronting the Educational Challenges of the Future: Finnish teacher education promoting teachers' pedagogical thinking

Krzywacki, H., Maaranen, K. & Lavonen, J., 2012, Teacher Education Frontiers: International Perspectives on Policy and Practice for Building New Teacher Competencies. Tan, O-S. (ed.). Singapore: Cengage Learning Asia Pte Ltd, p. 283-305 23 p.

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterScientificpeer-review

Research Orientation in a Teacher's Work

Jyrhämä, R. & Maaranen, K., 2012, Miracle of education: The Principles and Practices of Teaching and Learning in Finnish Schools. Niemi, H., Toom, A. & Kallioniemi, A. (eds.). Rotterdam: Sense Publishers, p. 97-111 15 p.

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterScientificpeer-review

2010

Miten saada käytännöstä hyväksyttävää? Miten teoretisoida käytäntöä?

Maaranen, K., 2010, Akateeminen luokanopettajakoulutus: 30 vuotta teoriaa, käytäntöä ja maistereita. Kallioniemi, A., Toom, A., Ubani, M. & Linnansaari, H. (eds.). Helsinki: Suomen kasvatustieteellinen seura, p. 149-160 12 p. (Kasvatusalan tutkimuksia; no. 52).

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterScientificpeer-review

Opettamisen tutkiminen – tutkimisen opettaminen

Jyrhämä, R. & Maaranen, K., 2010, Akateeminen luokanopettajakoulutus: 30 vuotta teoriaa, käytäntöä ja maistereita. Kallioniemi, A., Toom, A., Ubani, M. & Linnansaari, H. (eds.). Helsinki: Suomen kasvatustieteellinen seura, p. 161-182 22 p. (Kasvatusalan tutkimuksia; no. 52).

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterScientificpeer-review