If you made any changes in Pure these will be visible here soon.

Personal profile

Keywords

  • 516 Educational sciences

International and National Collaboration Publications and projects within past five years.

Publications 2008 2019

A need for cognition scale for children and adolescents: Structural analysis and measurement invariance

Keller, U., Strobel, A., Wollschläger, R., Greiff, S., Martin, R., Vainikainen, M-P. & Preckel, F., Jan 2019, In : European Journal of Psychological Assessment. 35, 1, p. 137-149 13 p.

Research output: Contribution to journalArticleScientificpeer-review

Oppimaan oppimisen arvioinnin teoreettisia lähtökohtia

Vainikainen, M-P., 2019, (Accepted/In press) Perusopetus, tasa-arvo ja oppimaan oppiminen: Valtakunnallinen arviointitutkimus peruskoulun päättövaiheessa. . Hautamäki, J., Vainikainen, M-P. & Rämä, I. (eds.). (Kasvatustieteellisiä tutkimuksia).

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterScientificpeer-review

Palautteen ja valintojen merkitys sähköisessä arvioinnissa. Teoksessa J. Hautamäki, M.-P. Vainikainen & I. Rämä (toim.) Perusopetus, tasa-arvo ja oppimaan oppiminen: Valtakunnallinen arviointitutkimus peruskoulun päättövaiheessa.

Oinas, S. E., Asikainen, M. S. & Vainikainen, M-P., 2019, (Accepted/In press) Perusopetus, tasa-arvo ja oppimaan oppiminen: Valtakunnallinen arviointitutkimus peruskoulun päättövaiheessa. . Helsingin yliopisto, 15 p.

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterScientificpeer-review

Alueelliset erot

Lintuvuori, M. & Vainikainen, M-P., 27 Sep 2018, Oppimisen tuki varhaislapsuudesta toisen asteen siirtymään: tasa-arvon toteutuminen ja kehittämistarpeet. Helsinki: Valtioneuvoston kanslia, p. 67-74 8 p. (Valtioneuvoston selvitys- ja tutkimustoiminnan julkaisusarja; no. 55/2018).

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterProfessional

Open Access

Projects 2002 2020

Datasets

Calibration data for the new assessment tools

Vainikainen, M. (Creator), Helsingin yliopisto, Koulutuksen arviointikeskus, 2018

Dataset

Activities 2016 2016

  • 1 Oral presentation