Photo of Monica Londen
  • PL 9 (Siltavuorenpenger 5A)

    00014

    Finland

1992 …2019
If you made any changes in Pure these will be visible here soon.

Publications 1992 2019

Filter
Chapter
2015

"Allt som sägs kan jag redan": Om universitetslärares pedagogiska utveckling

Translated title of the contribution: "Everything they say I already know": On the pedagogical development of university teachersLonden, M. (ed.), 2015, Hur svårt kan det vara?: En antologi om hur lärare inom den högre utbildningen förnyar undervisningen. Londen, M., Mickwitz, Å. & Tiihonen, S. (eds.). Helsingfors: Helsingfors universitet, Finska, finskugriska och nordiska institutionen, Nordica, p. 184-203 20 p. (Nordica Helsingiensia; no. 41).

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterScientificpeer-review

Open Access
File

Interpreting Visual (and Verbal) Data: Teenagers' Views on Belonging to a Language Minority Group in Finland

Holm, G., Londen, M. & Mansikka, J-E., 2015, International Handbook of Interpretation in Educational Research: Part One. Smeyers, P., Bridges, D., Burbules, N. C. & Griffiths, M. (eds.). Dordrecht: Springer, p. 753-782 30 p. (Springer international handbooks of education).

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterScientificpeer-review

2013

Näkökulmia suomenruotsalaisen koulun identiteettirakennelmaan -pääkaupunkiseudun opettajat kielen ja kulttuurin rajapinnoilla

Mansikka, J-E., Holm, G. & Londen, M., 28 Jan 2013, Kaksikielinen koulu - tulevaisuuden monikielinen Suomi : Tvåspråkig skola - ett flerspråkigt Finland i framtiden . Jyväskylä: Suomen kasvatustieteellinen seura, p. 292-315 23 p. (Kasvatusalan tutkimuksia; no. 62).

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterScientificpeer-review

2011

Barns språkutveckling i en mångkulturell skola

Translated title of the contribution: Children's language development in a multicultural schoolHolm, G. & Londen, M., 2011, Språket i fokus. Harju-Luukkainen, H. (ed.). Helsingfors: Folkhälsan, p. 6-10 5 p.

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterProfessional

2006

Mötet mellan det döva barnet och det hörande samhället

Translated title of the contribution: The encounter between the deaf child and the hearing societyLonden, M. T., 2006, Teckenspråk: sociala och historiska perspektiv. Hoyer, K., Londen, M. & Östman, J-O. (eds.). Helsinki: Helsingfors universitet, Finska, finskugriska och nordiska institutionen, Nordica, p. 53-69 17 p. (Nordica Helsingiensia; vol. 6).

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterScientific

2005

Finlandssvenska teckenspråkiga i dag

Hedren, J., Hoyer, K., Londen, M., Wenman, L., Westerholm, H. & Östman, J-O., 2005, FinSSL, finlandssvenskt teckenspråk. Östman, J-O. (ed.). Helsingfors: Nordica, p. 113-122 10 p. (Nordica Helsingiensia; no. 4).

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterScientific

Hör man inte så hör man inte: om att välja modersmål för sitt barn

Londen, M., 2005, FinSSL, finlandssvenskt teckenspråk. Östman, J-O. (ed.). Helsingfors: Nordica, p. 81-112 32 p. (Nordica Helsingiensia; no. 4).

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterScientific