Photo of Nina Sajaniemi

Nina Sajaniemi

PhD, clinical neuropsychologist

  • PL 8 (Siltavuorenpenger 10)

    00014

    Finland

1990 …2020

Research output per year

If you made any changes in Pure these will be visible here soon.

Publications

Filter
Chapter
2017

The Stressed Child

Sajaniemi, N., 1 Sep 2017, Childhood Today. Owen, A. (ed.). London: SAGE Publications Ltd, p. 128-146 19 p.

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterScientificpeer-review

2016

Lasten tapauskuvausten tarkastelua taidepedagogiikan sekä lapsen toiminnan ja käyttäytymisen näkökulmista TAIKAVA-hankkeessa

Rusanen, S. & Sajaniemi, N., 2016, Taiteen taikaa varhaiskasvatukseen: TAIKAVA-kehittämishankkeen raportti 2014–2016. Halme, K., Karimäki, R. & Rusanen, S. (eds.). Vantaa: Vantaan kulttuuripalvelut ja varhaiskasvatuspalvelut, p. 154-173 20 p.

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterScientific

Vanhat aivot, uudet oppimisympäristöt - digitalisaatio evoluution haastajana

Translated title of the contribution: Old brain, new learning environments - digitalization as Sajaniemi, N., 2016, Psyykkinen hyvinvointi ja oppiminen = Mental wellbeing and learning . Ahtola, A. (ed.). Jyväskylä : PS-kustannus, p. 22-56 35 p.

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterScientificpeer-review

2014

Ihminen voi hyvin joukossa: A human being feels well in groups

Sajaniemi, N. & Mäkelä, J., 15 Oct 2014, Positiivisen psykologian voima . Uusitalo-Malmivaara, L. (ed.). Jyväskylä : PS-kustannus, p. 136-159 24 p.

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterScientificpeer-review

2013

Brain Development and the Everlasting Process of Self-Regulation: Implications for the development of Perception, Attention, Language, and Memory

Sajaniemi, N., 1 Feb 2013, Introduction to Neuropsychotherapy : Guidelines for Rehabilitation of Neurological and Neuropsychiatric Patients Throughout the Lifespan. Laaksonen, R. & Ranta, M. (eds.). New York : Psychology Press, p. 39-64 26 p.

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterScientificpeer-review

Challenge to Change in the Family Narrative

Ketola, T., Paavola, L. & Sajaniemi, N., 2013, Introduction to Neurospychotherapy : Guidelines for Rehabilitation of Neurological and Neuropsychiatric Patients Throughout the Lifespan. Laaksonen, R. & Ranta, M. (eds.). New York : Psychology Press, p. 187-198 12 p.

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterScientificpeer-review

Cortisol Levels and Children’s Orientation in Day Care

Reunamo, J., Sajaniemi, N., Suhonen, E. & Kontu, E., 2013, Early Child Care and Education in Finland. Määttä, K. & Uusiautti, S. (eds.). London: Routledge

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterScientificpeer-review

Vertaissuhteet muovaavat lapsen aivoja

Translated title of the contribution: Peer relationships mould children´s brain Sajaniemi, N. & Mäkelä, J., 4 Dec 2013, Ketä kiinnostaa? Lasten ja nuorten hyvinvointi ja syrjäytyminen . Reivinen, J. & Vähäkylä, L. (eds.). Helsinki: Gaudeamus, p. 37-50 14 p.

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterScientificpeer-review

2012

Enhancing children's learning through intent participation - understanding relationship between pedagogical sensitivity and stress regulation

Suhonen, E. & Sajaniemi, N., 2012, Technical creativity in schools's curricula with the form of project learning "From idea to the product" - from the kindergarten to techinical faculty. Ljubljana: Ministry of Education, Science, Culture and Sport, p. 56-61 5 p.

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterScientificpeer-review

Oppimisen palapeli

Sajaniemi, N. & Krause, C. M., 2012, Aivot, oppimisen valmiudet ja koulunkäynti: Neuro- ja kognitiotieteellinen näkökulma: Tilannekatsaus tammikuu 2012lannekatsaus tammikuu 2012.. Kujala, T., Krause, C. M., Sajaniemi, N., Silvén, M., Jaakkola, T. & Nyyssölä, K. (eds.). Helsinki: Opetushallitus, p. 8-21 14 p. (Muistiot; no. 2012:1).

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterScientific

2008

Aivot ja oppiminen

Sajaniemi, N., 2008, Kulttuuriperintö ja oppiminen. T. P. V. (ed.). [ Helsinki]: Suomen museoliitto, p. 29-37 9 p. (Suomen museoliiton julkaisuja).

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterScientificpeer-review

2005

Oppiva ja systeemiälykäs koulu - tarua vai totta

Sajaniemi, N., Hotulainen, R. & Tomisaho, M., 2005, Systeemiäly 2005. T. R. P. H. J. E. S. (ed.). [Espoo]: TKK, p. 143-156 14 p. (Research reports; vol. B 25).

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterScientificpeer-review

Säätelytoimintojen kehittyminen

Sajaniemi, N., 2005, Erityispedagogiikka ja varhaislapsuus. Kontu, E. & Suhonen, E. (eds.). Helsinki: Yliopistopaino, p. 83-94 12 p. (Palmenia-sarja; no. 2).

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterScientificpeer-review

Systeemiälykästä toimintaa havainnoimassa

Hotulainen, R. & Sajaniemi, N., 2005, Systeemiäly 2005. T. R. P. H. J. E. S. (ed.). [Espoo]: TKK, p. 91-101 11 p. (Research reports; vol. B 25).

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterScientificpeer-review

2004

Accelerated learning. Teaching and systems intelleigence

Lindh, R., Sajaniemi, N. K., Sinkkonen, H-M. & Kontu, E. K., 2004, Systems Intelligence.

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterScientificpeer-review

Valaistuksia systeemiälykkääseen opettamiseen

Sajaniemi, N. K., Sinkkonen, H-M. & Kontu, E. K., 2004, Systeemiäly, näkökulma vuorovaikutukseen ja kokonaisuuksien hallintaan.

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterScientificpeer-review

1990

ERPs to an auditory stimulus change in preterm and fullterm infants

Alho, K., Sajaniemi, N., Kujala, T., Sainio, K. O. & Näätänen, R., 1990, Psychophysiological Brain Research. Tilburg University Press, Vol. 2. p. 139-142

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterScientificpeer-review

ERPs to an auditory stimulus change in preterm and fullterm infants.

Alho, K., Sajaniemi, N. K., Niittyvuopio, T., Sainio, K. O. & Näätänen, R., 1990, Psychophysiological Brain research. Brunia, C. H. M., Gaillard, A. W. K. & Kok, A. (eds.). the Netherlands: Tilburg University Press, Vol. 2. p. 139-142

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterScientificpeer-review

ERPs to an auditory stimulus change in preterm and full-term infants.

Sajaniemi, N. K., niittyvuopio, T., alho, K., sainio, K. & näätänen, R., 1990, Psychofysiological Brain Research.

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterScientificpeer-review