Photo of Raisa Ahtiainen
  • PL 9 (Siltavuorenpenger 3A), 317

    HELSINGIN YLIOPISTO

    Finland

  • PL 9 (Siltavuorenpenger 3A)

    00014

    Finland

20072021
If you made any changes in Pure these will be visible here soon.

Publications 2007 2019

Filter
Chapter
2019

Inclusive and Special Education and the Question of Equity in Education: The Case of Finland

Honkasilta, J. M., Ahtiainen, R. S., Hienonen, N. A. & Jahnukainen, M. T., Oct 2019, The SAGE Handbook on Inclusion and Diversity in Education. Schuelka, M., Johnstone, C., Thomas, G. & Artiles, A. (eds.). Thousand Oaks, CA 91320 : Sage publications, Vol. 2019. p. 481-495

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterScientificpeer-review

Open Access
File

Johtaminen perusopetuksessa — katsaus koulujen johtamisjärjestelmiin ja rehtoreiden näkemyksiin johtajuuden jakamisesta

Translated title of the contribution: Leading in comprehensive school – leadership structures and principals’ views on distributed leadershipAhtiainen, R., Lahtero, T. & Lång, N., 2019, Perusopetus, tasa-arvo ja oppimaan oppiminen: Valtakunnallinen arviointitutkimus peruskoulun päättövaiheesta. Hautamäki, J., Rämä, I. & Vainikainen, M-P. (eds.). Helsinki: Helsingin yliopisto, p. 235-254 20 p. (Helsinki Studies in Education; no. 52).

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterScientificpeer-review

Open Access
File

Opettajan tuki oppijan metakognitiivisen tietoisuuden kehittymiselle

Kallio, M., Virta, K., Kallio, H., Lampi, L., Tamm, M., Ahtiainen, R. & Hotulainen, R., 2019, Perusopetus, tasa-arvo ja oppimaan oppiminen: Valtakunnallinen arviointitutkimus peruskoulun päättövaiheesta. Hautamäki, J., Rämä, I. & Vainikainen, M-P. (eds.). Helsinki: Helsingin yliopisto, p. 207-233 27 p. (Helsinki Studies in Education; no. 52).

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterScientificpeer-review

Open Access
File
2018

Tilanne yläkoulussa: Koulumenestykseen ja oppimiseen vaikuttavien yksilö-, luokka- ja koulutason tekijöiden tarkastelua

Kupiainen, S., Ahtiainen, R., Hienonen, N., Kortesoja, L. & Hotulainen, R., 2018, Tytöt ja pojat koulussa: Miten selättää poikien heikko suoriutuminen peruskoulussa?. Pöysä, S. & Kupiainen, S. (eds.). Helsinki: Valtioneuvoston kanslia, p. 77-136 60 p. (Valtioneuvoston selvitys- ja tutkimustoiminnan julkaisusarja; no. 36/2018).

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterProfessional

Open Access
File
2017

Erilaisia yhteisopettajuusmalleja

Ahtiainen, R., Rytivaara, A., Malinen, O-P., Palmu, I., Kontinen, J., Pulkkinen, J. & Saarenketo, T., 2017, Tavoitteena yhteisopettajuus - Näkökulmia ja toimintamalleja onnistuneeseen yhdessä opettamiseen. Malinen, O-P. & Palmu, I. (eds.). Jyväskylä: Niilo Mäki Instituutti, p. 38-62 25 p. (Kummi : arviointi-, opetus- ja kuntoutusmateriaaleja; no. 16).

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterProfessional

Erityisten nimeäminen ja käsitteet perusopetuksessa - lyhyt historia ja nykytila

Ahtiainen, R., Lintuvuori, M., Hienonen, N., Jahnukainen, M. & Hautamäki, J., 2017, Toiveet ja todellisuus: Kasvatus osallisuutta ja oppimista rakentamassa. Toom, A., Rautiainen, M. & Tähtinen, J. (eds.). Turku: Suomen kasvatustieteellinen seura, p. 119-142 24 p. (Kasvatusalan tutkimuksia; no. 75).

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterScientificpeer-review

File

Yhteisopetusta tukevat rakenteet

Pulkkinen, J., Ahtiainen, R. & Malinen, O-P., 2017, Tavoitteena yhteisopettajuus: Näkökulmia ja toimintamalleja onnistuneeseen yhdessä opettamiseen. Malinen, O-P. & Palmu, I. (eds.). Jyväskylä: Niilo Mäki Instituutti, (Kummi : arviointi-, opetus- ja kuntoutusmateriaaleja; no. 16).

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterProfessional

2015

Oppimisen ja koulunkäynnin tuen muutos reformina

Ahtiainen, R., 2015, Erityisopetuksesta oppimisen ja koulunkäynnin tukeen. Jahnukainen, M., Kontu, E., Thuneberg, H. & Vainikainen, M-P. (eds.). Turku: Suomen kasvatustieteellinen seura, p. 25-42 18 p. (Kasvatusalan tutkimuksia; no. 67).

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterScientificpeer-review

Open Access
2012

Implementing an Educational Reform in Finland: An Analysis of an Ongoing Improvement Initiative through Michael Fullan’s Change Theory

Ahtiainen, R., 2012, Perspectives on European Educational Policy and Practice (PEEPP). Garland, P. (ed). Sheffield Hallam University Press.. Sheffield: Sheffield Hallam University, p. 6-17

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterScientificpeer-review