• PL 9 (Siltavuorenpenger 5A)

    00014

    Finland

1993 …2020
If you made any changes in Pure these will be visible here soon.

Publications 1993 2019

Filter
Chapter
2018

Nuorten käsitykset digitalisaation tärkeydestä

Byman, R., Korhonen, T., Sintonen, S., Vesterinen, O. & Kynäslahti, H., 2018, Opin polut ja pientareet: Nuorisobarometri 2017. Pekkarinen, E. & Myllyniemi, S. (eds.). Helsinki: Nuorisotutkimusseura, p. 149-159 11 p. (Julkaisuja / Nuorisotutkimusseura. Kenttä; no. 200)(Verkkojulkaisuja / Nuorisotutkimusseura; no. 129)(NUORAn julkaisuja / Opetusministeriö; no. 58).

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterScientificpeer-review

2006

Onko opetus suostuttelemista oppimaan?

Byman, R., 2006, Suoraa puhetta: kollegiaalisesti opetuksesta ja kasvatuksesta. Husu, J. & Jyrhämä, R. (eds.). Jyväskylä: PS-kustannus, p. 115-126 12 p. (Opetus 2000).

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterScientificpeer-review

Peruskoulun yhdeksäsluokkalaisten tulevaisuuden työtehtäviin ja uraan liittyvät orientaatiot

Lavonen, J., Juuti, K., Meisalo, V., Uitto, A. & Byman, R., 2006, Pathways into research-based teaching and learning in mathematics and science education. Jyväskylä: Jyväskylän yliopisto, p. 164-182 19 p. (Tutkimuksia; vol. 84).

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterScientificpeer-review

2005

Attractiveness of science education in the Finnish comprehensive school

Lavonen, J., Juuti, K., Uitto, A., Meisalo, V. & Byman, R., 2005, Research findings on young people’s perceptions of technology and science educatio. Helsinki: Technology Industries of Finland, p. 5-30 26 p.

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterScientific

Luonnontieteiden opetuksen kiinnostavuus peruskoulussa

Lavonen, J., Juuti, K., Meisalo, V., Uitto, A. & Byman, R., 2005, Tutkimustuloksia nuorten näkemyksistä teknologia-alasta ja luonnontieteiden opetuksesta. Helsinki: Teknologiateollisuus, p. 5-30 26 p. (Mirror-julkaisut; no. 6).

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterProfessional

2004

Rakenneyhtälömallit kasvatustieteellisessä tutkimuksessa: erikoistapauksena konfirmatorinen faktorianalyys

Byman, R. T., 2004, Opetuksen tutkimuksen monet menetelmät. Kansanen, P. & Uusikylä, K. (eds.). PS-kustannus, p. 25-41

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterScientificpeer-review

2002

Rakenneyhtälömallit

Byman, R. T., 2002, Kvantitatiivinen metodologia verkossa. Niemi, H. & Virtanen, P. S. (eds.).

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterProfessional

Voiko motivaatiota opettaa?

Byman, R. T., 2002, Luovuutta, motivaatiota, tunteita. Kansanen, P. & Uusikylä, K. (eds.). PS-kustannus

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterScientificpeer-review

1995

Curiosity, interest, and intrinsic motivation: A conceptual analysis

Byman, R. T., 1995, Discussions on Some Educational Issues VI. Helsinki, p. 35-62 (Research Report; no. 145).

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterScientific