19992020
If you made any changes in Pure these will be visible here soon.

Publications 1999 2019

2017

Classroom management: Discipline in Finnish Schools

Maaranen, K. & Jyrhämä, R., 11 Feb 2017, In : Le Mauricien. 2017, 11.2.2017, p. 19 1 p.

Research output: Contribution to journalArticleGeneral public

Open Access
2016

Easing the Entry into Teaching? Experiences of Co-teaching in Student Teachers' Supervised Teaching Practice

Maaranen, K. & Jyrhämä, R., 2016, Professional Development: Recent Advances and Future Directions . Norton, T. (ed.). New York: Nova Science Publishers, p. 137–154 18 p. 6

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterScientificpeer-review

Opettajan didaktiikka

Jyrhämä, R. A., Hellström, M., Uusikylä, K. T. & Kansanen, P. J., 2016, Jyväskylä: PS-kustannus. 247 p.

Research output: Book/ReportBookProfessional

Research Orientation in a Teacher's Work

Jyrhämä, R. & Maaranen, K., 2016, Miracle of Education: The Principles and Practices of Teaching and Learning in Finnish Schools. Niemi, H., Toom, A. & Kallioniemi, A. (eds.). Second Revised Edition ed. Rotterdam: Sense Publishers, 15 p. 7

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterScientificpeer-review

2015

Ethos of Equality: Finnish Educational Policy and Practice

Jyrhämä, R. & Maaranen, K., 2015, The World Leaders in Education: Lessons from the Successes and Drawbacks of Their Methods. Morgan, H. & Barry, C. (eds.). New York: Peter Lang , p. 15–36 22 p.

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterScientificpeer-review

2013

La función de los estudios prácticos en la formación del profesorado

Jyrhämä, R., 2013, Aprender de Finlandia: La apuesta por un profesorado investigador. Jakku-Sihvonen, R. & Niemi, H. (eds.). Bogotá: Cooperativa Editorial Magisterio , p. 77-98 22 p. (Mesa Redonda).

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterScientificpeer-review

Roolikko ohjauksen pelikenttänä

Syrjäläinen, E. & Jyrhämä, R., 2013, Vuorovaikutuksen jännitteitä ja oppimisen säröjä: Aikuispedagogiikan haasteiden äärellä. Hakala, J. T. & Kiviniemi, K. (eds.). Jyväskylä: Jyväskylän yliopisto, Kokkolan Yliopistokeskus Chydenius, p. 129-143 15 p.

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterScientificpeer-review

2012

Research Orientation in a Teacher's Work

Jyrhämä, R. & Maaranen, K., 2012, Miracle of education: The Principles and Practices of Teaching and Learning in Finnish Schools. Niemi, H., Toom, A. & Kallioniemi, A. (eds.). Rotterdam: Sense Publishers, p. 97-111 15 p.

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterScientificpeer-review

2011

"Good pal, wise dad and nagging wife" – and other views of teaching practice mentors

Jyrhämä, R. & Syrjäläinen, E., 2011, Navigating in Educational Contexts: Identities and Cultures in Dialogue. Lauriala, A., Rajala, R., Ruokamo, H. & Ylitapio-Mäntylä, O. (eds.). Rotterdam: Sense Publishers, p. 137–149 13 p.

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingConference contributionScientificpeer-review

Investigating Finnish teacher educators' views of research-based teacher education

Krokfors, L., Kynäslahti, H., Stenberg, K., Toom, A., Maaranen, K., Jyrhämä, R., Byman, R. & Kansanen, P., 2011, In : Teaching Education. 22, 1, p. 1-13 13 p.

Research output: Contribution to journalArticleScientificpeer-review

Opettamisen tutkiminen – tutkimisen opettaminen

Jyrhämä, R. & Maaranen, K., 2010, Akateeminen luokanopettajakoulutus: 30 vuotta teoriaa, käytäntöä ja maistereita. Kallioniemi, A., Toom, A., Ubani, M. & Linnansaari, H. (eds.). Helsinki: Suomen kasvatustieteellinen seura, p. 161-182 22 p. (Kasvatusalan tutkimuksia; no. 52).

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterScientificpeer-review

"Good pal, wise dad and nagging wife" - and other views by teaching practice supervisors

Jyrhämä, R. & Syrjäläinen, E., 2009, Navigating in educational contexts: identities and cultures in dialogue : 14 Biennial Conference of International Study Association on Teachers and Teaching, 1-4 July 2009, University of Lapland, Rovaniemi, Finland : papers from the ISATT 2009 Conference [CD-ROM].

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingConference contributionScientificpeer-review

Ohjaussuhde, ohjaajan roolit ja pedagoginen ajattelu opetusharjoittelussa

Jyrhämä, R. & Syrjäläinen, E., 2009, In : Kasvatus. 40, 5, p. 417-431, 476

Research output: Contribution to journalArticleScientificpeer-review

Opettajia muuttuvaan kouluun - tutkimuspainotteisen opettajankoulutuksen arviointia

Krokfors, L., Kynäslahti, H., Stenberg, K., Toom, A., Maaranen, K., Jyrhämä, R., Byman, R. & Kansanen, P., 2009, In : Kasvatus. 40, 3, p. 206-219, 285

Research output: Contribution to journalArticleScientificpeer-review

Researching teaching - teaching research: teacher students as mediators between working and studying

Jyrhämä, R., Maaranen, K. & Aurola, H., 2009, Navigating in educational contexts: identities and cultures in dialogue : 14 Biennial Conference of International Study Association on Teachers and Teaching, 1-4 July 2009, University of Lapland, Rovaniemi, Finland : papers from the ISATT 2009 Conference [CD-ROM].

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingConference contributionScientificpeer-review

Yhteistyötekijät ja yhteistyön tekijät kumppanuuskouluverkostossa

Syrjäläinen, E., Jyrhämä, R., Toivanen, S. & Winter, K., 2009, Yhteistyöllä laatua opettajankoulutukseen: näkökulmia opettajankoulutuksen kehittämisestä 2007-2009. Winter, K. (ed.). Helsinki: Helsingin yliopisto, Käyttäytymistieteellinen tiedekunta, p. 20-31 12 p. (Pedagogica / Käyttäytymistieteellisen tiedekunnan julkaisuja; no. 30).

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterScientific

2008

Anspruchvolles Fördern an finnischen Schulen

Jyrhämä, R. & Aurola, H., 2008, Anspruchvolles Fördern in der Grundschule. Hanke, P., Möwes-Butschko, G. & E. A. (eds.). Münster

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterScientificpeer-review

Exploring the essential characteristics of research-based teacher education from the viewpoint of teacher educators

Toom, A., Krokfors, L., Kynäslahti, H., Stenberg, K., Maaranen, K., Jyrhämä, R., Byman, R. & Kansanen, P., 2008, Proceedings of Second Annual Teacher Education Policy in Europe Network (TEPE) Conference: Mapping the landscape and looking to the future. Åstrand, B., Eisenschmidt, E., Hudson, B., Lampere, M. & Zgaga, P. (eds.). p. 166–179 14 p.

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingConference contributionScientificpeer-review

Kultajyviä ammentamaan! praktikumiohjaajiksi hakeutuvien motiivit yliopiston ja koulun yhteistyön edellytysten luotaajina

Syrjäläinen, E. & Jyrhämä, R., 2008, In : Aikuiskasvatus. 28, 4, p. 268-277, 319-320

Research output: Contribution to journalArticleScientificpeer-review

The function of practical studies in teacher education: [in Japanese]

Jyrhämä, R., 2008, フィンランドの先生 学力世界. Jakku-Sihvonen, R. & Niemi, H. (eds.). Tokyo: Sakurai Shoten, p. 67-85 19 p.

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterScientificpeer-review

The network of teaching practice schools: a partnership for teachers' professional development and lifelong learning

Syrjäläinen, E. & Jyrhämä, R., 2008, In : Lifelong Learning in Europe. 13, 3, p. 208-215 8 p.

Research output: Contribution to journalArticleScientificpeer-review

Tutkimuspraktikumi - maisteripraktikumin ja pro gradu -tutkielman integrointi

Jyrhämä, R. & Maaranen, K., 2008, In : Didacta Varia. 13, 2, p. 17-30 14 p.

Research output: Contribution to journalArticleScientific

Why do teachers want to become mentors?

Syrjäläinen, E. & Jyrhämä, R., 2008, Proceedings of the IASK International Conference Teaching and Learning 2008: Aveiro, Portugal 26-28 May 2008 / Mario Munoz, Ivan Jelinek, Fernando Ferreira [editors]. p. 561-565 5 p.

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingConference contributionScientificpeer-review

2007

Class teacher students' attitudes towards and experiences of the research-based teacher education

Kynäslahti, H., Maaranen, K., Krokfors, L., Jyrhämä, R., Byman, R. & Toom, A., 2007, [The world of educational quality]: AERA 2007 Annual Meeting, April 9-13, Chicago, IL.

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingConference contributionScientificpeer-review

2006

Koulun ja koulutuksen puolesta

Husu, J. & Jyrhämä, R., 2006, Suoraa puhetta: kollegiaalisesti opetuksesta ja kasvatuksesta . Husu, J. & Jyrhämä, R. (eds.). Jyväskylä: PS-kustannus, p. 5-9 5 p. (Opetus 2000).

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterGeneral public

Suoraa puhetta: kollegiaalisesti opetuksesta ja kasvatuksesta

Husu, J. (ed.) & Jyrhämä, R. (ed.), 2006, Jyväskylä: PS-kustannus. 239 p. (Opetus 2000)

Research output: Book/ReportAnthology or special issueScientificpeer-review

The function of practical studies in teacher education

Jyrhämä, R., 2006, Research-based teacher education in Finland - reflections by Finnish teacher educators. [Turku]: Finnish Educational Research Association, p. 51-69 19 p. (Kasvatusalan tutkimuksia; vol. 25).

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterScientificpeer-review

The multimode programme as a variation of research-based teacher education

Kynäslahti, H., Kansanen, P., Jyrhämä, R., Krokfors, L., Maaranen, K. & Toom, A., 2006, In : Teaching and Teacher Education. 22, 2, p. 246-256 11 p.

Research output: Contribution to journalArticleScientificpeer-review

Working while teaching, learning while working: students teaching in their own class

Krokfors, L., Jyrhämä, R., Kynäslahti, H., Toom, A., Maaranen, K. & Kansanen, P., 2006, In : Journal of Education for Teaching. 32, 1, p. 21-36 16 p.

Research output: Contribution to journalArticleScientificpeer-review

2005

A Conceptual Analysis of Multimode Teacher Education

Jyrhämä, R., Krokfors, L., Kynäslahti, H. & Kansanen, P., 2005, CD-rom. Full text. Challenges for the profession – perspectives and directions for teachers, teaching and teacher education. p. 419–427 9 p.

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingConference contributionScientificpeer-review

Kenttäkouluverkosto - yliopiston ja koulun kumppanuutta opettajaksi ja opettajana kasvamiseksi

Syrjäläinen, E. & Jyrhämä, R., 2005, Koulutuksen kulttuurit ja hyvinvoinnin politiikat: Kasvatustieteen päivät 2005 17.-18.11.2005 Jyväskylässä. Jyväskylä: Jyväskylän yliopisto, p. 417-422 6 p.

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterScientificpeer-review

Multimode teacher education integrating theory and practice

Jyrhämä, R., Kynäslahti, H., Krokfors, L., Maaranen, K., Toom, A., Kansanen, P. J. & Kansanen, P., 2005, Demography and democracy in the era of accountability - meeting program [of the] American Educational Research Association 2005 Annual Meeting, April 11-15, 2005, Montreal, Canada.

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingConference contributionScientificpeer-review

Opetusharjoittelun ohjauksen pedagogiikkaa

Jyrhämä, R., 2005, Kohtaamisia ja kasvun paikkoja opetusharjoittelussa. Joensuu: Joensuun yliopisto, p. 19-28 10 p. (Suomen harjoittelukoulujen vuosikirja; vol. n:o 3).

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterScientificpeer-review

Työn ja koulutuksen suhde: opettajana työskentelyn yhteydestä opettajaksi opiskeluun

Kynäslahti, H., Jyrhämä, R., Maaranen, K., Krokfors, L., Toom, A. & Kansanen, P., 2005, In : Aikuiskasvatus. 25, 2, p. 121-131, 174-175

Research output: Contribution to journalArticleScientificpeer-review

2004

Opetusharjoittelu omassa työssä

Jyrhämä, R. A., 2004, Kulttuurit, erilaisuus ja kohtaamiset. Mietola, R. & Outinen, H. (eds.). p. 92–97 6 p.

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingConference contributionScientificpeer-review

Open Access

Sisällön erittelyn mahdollisuuksia: Taulukkolaskentaohjelma analysoinnin apuna

Jyrhämä, R. A., 2004, Opetuksen tutkimuksen monet menetelmät. Kansanen, P. & Uusikylä, K. (eds.). Jyväskylä: PS-kustannus, Vol. 2004. p. 223–237 15 p.

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterScientific

2003

Class teacher education in a virtual university – an academic programme, learn-ing through work

Jyrhämä, R. A., 2003, EDUCATION-LINE. British Educational Index, University of Leeds, Vol. 2003. 8 p.

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingConference contributionScientificpeer-review

Miksi opetusharjoittelun ohjaajien tulisi perustella toimintaansa?

Jyrhämä, R. A., 2003, Kasvatuksen yhteisöt – uupumista, häi¬rintää vai yhteisöllistä kasvua? . Sinevaara, H. & Rajala, R. (eds.). Lapin yliopisto, 8 p. (Lapin yliopiston kasvatustieteellisiä julkaisuja; no. 2).

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingConference contributionScientificpeer-review

Turvallinen osaava aikuistuki vaihtoehtona pienten koululaisten yksinololle

Graeffe, L. & Jyrhämä, R., 2003, Mitä on koululaisten aamu- ja iltapäivätoiminnan pedagogiikka?: keskustelun avaus koululaisten aamu-ja iltapäivätoiminnan sisältöjen kehittämiseen. Helsinki: Opetusalan ammattijärjestö OAJ, p. 5-7 3 p.

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterProfessional

Tutkimuksen ja opetuksen ykseys – haaste praktikumien ohjaajille

Jyrhämä, R. A., 2003, Aineenopettajakoulutuksen vaihtoehdot ja tutkimus 2002: Ainedidaktiikan symposiumi 1.2.2002. p. 141–150 (Helsingin yliopiston opettajankoulutuslaitoksen tutkimuksia; no. 241).

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterScientificpeer-review

2002

Ei kysyvä tieltä eksy: Pedagogisen ajattelun kehitysvaiheita

Jyrhämä, R. A., 2002, Luovuutta, motivaatiota, tunteita: Opetuksen tutkimuksen uusia suuntia. Kansanen, P. & Uusikylä, K. (eds.). Jyväskylä: PS-kustannus, Vol. 2002. p. 73–95 22 p.

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterScientific