19992020
If you made any changes in Pure these will be visible here soon.

Publications 1999 2019

Filter
Chapter
2016

Easing the Entry into Teaching? Experiences of Co-teaching in Student Teachers' Supervised Teaching Practice

Maaranen, K. & Jyrhämä, R., 2016, Professional Development: Recent Advances and Future Directions . Norton, T. (ed.). New York: Nova Science Publishers, p. 137–154 18 p. 6

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterScientificpeer-review

Research Orientation in a Teacher's Work

Jyrhämä, R. & Maaranen, K., 2016, Miracle of Education: The Principles and Practices of Teaching and Learning in Finnish Schools. Niemi, H., Toom, A. & Kallioniemi, A. (eds.). Second Revised Edition ed. Rotterdam: Sense Publishers, 15 p. 7

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterScientificpeer-review

2015

Ethos of Equality: Finnish Educational Policy and Practice

Jyrhämä, R. & Maaranen, K., 2015, The World Leaders in Education: Lessons from the Successes and Drawbacks of Their Methods. Morgan, H. & Barry, C. (eds.). New York: Peter Lang , p. 15–36 22 p.

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterScientificpeer-review

2013

La función de los estudios prácticos en la formación del profesorado

Jyrhämä, R., 2013, Aprender de Finlandia: La apuesta por un profesorado investigador. Jakku-Sihvonen, R. & Niemi, H. (eds.). Bogotá: Cooperativa Editorial Magisterio , p. 77-98 22 p. (Mesa Redonda).

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterScientificpeer-review

Roolikko ohjauksen pelikenttänä

Syrjäläinen, E. & Jyrhämä, R., 2013, Vuorovaikutuksen jännitteitä ja oppimisen säröjä: Aikuispedagogiikan haasteiden äärellä. Hakala, J. T. & Kiviniemi, K. (eds.). Jyväskylä: Jyväskylän yliopisto, Kokkolan Yliopistokeskus Chydenius, p. 129-143 15 p.

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterScientificpeer-review

2012

Research Orientation in a Teacher's Work

Jyrhämä, R. & Maaranen, K., 2012, Miracle of education: The Principles and Practices of Teaching and Learning in Finnish Schools. Niemi, H., Toom, A. & Kallioniemi, A. (eds.). Rotterdam: Sense Publishers, p. 97-111 15 p.

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterScientificpeer-review

2010

Opettamisen tutkiminen – tutkimisen opettaminen

Jyrhämä, R. & Maaranen, K., 2010, Akateeminen luokanopettajakoulutus: 30 vuotta teoriaa, käytäntöä ja maistereita. Kallioniemi, A., Toom, A., Ubani, M. & Linnansaari, H. (eds.). Helsinki: Suomen kasvatustieteellinen seura, p. 161-182 22 p. (Kasvatusalan tutkimuksia; no. 52).

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterScientificpeer-review

2009

Yhteistyötekijät ja yhteistyön tekijät kumppanuuskouluverkostossa

Syrjäläinen, E., Jyrhämä, R., Toivanen, S. & Winter, K., 2009, Yhteistyöllä laatua opettajankoulutukseen: näkökulmia opettajankoulutuksen kehittämisestä 2007-2009. Winter, K. (ed.). Helsinki: Helsingin yliopisto, Käyttäytymistieteellinen tiedekunta, p. 20-31 12 p. (Pedagogica / Käyttäytymistieteellisen tiedekunnan julkaisuja; no. 30).

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterScientific

2008

Anspruchvolles Fördern an finnischen Schulen

Jyrhämä, R. & Aurola, H., 2008, Anspruchvolles Fördern in der Grundschule. Hanke, P., Möwes-Butschko, G. & E. A. (eds.). Münster

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterScientificpeer-review

The function of practical studies in teacher education: [in Japanese]

Jyrhämä, R., 2008, フィンランドの先生 学力世界. Jakku-Sihvonen, R. & Niemi, H. (eds.). Tokyo: Sakurai Shoten, p. 67-85 19 p.

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterScientificpeer-review

2006

Koulun ja koulutuksen puolesta

Husu, J. & Jyrhämä, R., 2006, Suoraa puhetta: kollegiaalisesti opetuksesta ja kasvatuksesta . Husu, J. & Jyrhämä, R. (eds.). Jyväskylä: PS-kustannus, p. 5-9 5 p. (Opetus 2000).

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterGeneral public

The function of practical studies in teacher education

Jyrhämä, R., 2006, Research-based teacher education in Finland - reflections by Finnish teacher educators. [Turku]: Finnish Educational Research Association, p. 51-69 19 p. (Kasvatusalan tutkimuksia; vol. 25).

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterScientificpeer-review

2005

Kenttäkouluverkosto - yliopiston ja koulun kumppanuutta opettajaksi ja opettajana kasvamiseksi

Syrjäläinen, E. & Jyrhämä, R., 2005, Koulutuksen kulttuurit ja hyvinvoinnin politiikat: Kasvatustieteen päivät 2005 17.-18.11.2005 Jyväskylässä. Jyväskylä: Jyväskylän yliopisto, p. 417-422 6 p.

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterScientificpeer-review

Opetusharjoittelun ohjauksen pedagogiikkaa

Jyrhämä, R., 2005, Kohtaamisia ja kasvun paikkoja opetusharjoittelussa. Joensuu: Joensuun yliopisto, p. 19-28 10 p. (Suomen harjoittelukoulujen vuosikirja; vol. n:o 3).

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterScientificpeer-review

2004

Sisällön erittelyn mahdollisuuksia: Taulukkolaskentaohjelma analysoinnin apuna

Jyrhämä, R. A., 2004, Opetuksen tutkimuksen monet menetelmät. Kansanen, P. & Uusikylä, K. (eds.). Jyväskylä: PS-kustannus, Vol. 2004. p. 223–237 15 p.

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterScientific

2003

Turvallinen osaava aikuistuki vaihtoehtona pienten koululaisten yksinololle

Graeffe, L. & Jyrhämä, R., 2003, Mitä on koululaisten aamu- ja iltapäivätoiminnan pedagogiikka?: keskustelun avaus koululaisten aamu-ja iltapäivätoiminnan sisältöjen kehittämiseen. Helsinki: Opetusalan ammattijärjestö OAJ, p. 5-7 3 p.

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterProfessional

Tutkimuksen ja opetuksen ykseys – haaste praktikumien ohjaajille

Jyrhämä, R. A., 2003, Aineenopettajakoulutuksen vaihtoehdot ja tutkimus 2002: Ainedidaktiikan symposiumi 1.2.2002. p. 141–150 (Helsingin yliopiston opettajankoulutuslaitoksen tutkimuksia; no. 241).

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterScientificpeer-review

2002

Ei kysyvä tieltä eksy: Pedagogisen ajattelun kehitysvaiheita

Jyrhämä, R. A., 2002, Luovuutta, motivaatiota, tunteita: Opetuksen tutkimuksen uusia suuntia. Kansanen, P. & Uusikylä, K. (eds.). Jyväskylä: PS-kustannus, Vol. 2002. p. 73–95 22 p.

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterScientific

1999

Moral Perspectives in Teachers' Thinking

Kansanen, P., Tirri, K., Meri, M., Krokfors, L., Husu, J. & Jyrhämä, R., 1999, Changing Schools/Changing Practices: Perspectives on Educational Reform and Teacher Professionalism. Lang, M. & Olson, J. (eds.). Louvain, Belgium: Garant

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterScientificpeer-review