Photo of Saija Benjamin

Saija Benjamin

Post-doctoral researcher

  • PL 9 (Siltavuorenpenger 1B)

    00014

    Finland

20022020

Research output per year

If you made any changes in Pure these will be visible here soon.

Publications

2020

Kodin eri katsomukset: Esite perheille, joiden vanhemmat edustavat eri katsomuksia

Benjamin, S., Laine, M., Tahvanainen, I., Välilä, L., Tuominen, M. & Haapsalo, T., Jan 2020, Helsinki : Suomen evankelis-luterilainen kirkko.

Research output: Other contribution

Open Access
File

Lukiolaisnuorten käsityksiä oppilaitosten roolista väkivaltaisen radikalisoitumisen ennaltaehkäisyssä

Benjamin, S., Koirikivi, P. & Kuusisto, A., 2020, (Accepted/In press) In : Kasvatus.

Research output: Contribution to journalArticleScientificpeer-review

Prevention of violent radicalisation and extremism in the education sector

Vallinkoski, K., Benjamin, S. & Koirikivi, P., Apr 2020, National Action Plan for the Prevention of Violent Radicalisation and Extremism 2019-2023. Sisäministeriö, Vol. Publications of the Ministry of the Interior 2020:3. p. 74-81

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterProfessional

Open Access

REDI – The dimensions of addressing, preventing and countering violent radicalisation and extremism in education

Vallinkoski, K., Benjamin, S. & Koirikivi, P., 2020, Building resilience – in support of democracy education. Guides and handbooks 2020:2c ed. The Finnish National Board of Education, p. 35–41

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterProfessional

Open Access
File

REDI - Väkivaltaisen radikalisoitumisen ja ekstremismin käsittelyn, ennaltaehkäisyn ja kohtaamisen ulottuvuudet opetustoimessa

Vallinkoski, K., Benjamin, S. & Koirikivi, P., 2020, Resilienssiä rakentamassa - demokratiakasvatuksen tueksi. Opetushallitus, p. 34-39

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterProfessional

Open Access

Väkivaltaisen radikalisoitumisen ja ekstremismin ennalta ehkäisy opetustoimessa

Vallinkoski, K., Benjamin, S. & Koirikivi, P., Feb 2020, Kansallinen väkivaltaisen radikalisoitumisen ja ekstremismin ennalta ehkäisyn toimenpideohjelma 2019-2023: Periaatepäätös 19.12.2019. Helsinki: Sisäministeriö, p. 73-80 8 p. (Sisäministeriön julkaisuja; no. 2020:1).

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterProfessional

Open Access
2019

Kouluvalinnan monet merkitykset lapselle ja nuorelle

Translated title of the contribution: The significance of school choice for children and youthBenjamin, S., 3 Dec 2019, Helsinki : Kansanvalistusseura - Perhe Maailmalla hanke.

Research output: Other contribution

Open Access

Kulttuuri- ja katsomusdialogikasvatuksen merkitys perusasteen opetuksessa ja oppimisen tarpeissa

Laine, M., Kallioniemi, A. & Benjamin, S., Jun 2019, Maailmanperintö ja kulttuurikasvatus = World Heritage and Cultural Education . Metsärinne, M., Heino, T., Korhonen, R. & Esko, M. (eds.). Rauma: Rauman Normaalikoulu Teacher Training School, p. 92–99 8 p.

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterProfessional

Lasten ja nuorten katsomusten tutkimisen eettisiä kysymyksiä

Benjamin, S., Niemi, P-M., Kuusisto, A. & Kallioniemi, A., May 2019, Lasten ja nuorten tutkimuksen etiikka II: Tutkimuseettisestä sääntelystä elettyyn kohtaamiseen. Rutanen, N. & Vehkalahti, K. (eds.). Helsinki: Nuorisotutkimusseura Nuorisotutkimusverkosto, p. 135–152 18 p. (Julkaisuja; no. 218).

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterScientificpeer-review

2018

How and Why Education Counters Ideological Extremism in Finland

Niemi, P-M., Benjamin, S., Kuusisto, A. & Gearon, L., 2018, In : Religions. 9, 12, 16 p., 420.

Research output: Contribution to journalArticleScientificpeer-review

Open Access
File
2017

"People who don't live what we live, don't understand": Youths' experiences of hypermobility

Benjamin, S., Aug 2017, Turku: Siirtolaisuusinstituutti. 140 p.

Research output: ThesisDoctoral ThesisCollection of Articles

Open Access

“It’s uh, fine to move, even if you’re the new girl all the time…” - Internationality as a default setting in life

Benjamin, S. & Kuusisto, A., 2017, Saija Benjamin: “People who don’t live what we live, don’t understand”: Youths’ experiences of hypermobility. Turku: Migration Institute of Finland, p. Attachment II, 1-18. 18 p.

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterScientificpeer-review

“That Makes Us Very Unique”: A Closer Look at the Institutional Habitus of Two International Schools in Finland and France

Benjamin, S. & Aminkeng Atabong, A., 2017, Silent Partners in Multicultural Education. Itkonen, T. & Dervin, F. (eds.). Charlotte, NC: INFORMATION AGE PUBLISHING, INC, p. 93-116 24 p. (Research in multicultural education and international perspectives).

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterScientificpeer-review

" On se ihan OK muuttaa... vaikka sä oletkin aina se uusi tyttö" Kansainvälisyys oletusasetuksena elämässä

Benjamin, S. & Kuusisto, A., Oct 2016, Lapset ja nuoret muuttoliikkeessä: Nuorten elinolot -vuosikirja 2016. Kivijärvi, A. & Peltola, M. (eds.). Helsinki: Nuorisotutkimusverkosto/Nuorisotutimusseura, p. 79-90 12 p. (Julkaisuja (Nuorisotutkimusseura); no. 184, Tiede)(Verkkojulkaisuja (Nuorisotutkimusseura); no. 105, Tiede).

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterScientificpeer-review

2015

Migration, Diversity and Education: Beyond Third Culture Kids

Benjamin, S. (ed.) & Dervin, F. (ed.), 2015, Basingstoke: Palgrave Macmillan. 251 p.

Research output: Book/ReportAnthology or special issueScientificpeer-review

Translations of the 'international' as a silent partner in international education

Benjamin, S. & Aminkeng Atabong, A., 2015, In : World Studies in Education. 16, 2, p. 7-17 11 p.

Research output: Contribution to journalArticleScientificpeer-review

Varhaiskasvatuksen kulttuuriperintökasvatus yhteiskunnallisessa murroksessa

Translated title of the contribution: Pre-schools' culture heritage education in societal transformationBenjamin, S., Laine, M. & Kallioniemi, A., 2015, Uskonto lapsuuden kulttuureissa. Ubani, M., Poulter, S. & Kallioniemi, A. (eds.). Helsinki: Lasten Keskus, p. 179-207 29 p.

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterScientific

2014

Kulttuuri-identiteetti - Merkitys kehitykselle ja kotoutumiselle

Benjamin, S., 2014, Kulttuuri-identiteetti & kasvatus: Kulttuuriperintökasvatus kotoutumisen tukena. Laine, M. (ed.). Helsinki: Suomen Kulttuuriperintökasvatuksen seura, p. 56-105 50 p. (Suomen Kulttuuriperintökasvatuksen seuran julkaisuja; no. 8).

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterProfessional

2013

Kasvatus ja identiteetti

Translated title of the contribution: Education and identityBenjamin, S., 2013, Kestävä kasvatus - kulttuuria etsimässä. Toivanen, P. & Laine, M. (eds.). Helsinki: Suomen Kulttuuriperintökasvatuksen seura, p. 118-131 14 p. (Suomen kulttuuriperintökasvatuksen seuran julkaisuja; no. 6).

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterProfessional

Oma maa mansikka? Monikulttuurisuudesta, juurista ja kielen merkityksestä

Translated title of the contribution: On multiculturalism, roots and the significance of languageBenjamin, S., 2013, In : Sutina. 2013, 1, p. 10-15 6 p.

Research output: Contribution to journalArticleProfessional

Towards Interculturalism Through Meaningful Identities: Foreword

Benjamin, S., 2013, Interculturalism, Meaning and Identity. Boswell, D., O'Shea, R. & Tzadik, E. (eds.). Oxford: Interdisciplinary.net, p. x-xxiv 15 p.

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterScientific