Photo of Salla-Maaria Laaksonen
  • PL 24 (Unioninkatu 40)

    00014

    Finland

  • Finland

20082019
If you made any changes in Pure these will be visible here soon.

Publications 2008 2019

2008

Organisaatiomaineen tarinat sosiaalisen median keskusteluissa

Laaksonen, S., 11 Jun 2008, 86 p.

Research output: ThesisMaster's thesisTheses

2012

Aamulehden kantapääkoulu – kun sosiaalinen media rankaisee.

Laaksonen, S-M., 2012, Journalismikritiikin vuosikirja. Vol. 35. p. 55-65 11 p.

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterScientificpeer-review

Digital Reputation. Characterizing and measuring reputation, reputation risk, and emotional responses to reputation in digital publicity. Final Report.

Laaksonen, S-M., Falco, A., Salminen, M., Aula, P., Ravaja, N., Ainamo, A. & Neiglick, S., 2012, Helsinki: University of Helsinki, Communication Research Centre. 89 p. (Media and Communication Research Reports; no. 2)

Research output: Book/ReportBookScientific

Measuring the effect of social connections on political activity on Facebook

Parviainen, O., Poutanen, P., Laaksonen, S-M. & Rekola, M., 2012, Unknown host publication.

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingConference contributionScientific

The use of social media in the Finnish Parliament Elections 2011

Khaldarova, I., Laaksonen, S-M. & Matikainen, J., 2012, Helsinki: University of Helsinki, Communication Research Centre. 32 p. (Media and Communication Studies Research Reports; no. 3)

Research output: Book/ReportBookScientific

Open Access
2013

Otteita verkosta. Verkon ja sosiaalisen median tutkimusmenetelmät

Laaksonen, S-M. (ed.), Matikainen, J. (ed.) & Tikka, M. (ed.), 2013, Tampere: Vastapaino.

Research output: Book/ReportAnthology or special issueScientificpeer-review

The Ideal of Neutrality on Wikipedia: Discursive Struggle over Promotion and Critique in Corporate Entries

Porttikivi, M. & Laaksonen, S-M., 4 Jun 2013, Conference Proceedings of Corporate Communication International Conference on Corporate Communciation 2013. Genest, C. M. & Petelin, R. (eds.). New York: Corporate Communication International, 14 p.

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingConference contributionScientificpeer-review

Tutkimuskohteena vuorovaikutus ja keskustelu verkossa

Laaksonen, S-M. & Matikainen, J., 2013, Otteita verkosta. Verkon ja sosiaalisen median tutkimusmenetelmät. Laaksonen, S-M., Matikainen, J. & Tikka, M. (eds.). Tampere: Vastapaino

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterScientificpeer-review

Tutkimusotteita verkosta

Laaksonen, S-M., Matikainen, J. & Tikka, M., 2013, Otteita verkosta. Verkon ja sosiaalisen median tutkimusmenetelmät. Laaksonen, S-M., Matikainen, J. & Tikka, M. (eds.). Tampere: Vastapaino

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterScientificpeer-review

Open Access
File

Vertaisoppiminen – yliopisto-opetuksen tulevaisuuden paradigma?

Poutanen, P., Laaksonen, S-M., Parviainen, O. & Tiuraniemi, T., 2013, Sulautuvaa opetusta ja oppimista - luokkahuoneista verkkoon. Joutsenvirta, T. & Myyry, L. (eds.). Helsinki: Valtiotieteellisen tiedekunnan opetuksen kehittämispalvelut, p. 80-87 8 p.

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingConference contributionScientificpeer-review

2014

Constructing local heroes – collaborative narratives of Finnish corporations in Wikipedia

Laaksonen, S-M. & Porttikivi, M. E., 17 Jun 2014, Global Wikipedia: International and cross-cultural issues in online collaboration. Fichman, P. & Hara, N. (eds.). Rowman & Littlefield Publishers , p. 119-133 15 p. 7

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterScientificpeer-review

Mediamaine: Mediayrityksen maineen merkitys digitaalisen mediasisällön kuluttamisessa

Translated title of the contribution: Media reputationAula, P., Laaksonen, S., Ravaja, N., Salminen, M. & Falco, A., 13 Dec 2014, Helsinki: Viestinnän tutkimuskeskus CRC, Helsingin yliopisto. 56 p. (Viestinnän tutkimusraportteja; vol. 2014, no. 2)

Research output: Book/ReportCommissioned reportProfessional

Open Access
File

Pieni vuoto, iso päästö - kriisiharjoitus ydinvoimalassa: etnografinen tutkimus onnettomuusharjoituksen viestinnästä

Hakala, S., Tikka, M., Silvast, A., Pedak, M. H. & Laaksonen, S-M., May 2014, Työelämän tutkimuspäivät 2013: työn tulevaisuus. Virkajärvi, M. (ed.). Tampere: Tampereen yliopisto, Työelämän tutkimuskeskus, p. 35-51 23 p. (Työelämän tutkimuspäivien konferenssijulkaisuja; no. 5/2014).

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingConference contributionScientificpeer-review

Särkymätön tunnepääoma

Laaksonen, S-M., 2014, Särkymätön viestintä. Luoma-aho, V. & Karvonen, E. (eds.). ProCom – Viestinnän ammattilaiset ry, p. 30-39 9 p. 3. (ProComma Academic; vol. 2014).

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterProfessional

Open Access
2015

Finland: The two kilo whitefish

Laaksonen, S-M., Dec 2015

Research output: Non-textual formExhibitionArt in coproduction

Online news and corporate reputation: A neurophysiological investigation

Ravaja, N., Aula, P., Falco, A., Laaksonen, S-M., Salminen, M. & Ainamo, A., 2015, In : Journal of Media Psychology. 27, 3, p. 118-133 16 p.

Research output: Contribution to journalArticleScientificpeer-review

Yhteisöllinen oppiminen in action: Yammer kurssialustana tiedeviestinnän kurssilla

Laaksonen, S-M. & Poutanen, P. K., 2015, Sulautuvaa opetusta, käänteistä oppimista. Joutsenvirta, T. & Myyry, L. (eds.). Helsinki: Valtiotieteellisen tiedekunnan opetuksen kehittämispalvelut, p. 6-14

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterScientific

2016

Casting Roles to Stakeholders – A Narrative Analysis of Reputational Storytelling in the Digital Public Sphere

Laaksonen, S-M., 19 Apr 2016, In : International Journal of Strategic Communication. 10, 4, p. 238-254

Research output: Contribution to journalArticleScientificpeer-review

Open Access

Digitaalinen vaaliteltta: Twitter politiikan areenana eduskuntavaaleissa 2015

Marttila, M., Laaksonen, S-M., Kekkonen, A., Tuokko, M. & Nelimarkka, M., 2016, Poliittisen osallistumisen eriytyminen: eduskuntavaalitutkimus 2015. Grönlund, K. & Wass, H. (eds.). Helsinki: Oikeusministeriö, p. 117-137 21 p. (Oikeusministeriön julkaisu; no. 28/2016).

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterScientificpeer-review

File

Sosiaalinen media – tutkimusaineiston hankala aarrearkku

Laaksonen, S-M., 28 Apr 2016, In : Sosiaalilääketieteellinen aikakauslehti. 53, 2, p. 145-146 2 p.

Research output: Contribution to journalArticleScientific

Open Access
2017

Hybrid Narratives: Organizational Reputation in the Hybrid Media System

Laaksonen, S-M., 16 Jun 2017, Helsinki: University of Helsinki, Department of Social Research. 196 p.

Research output: ThesisDoctoral ThesisCollection of Articles

Open Access

Keskustelukuplia ja kaikukammioita: missä on demokratian dialogi verkossa?

Laaksonen, S-M., 27 Nov 2017, Demokratiassa kuplii: Dialogin mahdollisuus suomalaisessa digiyhteiskunnassa. Männistö, L. & Wilhelmsson, N. (eds.). Helsinki: Oikeusministeriö, p. 27-29 3 p.

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterProfessional

Open Access
File
2018

Anatomy of Viral Social Media Events

Pöyry, E. I., Laaksonen, S-M., Kekkonen, A. I. & Pääkkönen, J. I., 2018, Proceedings of the 51st Hawaii International Conference on System Sciences. University of Hawai'i at Manoa, p. 2173-2182 10 p. 0273

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingConference contributionScientificpeer-review

Open Access
File

Bitit ja politiikka: tervetuloa laskennallinen yhteiskuntatieteen tutkimus

Nelimarkka, M. & Laaksonen, S-M., 2018, In : Politiikka : Valtiotieteellisen yhdistyksen julkaisu. 60, 2, p. 130-131 2 p.

Research output: Contribution to journalArticleScientific

Omat ja muiden aiheet: laskennallinen analyysi vaalijulkisuuden teemoista ja aiheomistajuudesta

Laaksonen, S-M. & Nelimarkka, M., 2018, In : Politiikka : Valtiotieteellisen yhdistyksen julkaisu. 60, 2, p. 132-147 16 p.

Research output: Contribution to journalArticleScientificpeer-review

Pahastumista vai politiikkaa: Sosiaalisen median kohut affektiivisessa keskustelukulttuurissa

Laaksonen, S-M. & Pöyry, E. I., 2018, In : Wider Screen. 11, 3, 37 p.

Research output: Contribution to journalArticleScientificpeer-review

Open Access
File

Social Media Is Polarized, Social Media Is Polarized: Towards a New Design Agenda for Mitigating Polarization

Nelimarkka, M., Laaksonen, S-M. & Semaan, B., 8 Jun 2018, DIS '18: Proceedings of the 2018 Designing Interactive Systems Conference. New York: ACM, p. 957-970

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingConference contributionScientificpeer-review

Sosiaalinen media ja tutkijan etiikka

Kosonen, M., Laaksonen, S-M., Rydenfelt, K. H. O. & Terkamo-Moisio, A., 22 Mar 2018, In : Media ja viestintä. 41, 1

Research output: Contribution to journalArticleScientific

Open Access
File

Taitavasti eettistä verkkotutkimusta

Laaksonen, S-M., 15 Mar 2018, In : Vastuullinen tiede : tutkimusetiikka ja tiedeviestintä Suomessa -sivusto.

Research output: Contribution to journalArticleGeneral public

Open Access
2019

A Call for Authenticity: Audience Responses to Social Media Influencer Endorsements in Strategic Communication

Pöyry, E. I., Pelkonen, M., Naumanen, E. & Laaksonen, S-M., 2019, In : International Journal of Strategic Communication. 13, 4, p. 336-351 16 p.

Research output: Contribution to journalArticleScientificpeer-review

Between automation and interpretation: Using data visualization in social media analytics companies

Laaksonen, S-M. & Pääkkönen, J., 2019, (Accepted/In press) Data Visualization in Society. Kennedy, H. & Engebretsen, M. (eds.). Amsterdam University Press

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterScientificpeer-review

Brand as a cognitive mediator: investigating the effect of media brands as a structural feature of textual news messages

Laaksonen, S-M., Falco, A., Salminen, M., Aula, P. S. & Ravaja, N., 8 Mar 2019, In : Journal of Product and Brand Management. 28, 1, p. 1-14 14 p.

Research output: Contribution to journalArticleScientificpeer-review

Open Access
File

Facilitating Organisational Fluidity with Computational Social Matching

Huhtamäki, J., Olsson, T. & Laaksonen, S-M., 2019, (Accepted/In press) Society as an Interaction Space: A Systemic Approach. Lehtimäki, H., Uusikylä, P. & Smedlund, A. (eds.). Springer, (Translational Systems Sciences).

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterScientificpeer-review

Faktat nettiin! Asiantuntijaviestintä sosiaalisessa mediassa

Poutanen, P. & Laaksonen, S-M., Aug 2019, Helsinki: Gaudeamus. 202 p.

Research output: Book/ReportBookScientificpeer-review

Open Access
File

Platformed Interactions: How Social Media Platforms Relate to Candidate--Constituent Interaction During Finnish 2015 Election Campaigning

Nelimarkka, M., Laaksonen, S-M., Tuokko, M. & Valkonen, T., 11 Oct 2019, (Accepted/In press) In : Social Media + Society.

Research output: Contribution to journalArticleScientificpeer-review

Sosiaalisen median ennustekyky kaupan myynnissä: esimerkkinä veganismi ja vegaaniset ruuat

Isotalo, V. E. J., Laaksonen, S-M., Pöyry, E. I. & Jallinoja, P., 2019, In : Kansantaloudellinen Aikakauskirja. 115, 1, p. 91-112 22 p.

Research output: Contribution to journalArticleScientificpeer-review

Open Access
File
Open Access