Photo of Seija Kairavuori
  • PL 8 (Siltavuorenpenger 10)

    00014

    Finland

19962019
If you made any changes in Pure these will be visible here soon.

Publications 1996 2019

2019

The Integrated Approach to Teaching Visual Art in After-School Activity Classes

Blagoeva, N. V., Karppinen, S. & Kairavuori, S., Feb 2019, In : International Journal of Art & Design Education. 38, 1, p. 224-239 16 p.

Research output: Contribution to journalArticleScientificpeer-review

2018

Ainedidaktiikka ylittää oppiainerajat

Juuti, K., Kairavuori, S. & Kallioniemi, A., 17 Jun 2018, In : Ainedidaktiikka. 2, 1, p. 1 1 p.

Research output: Contribution to journalReview ArticleScientific

Open Access
File
Open Access
File

Moninaisen todellisuuden tutkijat - monilukutaitoa ja nykytaidetta alkuopetuksessa

Knif, L. & Kairavuori, S., Oct 2018, Mun kuvista kulttuuriin : Kuvataidetta esi- ja alkuopetukseen. Rusanen, S., Rintakorpi, K., Kuusela, M. & Torkki, K. (eds.). Helsinki: Lasten Keskus, p. 84-98 15 p. (Hyvä alku).

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterScientificpeer-review

2017

Ainedidaktiikan yhteinen kehittäminen

Juuti, K., Kairavuori, S. & Kallioniemi, A., Jan 2017, In : Ainedidaktiikka. 1, 1, p. 1-1 1 p.

Research output: Contribution to journalArticleScientific

Open Access
File
2016

An Integrative Approach to Teaching Visual Arts in Teacher Education

Kairavuori, S. & Knif, L., Nov 2016, In : IMAG. 1, 3, p. 183-194 12 p.

Research output: Contribution to journalArticleScientificpeer-review

Arts Education. Instruments of Expression and Communication.

Kairavuori, S. & Sintonen, S., 2016, Miracle of Education: The Principles and Practices of Teaching and Learning in Finnish Schools. Niemi, H., Toom, A. & Kallioniemi, A. (eds.). Second revised education ed. Rotterdam: Sense Publishers, p. 211-225 15 p.

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterScientificpeer-review

ImproStory - Sosiaalinen improvisointi ja tarinallisuus taito- ja taideaineissa

Kairavuori, S., Karppinen, S., Poutiainen, A. & Rusanen, L., 2016, In : Synnyt : taidekasvatuksen tiedonala. 2016, 1, p. 1-20 20 p.

Research output: Contribution to journalArticleScientificpeer-review

2015

Tiedonalalähtöinen eheyttäminen

Juuti, K., Kairavuori, S. & Tani, S., 2015, Näin rakennat monialaisia oppimiskokonaisuuksia. Cantell, H. (ed.). Jyväskylä: PS-kustannus, p. 77-93 17 p. (Opetus 2000).

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterScientific

2014

Posters as a Means of Learning and Communication in Internship Period

Kairavuori, S. & Kynäslahti, H., 2014, In : Journal of arts and humanities. 3, 10, p. 1-8 8 p.

Research output: Contribution to journalArticleScientificpeer-review

Open Access
File

Spontaani kuvaviestintä nuorten arjessa

Sintonen, S., Kynäslahti, H. & Kairavuori, S., Dec 2014, In : Kasvatus. 45, 5, p. 418-428 11 p.

Research output: Contribution to journalArticleScientificpeer-review

2013

Cultural aspects in understanding the visual arts - Pedagogical perspectives in (multi)cultural interaction

Knif, L. & Kairavuori, S., 2013, Interaction in Educational Domains. Tirri, K. & Kuusisto, E. (eds.). Rotterdam: Sense Publishers, p. 115-129 15 p.

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterScientificpeer-review

Integrating geography with physics and visual arts: Analysis of student essays

Tani, S., Juuti, K. & Kairavuori, S., 1 Jun 2013, In : Norsk Geografisk Tidsskrift. 67, 3, p. 172-178 7 p.

Research output: Contribution to journalArticleScientificpeer-review

Interdisciplinary Integration in Teacher Education

Karppinen, S., Kallunki, V., Kairavuori, S., Komulainen, K. & Sintonen, S., 2013, Interaction in Educational Domains. Tirri, K. & Kuusisto, E. (eds.). Rotterdam: Sense Publishers, p. 149-158 10 p.

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterScientificpeer-review

2012

Arts Education: Instruments of Expression and Communication

Kairavuori, S. & Sintonen, S., 2012, Miracle of Education: The Principles and Practices of Teaching and Learning in Finnish schools. Niemi, H., Toom, A. & Kallioniemi, A. (eds.). Rotterdam: Sense Publishers, p. 209-223 15 p.

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterScientificpeer-review

Intercultural Sensitivity of the Finnish Ninth Graders

Ruokonen, I. & Kairavuori, S., 2012, In : Procedia : Social and Behavioral Sciences. 45, p. 32-40 9 p.

Research output: Contribution to journalArticleScientificpeer-review

Kulttuuri-identiteetti ja kansainvälisyys

Ruokonen, I. & Kairavuori, S., 2012, Aihekokonaisuuksien tavoitteiden toteutumisen seuranta-arviointi 2010. Niemi, E. K. (ed.). Helsinki: Opetushallitus, p. 87-104 18 p. (Koulutuksen seurantaraportit; no. 2012:1).

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterScientific

Kumouksellinen strippi - Sarjakuva toisin ajattelemisen taitona

Translated title of the contribution: Comics in terms of critical thinking skillsKairavuori, S., 2012, In : Kasvatus. 43, 2, p. 135-145 11 p.

Research output: Contribution to journalArticleScientificpeer-review

Multiculturalism and cultural identities in art education

Knif, L., Kairavuori, S., Ruokonen, I. & Ruismäki, H., 2012, Haridus kui dialoog mitmekultuurilises ühiskonnas : artiklite kogumik = Education as a dialog in multicultural society: Education as a dialog in multicultural society. Muldma, M. & Talts, L. (eds.). Tallinn: Tallinn University, p. 56-70 14 p. (Education in multicultural environment; vol. v. 3).

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingConference contributionScientificpeer-review

2010

Creative self-expression as a goal for visual art education: Finnish and Estonian perspectives

Rusanen, S., Kairavuori, S. & Vahter, E., 2010, Papers from the InSEA 2010 congress: The InSEA European Congress 21.-24.6.2010. InSEA, International Society for Education through Art, 19 p.

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingConference contributionScientificpeer-review

Open Access
File

Tiedonalalähtöinen eheyttävä opetus monikulttuurisessa koulussa

Juuti, K., Kairavuori, S. & Tani, S., 2010, Akateeminen luokanopettajakoulutus: 30 vuotta teoriaa, käytäntöä ja maistereita. Kallioniemi, A., Toom, A., Ubani, M. & Linnansaari, H. (eds.). Turku: Suomen kasvatustieteellinen seura, p. 295-312 18 p. (Kasvatusalan tutkimuksia; no. 52).

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterScientificpeer-review

2008

Miten tarkastella tiedostavan taito- ja taidekasvattajuuden rakentumista?

Collanus, M., Kairavuori, S. & Rusanen, S., 2008, Uudistuva ja kehittyvä ainedidaktiikka: Ainedidaktinen symposiumi 8.2.2008 Helsingissä. Osa 2 / Arto Kallioniemi (toim.). Kallioniemi, A. (ed.). Helsinki: Helsingin yliopisto, p. 623-636 (Tutkimuksia / Helsingin yliopiston soveltavan kasvatustieteen laitos; no. 299).

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingConference contributionScientificpeer-review

Positioning teacher identities in arts and crafts education in Finland

Kairavuori, S., Rusanen, S. & Collanus, M., 2008, The 32nd InSEA World Congress 2008 in Osaka, Japan: World Congress and Research Conference presentations and workshops : proceedings / Review Board, Congress Agenda Planning Committee. Osaka: InSEA, International Society for Education through Art, 10 p.

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingConference contributionScientificpeer-review

Tunnetko? taidekasvatusmatkailijan Japani

Kairavuori, S., 2008, In : InSEA : Suomen InSEA ry:n jäsentiedote. 2008, 1-3, p. 43-46

Research output: Contribution to journalArticleGeneral public

2007

Taidekasvattajan paluu kognitiiviseen käänteeseen

Kairavuori, S., 2007, Opettajankoulutuksen muuttuvat rakenteet: ainedidaktinen symposium 9.2.2007 / Kaarina Merenluoto, Arja Virtanen & Pia Carpelan (toim.). Vol. 77. p. 299-307

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingConference contributionScientificpeer-review

2006

Ways of knowing in visual arts education

Kairavuori, S., 2006, Interdisciplinary dialoques in arts education: International InSEA Congress, Viseu, Portugal, 1-5 March 2006 : [proceedings] : CD-ROM. p. 1-8

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingConference contributionScientificpeer-review

2005

Varhainen kokemus

Kairavuori, S., 2005, In : Stylus : Kuvaamataidonopettajain liiton jäsenlehti. 2005, 2, p. 26-27

Research output: Contribution to journalArticleGeneral public

2003

Hauki on kala: Asiatekstistä oppiminen peruskoulun päättyessä. Artikkeli Kasvatustieteen päivien 2002 elektronisessa julkaisussa (Lapin yliopisto, Kasvatustieteiden tiedekunta).

Kairavuori, S., 2003, Kasvatuksen yhteisöt - uupumusta, häirintää vai yhteisöllistä kasvua?: kasvatustieteen päivien 2002 julkaisu. Sinevaara-Niskanen, H. & Rajala, R. (eds.). p. 149-158 (Lapin yliopiston kasvatustieteellisiä julkaisuja 3; vol. 2003/2006, no. 3).

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingConference contributionScientificpeer-review

Törmäyksiä ytimeen: Kuvataiteen aineenopettajaksi opiskelevien identifioimia ongelmakohtia aineensa arvioinnissa

Kairavuori, S., 2003, Aineenopettajakoulutuksen vaihtoehdot ja tutkimus 2002: Ainedidaktiikan symposium 1.2.2002. Meisalo, V. (ed.). Helsingin yliopisto, opettajankoulutuslaitos, p. 449-463

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingConference contributionScientificpeer-review

Tosi kanala tilanne.

Kairavuori, S., 2003, In : Stylus : Kuvaamataidonopettajain liiton jäsenlehti. 2003, 1, p. 6-7

Research output: Contribution to journalArticleProfessional

LISÄÄ HAUISTA. Asiatekstistä oppiminen peruskoulun päättyessä.

Kairavuori, S., 2002, 123 p. (Helsingin yliopiston opettajankoulutuslaitoksen tutkimuksia; no. 240)

Research output: Book/ReportBookScientificpeer-review

2001

Galleria-Ateljee peruskoulu? Kysymyksiä opettajuuden ja taiteilijuuden kohtaamisesta kuvataideopetuksessa.

Kairavuori, S., 2001, Opettaja ja aine 2000: Ainedidaktiikan symposiumi 4.2.2000. Buchberger, I. (ed.). p. 57-71

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingConference contributionScientific

1999

Spontaneus study strategies in factual text learning in school.

Kairavuori, S., 1999, Learning and instruction in multiple contexts and settings.. Levonen, J. & Enkenberg, J. (eds.). Joensuun yliopisto, Kasvatustieteiden tiedekunta, p. 21-38 (Joensuun yliopiston kasvatustieteiden tiedekunnan selosteita; no. 73).

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingConference contributionScientificpeer-review

1997

Oppimisen intentionaalisuus koulun kontekstissa

Kairavuori, S., 1997, In : Kasvatus. 28 (1997), 3, p. 284-290

Research output: Contribution to journalReview ArticleScientificpeer-review

1996

HAUKI ON KALA. Asiatekstistä oppiminen peruskoulun seitsemännellä luokalla.

Kairavuori, S., 1996, 254 p.

Research output: ThesisDoctoral ThesisMonograph