19962019
If you made any changes in Pure these will be visible here soon.

Publications 1996 2019

Filter
Chapter
2018

Moninaisen todellisuuden tutkijat - monilukutaitoa ja nykytaidetta alkuopetuksessa

Knif, L. & Kairavuori, S., Oct 2018, Mun kuvista kulttuuriin : Kuvataidetta esi- ja alkuopetukseen. Rusanen, S., Rintakorpi, K., Kuusela, M. & Torkki, K. (eds.). Helsinki: Lasten Keskus, p. 84-98 15 p. (Hyvä alku).

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterScientificpeer-review

2016

Arts Education. Instruments of Expression and Communication.

Kairavuori, S. & Sintonen, S., 2016, Miracle of Education: The Principles and Practices of Teaching and Learning in Finnish Schools. Niemi, H., Toom, A. & Kallioniemi, A. (eds.). Second revised education ed. Rotterdam: Sense Publishers, p. 211-225 15 p.

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterScientificpeer-review

2015

Tiedonalalähtöinen eheyttäminen

Juuti, K., Kairavuori, S. & Tani, S., 2015, Näin rakennat monialaisia oppimiskokonaisuuksia. Cantell, H. (ed.). Jyväskylä: PS-kustannus, p. 77-93 17 p. (Opetus 2000).

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterScientific

2013

Cultural aspects in understanding the visual arts - Pedagogical perspectives in (multi)cultural interaction

Knif, L. & Kairavuori, S., 2013, Interaction in Educational Domains. Tirri, K. & Kuusisto, E. (eds.). Rotterdam: Sense Publishers, p. 115-129 15 p.

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterScientificpeer-review

Interdisciplinary Integration in Teacher Education

Karppinen, S., Kallunki, V., Kairavuori, S., Komulainen, K. & Sintonen, S., 2013, Interaction in Educational Domains. Tirri, K. & Kuusisto, E. (eds.). Rotterdam: Sense Publishers, p. 149-158 10 p.

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterScientificpeer-review

2012

Arts Education: Instruments of Expression and Communication

Kairavuori, S. & Sintonen, S., 2012, Miracle of Education: The Principles and Practices of Teaching and Learning in Finnish schools. Niemi, H., Toom, A. & Kallioniemi, A. (eds.). Rotterdam: Sense Publishers, p. 209-223 15 p.

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterScientificpeer-review

Kulttuuri-identiteetti ja kansainvälisyys

Ruokonen, I. & Kairavuori, S., 2012, Aihekokonaisuuksien tavoitteiden toteutumisen seuranta-arviointi 2010. Niemi, E. K. (ed.). Helsinki: Opetushallitus, p. 87-104 18 p. (Koulutuksen seurantaraportit; no. 2012:1).

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterScientific

2010

Tiedonalalähtöinen eheyttävä opetus monikulttuurisessa koulussa

Juuti, K., Kairavuori, S. & Tani, S., 2010, Akateeminen luokanopettajakoulutus: 30 vuotta teoriaa, käytäntöä ja maistereita. Kallioniemi, A., Toom, A., Ubani, M. & Linnansaari, H. (eds.). Turku: Suomen kasvatustieteellinen seura, p. 295-312 18 p. (Kasvatusalan tutkimuksia; no. 52).

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterScientificpeer-review