Photo of Seija Kairavuori
  • PL 8 (Siltavuorenpenger 10)

    00014

    Finland

19962019
If you made any changes in Pure these will be visible here soon.

Publications 1996 2019

Filter
Conference contribution
2012

Multiculturalism and cultural identities in art education

Knif, L., Kairavuori, S., Ruokonen, I. & Ruismäki, H., 2012, Haridus kui dialoog mitmekultuurilises ühiskonnas : artiklite kogumik = Education as a dialog in multicultural society: Education as a dialog in multicultural society. Muldma, M. & Talts, L. (eds.). Tallinn: Tallinn University, p. 56-70 14 p. (Education in multicultural environment; vol. v. 3).

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingConference contributionScientificpeer-review

2010

Creative self-expression as a goal for visual art education: Finnish and Estonian perspectives

Rusanen, S., Kairavuori, S. & Vahter, E., 2010, Papers from the InSEA 2010 congress: The InSEA European Congress 21.-24.6.2010. InSEA, International Society for Education through Art, 19 p.

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingConference contributionScientificpeer-review

Open Access
File
2008

Miten tarkastella tiedostavan taito- ja taidekasvattajuuden rakentumista?

Collanus, M., Kairavuori, S. & Rusanen, S., 2008, Uudistuva ja kehittyvä ainedidaktiikka: Ainedidaktinen symposiumi 8.2.2008 Helsingissä. Osa 2 / Arto Kallioniemi (toim.). Kallioniemi, A. (ed.). Helsinki: Helsingin yliopisto, p. 623-636 (Tutkimuksia / Helsingin yliopiston soveltavan kasvatustieteen laitos; no. 299).

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingConference contributionScientificpeer-review

Positioning teacher identities in arts and crafts education in Finland

Kairavuori, S., Rusanen, S. & Collanus, M., 2008, The 32nd InSEA World Congress 2008 in Osaka, Japan: World Congress and Research Conference presentations and workshops : proceedings / Review Board, Congress Agenda Planning Committee. Osaka: InSEA, International Society for Education through Art, 10 p.

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingConference contributionScientificpeer-review

2007

Taidekasvattajan paluu kognitiiviseen käänteeseen

Kairavuori, S., 2007, Opettajankoulutuksen muuttuvat rakenteet: ainedidaktinen symposium 9.2.2007 / Kaarina Merenluoto, Arja Virtanen & Pia Carpelan (toim.). Vol. 77. p. 299-307

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingConference contributionScientificpeer-review

2006

Ways of knowing in visual arts education

Kairavuori, S., 2006, Interdisciplinary dialoques in arts education: International InSEA Congress, Viseu, Portugal, 1-5 March 2006 : [proceedings] : CD-ROM. p. 1-8

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingConference contributionScientificpeer-review

2003

Hauki on kala: Asiatekstistä oppiminen peruskoulun päättyessä. Artikkeli Kasvatustieteen päivien 2002 elektronisessa julkaisussa (Lapin yliopisto, Kasvatustieteiden tiedekunta).

Kairavuori, S., 2003, Kasvatuksen yhteisöt - uupumusta, häirintää vai yhteisöllistä kasvua?: kasvatustieteen päivien 2002 julkaisu. Sinevaara-Niskanen, H. & Rajala, R. (eds.). p. 149-158 (Lapin yliopiston kasvatustieteellisiä julkaisuja 3; vol. 2003/2006, no. 3).

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingConference contributionScientificpeer-review

Törmäyksiä ytimeen: Kuvataiteen aineenopettajaksi opiskelevien identifioimia ongelmakohtia aineensa arvioinnissa

Kairavuori, S., 2003, Aineenopettajakoulutuksen vaihtoehdot ja tutkimus 2002: Ainedidaktiikan symposium 1.2.2002. Meisalo, V. (ed.). Helsingin yliopisto, opettajankoulutuslaitos, p. 449-463

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingConference contributionScientificpeer-review

2001

Galleria-Ateljee peruskoulu? Kysymyksiä opettajuuden ja taiteilijuuden kohtaamisesta kuvataideopetuksessa.

Kairavuori, S., 2001, Opettaja ja aine 2000: Ainedidaktiikan symposiumi 4.2.2000. Buchberger, I. (ed.). p. 57-71

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingConference contributionScientific

1999

Spontaneus study strategies in factual text learning in school.

Kairavuori, S., 1999, Learning and instruction in multiple contexts and settings.. Levonen, J. & Enkenberg, J. (eds.). Joensuun yliopisto, Kasvatustieteiden tiedekunta, p. 21-38 (Joensuun yliopiston kasvatustieteiden tiedekunnan selosteita; no. 73).

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingConference contributionScientificpeer-review