Photo of Simo Tolvanen
  • PL 30 (Kevätkatu 2)

    00014

    Finland

20112017

Research output per year

If you made any changes in Pure these will be visible here soon.

Publications

2016

Mittausautomaatio kemian opetuksessa

Tolvanen, S., 2016, In : LUMAT: Luonnontieteiden, matematiikan ja teknologian opetuksen tutkimus ja käytäntö. 1, 2, p. 45-48 4 p.

Research output: Contribution to journalArticleProfessional

Open Access
2014

Design of research-based lab sheets for the acquisition of science competencies using ICT real-time experiments. Do students get the point of what they are doing?

Tortosa, M., Skorsepa, M., Guitart, F., Urban-Woldron, H., Aksela, M. K., Tolvanen, S., Stratilová-Urvalková, E. & Smejkal, P., 2014, E-Book Proceedings of the ESERA 2013 Conference: Science Education Research For Evidence-based Teaching and Coherence in Learning.

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingConference contributionScientificpeer-review

Design of research-based lab sheets for the aquisition of science competencies using ICT real-time experiments: Do students get the point of what they are doing?

Tortosa, M., Skorsepa, M., Guitart, F., Urban-Woldron, H., Aksela, M. K., Tolvanen, S. A., Stratilová-Urvalková, E. & Smejkal, P., 2014, Ebook Proceedings of the ESERA 2013 Conference: Science Education Research for Evidence-based Engaging Teaching and Coherence In Learnuing. Constantino, C. P., Papadouris, N. & Hadjigeorgiou, A. (eds.). Nicosia: European Science Education Research Association ESERA, p. 695-703 9 p.

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingConference contributionScientificpeer-review

Open Access
File

How to Use Historical Approach to Teach Nature of Science in Chemistry Education?

Tolvanen, S., Jansson, J., Vesterinen, V-M. & Aksela, M., Aug 2014, In : Science & Education. 23, 8, p. 1605-1636 32 p.

Research output: Contribution to journalArticleScientificpeer-review

File

Research-based future science teacher training on using ICT- enhanced inquiry activities

Tolvanen, S., Aksela, M. K., Guitart, F. & Urban-Woldron, H., 2014, E-Book Proceedings of the ESERA 2013 Conference: Science Education Research For Evidence-based Teaching and Coherence in Learning. 10 p.

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingConference contributionScientificpeer-review

2013

COMBLAB-tutkimusprojektissa kehitetään kokeellisia töitä tutkimukselliseen opiskeluun

Translated title of the contribution: COMBLAB project aims at developing inquiry activitiesTolvanen, S., 2013, In : LUMA.fi sanomat. 2013

Research output: Contribution to journalArticleProfessional

Kansainvälistä tutkimusta lukiokemian kokeellisuuden tueksi

Translated title of the contribution: International research supporting practical work in high school chemistryTolvanen, S., 2013, In : Kemiauutiset ChemistryNEws. 2013, 1, p. 22 1 p.

Research output: Contribution to journalArticleProfessional

Mittausautomaation hyödyntäminen tutkimuksellisessa kemian opiskelussa

Translated title of the contribution: Utilizing microcomputer-based laboratory in inquiry-based chemistry learning Tolvanen, S. & Aksela, M. K., 2013, In : LUMAT: International Journal on Math, Science and Technology Education. 1, 4, p. 379-386 8 p.

Research output: Contribution to journalArticleProfessional

Tutkiva kemian opettaja: Kemian käsitteiden ja ilmiöiden opetus sekä oppiminen (osa IV): Historiallinen lähestymistapa kemian opetukseen

Translated title of the contribution: Chemistry teacher as a researcher: Teaching and learning chemical concepts and phenomena (part IV): Historical approach in chemistry educationAksela, M., Tolvanen, S., Jansson, J., Vesterinen, V-M., Franklin, C., Helenius, M., Hippeläinen, J., Jääskeläinen, M., Kavonius, R., Kotamäki, T., Kousa, P., Liimatta, J., Lipponen, V., Mali, M., Martikainen, S., Meriläinen, S., Mikkonen, J., Tolppanen, S., Vilhunen, A-S. & Zeng, X., Jan 2013, In : LUMAT: Luonnontieteiden, matematiikan ja teknologian opetuksen tutkimus ja käytäntö. 1, 1, 44 p.

Research output: Contribution to journalArticleProfessional

Tutkiva kemian opettaja: Kemian käsitteiden ja ilmiöiden opetus sekä oppiminen (osa V): Historiallinen lähestymistapa kemian opetukseen 2

Translated title of the contribution: Inquiring chemistry teacher: The teaching and learning of chemistry concepts and phenomena (part V): Historical approach to chemistry teaching 2Tolvanen, S., Aksela, M., Ahola, M., Haatainen, O., Huusko, J., Kannisto, H., Käkönen, O., Kääriäinen, V-P., Laamanen, J., Lahdelma, M., Paakkinen, P., Pakarinen, P., Palomäki, A., Rasinperä, H., Saarela, H., Savolainen, P., Sirkiä, T. & Vilen, H., 2013, In : LUMAT: International Journal on Math, Science and Technology Education. 1, 4, p. 387-424 38 p.

Research output: Contribution to journalArticleProfessional

2012

COMBLAB-projektissa kehitetään uusia kokeellisia töitä luonnontieteiden opetukseen

Tolvanen, S., 17 Oct 2012, In : LUMA.fi sanomat. 2012

Research output: Contribution to journalArticleProfessional

Developing IBSE: New Issues -konferenssi alkoi Kumpulan kampuksella

Tolvanen, S., 30 May 2012, In : LUMA.fi sanomat. 2012

Research output: Contribution to journalArticleProfessional

Historian ja filosofian rooli tiedeopetuksessa esillä Kumpulassa

Tolvanen, S., 2 Nov 2012, In : LUMA.fi sanomat. 2012

Research output: Contribution to journalArticleProfessional

Kemma-keskus mukaan eurooppalaiseen COMBLAB-projektiin

Tolvanen, S., 8 Jun 2012, In : LUMA.fi sanomat. 2012

Research output: Contribution to journalArticleProfessional

Vedentutkimus kiinnostaa yläkoulun oppilaita

Tolvanen, S., 27 Feb 2012, In : LUMA.fi sanomat. 2012

Research output: Contribution to journalArticleProfessional

2011

Kokeellista kemiaa Kemianluokka Gadolinissa

Translated title of the contribution: Practical Work in ChemistryLab GadolinAksela, M. K. & Tolvanen, S., 2011, Kansainvälinen kemian vuosi: Kemia osaksi hyvää elämää: VI Valtakunnalliset kemian opetuksen päivät -symposiumkirja. Aksela, M., Pernaa, J. & Happonen, M. (eds.). Helsinki: Helsingin yliopisto, p. 125 4 p.

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterScientific