If you made any changes in Pure these will be visible here soon.

Publications 2005 2019

Filter
Article
2019

Tuotantoeläinten jälkeinen biotalous muuttaa ruokajärjestelmää sekä ihmisten ja eläinten suhteita

Ryynänen, T., 2019, In : Ruralia. 2019, 1, p. 14-15 2 p.

Research output: Contribution to journalArticleProfessional

Open Access
File
2018

From nostalgia for the recent past and beyond: The temporal frames of recalled consumption experiences

Ryynanen, T. & Heinonen, V., Jan 2018, In : International Journal of Consumer Studies. 42, 1, p. 186-194 9 p.

Research output: Contribution to journalArticleScientificpeer-review

Open Access
File

Maaseutukuvat ja -mielikuvat maaseudun kehittämisessä

Hyyryläinen, T. T. & Ryynänen, T. T., 29 Nov 2018, In : Maaseudun uusi aika : maaseutututkimuksen ja -politiikan aikakauslehti.. 26, 2-3, p. 24-38 15 p.

Research output: Contribution to journalArticleScientificpeer-review

2017

Digitalisoituva kulutus muuttaa arjen käytäntöjä

Ryynänen, T. T., 2017, In : Ruralia. 12, 2, p. 6-7 2 p.

Research output: Contribution to journalArticleProfessional

Open Access
2016

Hyvän ja pahan taistelu - ravinnon rasvojen mediajulkisuus Helsingin Sanomissa 2010–2011

Syrjäläinen, P., Ryynänen, T. T., Heinonen, V. M., Jauho, M. M. K. & Jallinoja, P. T., 1 Mar 2016, In : Sosiaalilääketieteellinen aikakauslehti. 53, 1, p. 44-57 14 p.

Research output: Contribution to journalArticleScientificpeer-review

Kulutuksen ja moottoripyöräilyn alakulttuurit sekä jalostuva keskiluokkaisuus - Tapauksena elokuva Villit karjut

Ryynänen, T. & Heinonen, V., Jan 2016, In : Lähikuva : Turun elokuvakerho ry:n jäsenlehti. 2015, 4, p. 7-23 17 p.

Research output: Contribution to journalArticleScientificpeer-review

"My Grandfather kept one of these tins on top of the bookshelf": Consumers' recalled experiences involving packaging

Ryynänen, T., Joutsela, M. & Heinonen, V., Jan 2016, In : Qualitative Market Research. 19, 1, p. 4-26 23 p.

Research output: Contribution to journalArticleScientificpeer-review

2015

Professionals' View of Consumers' Packaging Interactions – A Narrative Analysis

Ryynänen, T. & Rusko, E., 2015, In : Packaging technology and science. 28, 4, p. 341-355 15 p.

Research output: Contribution to journalArticleScientificpeer-review

2014

"We must have the wrong consumers" - a case study on new food product development failure

Ryynanen, T. & Hakatie, A., 2014, In : British Food Journal. 116, 4, p. 707-722 16 p.

Research output: Contribution to journalArticleScientificpeer-review

2013

Low involvement, low price and low quality image renegotiated - a case study of staple food package design

Ryynänen, T. & Hakatie, A., 2013, In : International Review of Retail, Distribution and Consumer Research. 23, 2, p. 204-219 16 p.

Research output: Contribution to journalArticleScientificpeer-review

Pakkausten ominaisuuksista kuluttajakokemuksen muotoiluun

Ryynänen, T., 2013, In : Kehittyvä Elintarvike. 24, 6, p. 52-53 2 p.

Research output: Contribution to journalArticleProfessional

Pakkaustutkijat korostavat käytön sisäistämistä

Ryynänen, T., 2013, In : Pakkaus. 48, 7, p. 34-36 3 p.

Research output: Contribution to journalArticleProfessional

2012

Brand-driven Innovation – Strategies for Development and Design

Tuusjärvi, E. & Ryynänen, T., 2012, In : Journal of Product and Brand Management. 21, 1, p. 68-70 3 p.

Research output: Contribution to journalArticleScientific

Numerotkin ovat osa tarinaa

Ryynänen, T., 9 Oct 2012, In : Kauppalehti. p. 16 1 p.

Research output: Contribution to journalArticleGeneral public

Pakkauksella on merkitystä: niin kaupan hyllyllä kuin kriisitilanteissakin

Korhonen, V., Matilainen, K., Rusko, E., Vähä-Nissi, M. & Ryynänen, T., 2012, In : Pakkaus. 47, 5, p. 51-53 3 p.

Research output: Contribution to journalArticleProfessional

2011

Craft in economic context: The representation of Finnish craft in the economic press

Ryynänen, T., 2011, In : Craft Research. 2, 1, p. 115-127 13 p.

Research output: Contribution to journalArticleScientificpeer-review

2010
2009

Median muotoilema

Ryynänen, T., 2009, In : Arttu. 2009, 4, p. 20-21 2 p.

Research output: Contribution to journalArticleGeneral public

2008

McDonaldisoituuko teollinen muotoilu? teollisen muotoilun kuvauksia suomalaisessa talouslehdistössä

Ryynänen, T., 2008, In : Kulutustutkimus.Nyt : Kulutustutkimuksen seuran julkaisu.. 2008, 1, p. 24-46 23 p.

Research output: Contribution to journalArticleScientificpeer-review

2007

Managing creativity: a gap analysis approach to identifying challenges for industrial design consultancy services

Hakatie, A. & Ryynänen, T., 2007, In : Design Issues. 23, 1, p. 28-46 19 p.

Research output: Contribution to journalArticleScientificpeer-review

2006

Muotoilulla innovaatioita

Ryynänen, T., 19 Aug 2006, In : Kauppalehti Presso. p. A22 1 p.

Research output: Contribution to journalArticleGeneral public

Muotoilulla rajattomat mahdollisuudet

Ryynänen, T., 18 Mar 2006, In : Kauppalehti Presso. p. A22 1 p.

Research output: Contribution to journalArticleGeneral public

Muotoilu luo myös kilpailukykyä

Ryynänen, T., 11 May 2006, In : Kauppalehti. p. 16 1 p.

Research output: Contribution to journalArticleGeneral public

Muotoilun representaatioita mainonnassa: suomalainen matkapuhelinmainonta vuosina 1982-2004

Ryynänen, T., 2006, In : Kuluttajatutkimus. Nyt. 2, 1, p. 55-70 16 p.

Research output: Contribution to journalArticleScientificpeer-review

2005

Mainontaa kehystämässä: vaihtoehtoisia tapoja matkapuhelinmainonnan esittämiseen

Ryynänen, T., 2005, In : Kulutustutkimus.Nyt : Kulutustutkimuksen seuran julkaisu.. 1, 1, p. 99-111 13 p.

Research output: Contribution to journalArticleScientificpeer-review