Projects per year
Project Details
Description (abstract)
Ensimmäisessä vaiheessa (2018-2019) arvioidaan OPH rahoittamaa HY:n kasvatus- ja opetusalan johtamisen täydennyskoulutusta. Osallistujia haastatellaan ja heille tehdään kysely. Samanaikaisesti haastatellaan koulutus- ja opetusalan hallinnosta ja kehittämisestä vastaavia asiantuntijoita ja tutustutaan alan kansainväliseen tutkimukseen ja kehittämisprojekteihin.
Toisessa vaiheessa (2020-2021) luodaan kasvatus- ja opetusalan aineopintojen (60 op) opetussuunnitelma, joka toteutetaan täydennyskoulutuksena. Näistä opintokokonaisuuksista kehitetään myös kansainväliseen maisterikoulutukseen soveltuvat variaatiot sekä HY+ kanssa yhteistyössä koulutusvientiin soveltuva tuote.
Short title | EduLeaders |
---|---|
Status | Finished |
Effective start/end date | 01/09/2018 → 31/12/2021 |
Fields of Science
- 516 Educational sciences
Projects
- 2 Finished
-
Laaja-alainen pedagoginen johtaminen oppilaitoksessa
Kallioniemi, A., Lahtero, T. J., Hotulainen, R., Ahtiainen, R., Fonsen, E. & Koivunen, A.
01/08/2017 → 31/12/2019
Project: Research project
-
Kansainvälinen varhaiskasvatuksen johtajuustutkimus "Discourses of leadership in the diverse field of early childhood education"
21/04/2017 → 01/08/2021
Project: Research project
-
Leadership in educational contexts in Finland: Theoretical and empirical perspectives
Ahtiainen, R. (ed.), Hanhimäki, E. (ed.), Leinonen, J. (ed.), Risku, M. (ed.) & Smeds-Nylund, A-S. (ed.), 2023, (Accepted/In press) Springer.Research output: Book/Report › Anthology or special issue › Scientific › peer-review
-
Kasvatus- ja opetusalan johtajien näkemyksiä johtamisosaamisesta ja sen kehittämistarpeista
Fonsén, E., Ahtiainen, R., Kiuru, L., Lahtero, T. J., Hotulainen, R. & Kallioniemi, A., 2022, In: Työelämän tutkimus. 20, 1, p. 90-117 28 p.Research output: Contribution to journal › Article › Scientific › peer-review
Open AccessFile -
Perspectives on leadership in early childhood education and care centers through community of practice
Heikkinen, K-M., Ahtiainen, R. & Fonsén, E., Apr 2022, In: SAGE Open. 12, 2, 9 p., 21582440221091260.Research output: Contribution to journal › Article › Scientific › peer-review
Open AccessFile
Activities
-
ET 2020 Working Group on Schools. Peer Learning Activity: How can leadership support teachers development and careers? Antwerp, Belgium.
Raisa Ahtiainen (Participant)
13 May 2019 → 16 May 2019Activity: Other activity types › Types for other activities - Other
-
Ontario Institute for Studies in Education, University of Toronto, Canada
Raisa Ahtiainen (Visiting researcher)
22 Oct 2018 → 16 Nov 2018Activity: Visiting an external institution types › Academic visit to other institution
-
Kasvatus- ja opetusalan johtajien näkemyksiä itsensä ammatillisesta kehittämisestä Kirjoittajat: Fonsén Elina, Kiuru Laura, Ahtiainen Raisa, Lahtero Tapio, Hotulainen Risto & Kallioniemi Arto
Elina Fonsen (Speaker) & Laura Johanna Eveliina Kiuru (Speaker)
15 Nov 2018Activity: Talk or presentation types › Oral presentation
File