Oppimisen ja koulunkäynnin tuki - Selvitys opetuksen järjestäjien näkemyksistä tuen järjestelyistä kunnissa

Project: Research project

Project Details

Description (abstract)

Selvityksen tavoitteena on kartoittaa kunnissa käytössä olevia käytänteitä ja niitä ohjaavia periaatteita oppimisen ja koulunkäynnin tuen järjestämisessä ja toteuttamisessa. Selvityksen tilaaja on opetus- ja kulttuuriministeriön Oikeus oppia -ohjelmaan perustettu Oppimisen tuen, lapsen tuen ja inkluusion edistämistoimia varhaiskasvatuksessa sekä esi- ja perusopetuksessa valmisteleva työryhmä.

Työryhmän selvitykselle asettamat keskeiset kysymykset ovat:
1. Miten tehostetun ja erityisen tuen rajapinta määrittyy?
2. Millaisiin oppimisen ja koulunkäynnin tuen tarpeisiin perustuen yleistä, tehostettua tai erityistä
tukea tarjotaan oppilaille?
3. Mitä konkreettisia tuen muotoja sisältyy tuen eri tasoille?

Näiden lisäksi selvityksessä kerätään tietoa oppimisen ja koulunkäynnin tuen kannalta keskeisistä teemoista, jotka nousevat aiemmista tutkimuksista ja selvityksistä. Tällä tavoin pyritään täydentämään käsitystä tuen tasojen eroista ja yhtäläisyyksistä.
StatusFinished
Effective start/end date01/02/201731/12/2021

Fields of Science

  • 516 Educational sciences