Technology-enhanced assessment and training of domain-general cognitive competences

Project Details

StatusActive
Effective start/end date01/01/201831/12/2020

Fields of Science

  • 516 Educational sciences
  • 515 Psychology

Research Output

Educational Assessment in Finland

Vainikainen, M-P. & Harju-Luukkainen, H., 2020, (Accepted/In press) Monitoring Student Achievement in the 21st Century. Harju-Luukkainen, H., McElvany, N. & Stang, J. (eds.). Springer

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterScientificpeer-review

Complex problem solving: Profiles and developmental paths revealed via latent transition analysis

Mustafic, M., Yu, J., Stadler, M., Vainikainen, M-P., Bornstein, M., Putnick, D. L. & Greiff, S., Oct 2019, In : Developmental Psychology. 55, 10, p. 2090-2101 12 p.

Research output: Contribution to journalArticleScientificpeer-review

Oppimaan oppimisen arvioinnin teoreettisia lähtökohtia

Vainikainen, M-P. & Hautamäki, J., 2019, Perusopetus, tasa-arvo ja oppimaan oppiminen: Valtakunnallinen arviointitutkimus peruskoulun päättövaiheesta. Hautamäki, J., Vainikainen, M-P. & Rämä, I. (eds.). Helsinki: Helsingin yliopisto, p. 9-27 19 p. (Kasvatustieteellisiä tutkimuksia; no. 52).

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterScientificpeer-review

Open Access
File

Datasets

Calibration data for the new assessment tools

Vainikainen, M. (Creator), Helsingin yliopisto, Koulutuksen arviointikeskus, 2018

Dataset