Project Details

Description

Tutkimuksen tavoitteena on tutkia, voidaanko ryhmämuotoisella tietoisuustaitointerventiolla ja hyväksymis- ja omistautumisterapiaan pohjautuvalla verkkointerventiolla vaikuttaa opiskelijoiden hyvinvointiin ja toimintakykyyn. Tutkimuksen jälkeen voidaan paremmin arvioida, kannattaako Helsingin yliopiston lääketieteellisen tiedekunnan tarjota systemaattisesti tietoisuustaitokoulutusta opiskelijoilleen ja minkälainen koulutus olisi tehokkainta ja sopivinta yliopisto-opiskelukontekstiin. Tutkimus on randomisoitu interventiotutkimus, jossa on kaksi erillistä koeryhmää ja yksi kontrolliryhmä. Tutkimuksen kohderyhmänä on lääketieteellisen tiedekunnan toisen ja kolmennen vuoden opiskelijat.
StatusActive
Effective start/end date01/01/201831/12/2025

Research Output

What skills were cultivated during mindfulness intervention among health care university students?

Repo, S. & Iriarte-Lûttjohann, M., 26 Apr 2019.

Research output: Conference materialsPoster

Activities

  • 4 Oral presentation
  • 2 Supervision of other thesis (Master's, Licentiate)

Tietoisuustaidot ja itsemyötätunto opiskelun edistäjinä

Saara Repo (Speaker)
22 Jan 2020

Activity: Talk or presentation typesOral presentation

Tietoisuustaidoilla hyvinvointia Meilahden kampukselle - kokeilujen vaihe ja tulevaisuus

Saara Repo (Speaker)
7 Oct 2019

Activity: Talk or presentation typesOral presentation

File

Tietoisuustaidot ja itsemyötätunto opiskelun edistäjinä

Saara Repo (Speaker)
23 Jan 2019

Activity: Talk or presentation typesOral presentation

Press / Media

Tietoisuustaidot vähentävät opiskelijoiden stressiä

Saara Repo

18/11/2019

1 Media contribution

Press/Media: Press / Media

Asiantuntijakeskustelu itsemyötätunnosta

Saara Repo

14/11/2019

1 Media contribution

Press/Media: Press / Media