Project Details
Description (abstract)
Tutkimus on osa Helsingin yliopiston työterveyshuollon erikoislääkärikoulutuksen koulutuslääkäriprojektin toimintaa. Koulutuslääkäriprojektin keskeisenä tehtävänä on vahvistaa koulutuspaikkojen ja yliopiston välistä yhteistyötä, suunnitella erikoistuvan edistymisen seurantaa sekä tukea kouluttajalääkäreitä työssään.
Koulutuslääkäriprojektin yhteydessä on tunnistettu tarve arvioida erikoislääkärikoulutuksen laatua. Kyselytutkimuksen tavoitteena on arvioida CLES (Clinical Learning Environment and Suprvision Evaluation Scale) -viitekehystä mukaillen työterveyshuollon erikoislääkärikoulutuksen laatua. (Saarikoski, M. (2002): Clinical learning environment and supervision. Development and validation of the CLES evaluation scale.)
Tutkimuksen tuloksia hyödynnetään työterveyshuollon erikoislääkärikoulutuksen kehittämistyössä. Tutkimuksen toteuttaa Helsingin yliopisto. Tutkimuksen vastuullisena professorina toimii Kari Reijula.
Koulutuslääkäriprojektin yhteydessä on tunnistettu tarve arvioida erikoislääkärikoulutuksen laatua. Kyselytutkimuksen tavoitteena on arvioida CLES (Clinical Learning Environment and Suprvision Evaluation Scale) -viitekehystä mukaillen työterveyshuollon erikoislääkärikoulutuksen laatua. (Saarikoski, M. (2002): Clinical learning environment and supervision. Development and validation of the CLES evaluation scale.)
Tutkimuksen tuloksia hyödynnetään työterveyshuollon erikoislääkärikoulutuksen kehittämistyössä. Tutkimuksen toteuttaa Helsingin yliopisto. Tutkimuksen vastuullisena professorina toimii Kari Reijula.
Status | Active |
---|---|
Effective start/end date | 01/01/2022 → … |
Fields of Science
- 3142 Public health care science, environmental and occupational health