Projects per year
Project Details
Description (abstract)
Monimuotokoulutuksen tavoitteena on mahdollistaa opiskelu osin varhaiskasvatustyön ohessa ja myös yliopistokaupunkien ulkopuolella. Toteutuksessa ja suunnittelussa hyödynnetään kaikkien Suomessa varhaiskasvatuksen koulutusta tuottavien yliopistojen yhteistyötä: Koulutusta järjestävät Helsingin, Itä-Suomen, Jyväskylän, Oulun, Tampereen ja Turun yliopistot sekä Åbo Akademi.
Koulutushanke on saanut Opetus- ja kulttuuriministeriöltä rahoituksen sekä suunnitteluvaiheeseen että syksyllä 2021 käynnistyvään toteutukseen. Vuosina 2018–2021 varhaiskasvatuksen aloituspaikkoja on lisätty tuhannella, mutta vielä tarvitaan lisäksi myös monimuotokoulutusta. Tähän lisätarpeeseen viittaa hankkeen nimi 1000+.
Short title | 1000+ |
---|---|
Acronym | 1000+ |
Status | Active |
Effective start/end date | 01/08/2021 → 31/07/2027 |
Fields of Science
- 516 Educational sciences
- teacher education
- Higher Education
- Blended learning
- Teacher identity
- education development
-
PLC - Playful Learning Center
Kumpulainen, K. (Project manager), Lipponen, L. (Participant), Sintonen, S. (Participant), Mertanen, O. (Participant), Sairanen, H. (Participant), Kajamaa, A. (Participant), Leskinen, J. (Participant), Nordström, A. (Participant), Hilppö, J. (Participant), Rajala, A. (Participant), Kangas, J. (Participant), Vartiainen, J. (Participant), Sormunen, K. (Participant), Sundstedt, M. C. B. (Participant), Byman, J. S. (Participant), Renlund, J. A. (Participant) & Wong, C. C. (Participant)
01/04/2014 → 31/12/2026
Project: Research project
-
FLERFORM
Kalland, M. (Project manager) & Sundstedt, M. C. B. (Participant)
01/05/2021 → 31/12/2023
Project: Other project
-
Future Skill Requirements for Blended Teacher Training: Developing A New ECE Teacher Training Programme for Adult Students in Finland
Ranta, S., Kangas, J., Maunula, M., Harju-Luukkainen, H., Sundstedt, M. C. B. & Olli, L., Jun 2025, (Accepted/In press) In: Journal of Continuing Higher Education. 73, 2Research output: Contribution to journal › Article › Scientific › peer-review
-
Laaja-alaisen osaamisen kehittäminen varhaiskasvatuksen opettajan monimuotokoulutuksessa
Niemi, L. H. L. & Kangas, J., 7 Feb 2025, In: Tutkittua varhaiskasvatuksesta.Research output: Contribution to journal › Article › General public
Open Access -
The perceived pedagogical competence of teacher candidates in blended learning programs in Finland
Kangas, J., Niemi, L., Ranta, S., Paasovaara-Pösö, S., Kahila, S., Korkeaniemi, E. & Harju-Luukkainen, H., 27 Jan 2025, In: Journal of Early Childhood Teacher Education. 15 p.Research output: Contribution to journal › Article › Scientific › peer-review
Open AccessFile
Activities
- 2 Oral presentation
-
Blending Pedagogy: Equipping Teacher students to Foster Transversal Competencies in the Future of Education
Niemi, L. H. L. (Speaker) & Kangas, J. (Speaker)
18 Jun 2024Activity: Talk or presentation types › Oral presentation
-
Ammatillisen motivaation ja pedagogisen osaamisen kehittyminen varhaiskasvatuksen opettajan monimuotokoulutuksessa
Niemi, L. H. L. (Speaker) & Kangas, J. (Speaker)
21 Nov 2024Activity: Talk or presentation types › Oral presentation