Historieundervisningens centrala dilemma

Translated title of the contribution: A central dilemma of history teaching

Research output: Contribution to journalLiterature review (scientific)Scientific

Original languageSwedish
JournalHistorisk Tidskrift (Stockholm)
Volume138
Issue number3
Pages (from-to)568-574
Number of pages7
ISSN0345-469X
Publication statusPublished - 2018
MoE publication typeB1 Journal article

Fields of Science

  • 516 Educational sciences
  • history teaching
  • ethics teaching
  • History education

Cite this

@article{9ec6ac76465c4319bc195f66bf543480,
title = "Historieundervisningens centrala dilemma",
keywords = "516 Pedagogik, history teaching, ethics teaching, History education",
author = "Jan L{\"o}fstr{\"o}m",
note = "Fakultetsopponents recension av Fredrik Alv{\'e}ns avhandling, T{\"a}nka r{\"a}tt och tycka l{\"a}mpligt. Historie{\"a}mnet i sk{\"a}rningspunkten mellan att fostra kulturb{\"a}rare och f{\"o}rbereda kulturbyggare. Malm{\"o} h{\"o}gskola. 2017. 483 sidor.",
year = "2018",
language = "svenska",
volume = "138",
pages = "568--574",
journal = "Historisk Tidskrift (Stockholm)",
issn = "0345-469X",
publisher = "SVENSKA HISTORISKA FORENINGEN",
number = "3",

}

Historieundervisningens centrala dilemma. / Löfström, Jan.

In: Historisk Tidskrift (Stockholm), Vol. 138, No. 3, 2018, p. 568-574.

Research output: Contribution to journalLiterature review (scientific)Scientific

TY - JOUR

T1 - Historieundervisningens centrala dilemma

AU - Löfström, Jan

N1 - Fakultetsopponents recension av Fredrik Alvéns avhandling, Tänka rätt och tycka lämpligt. Historieämnet i skärningspunkten mellan att fostra kulturbärare och förbereda kulturbyggare. Malmö högskola. 2017. 483 sidor.

PY - 2018

Y1 - 2018

KW - 516 Pedagogik

KW - history teaching

KW - ethics teaching

KW - History education

M3 - Litteraturöversikt

VL - 138

SP - 568

EP - 574

JO - Historisk Tidskrift (Stockholm)

JF - Historisk Tidskrift (Stockholm)

SN - 0345-469X

IS - 3

ER -