Alkusanat toimittajilta

Maija Katariina Aksela, Pekka E. Hirvonen, Peter Hästö

Research output: Contribution to journalArticleScientific

Abstract

Matematiikan, luonnontieteiden ja teknologian laadukkaan opetuksen edistämisessä on opettajien perus- ja täydennyskoulutuksella sekä niiden tutkimuksella keskeinen rooli. Opettajankouluttajat—tulevaisuuden tekijät—ovat avainasemassa suuntaamassa ja rakentamassa Suomelle hyvää tulevaisuutta innostuneiden ja taitavien opettajien kautta. Suomeen tarvitaan lisää alasta innostuneita opiskelijoita eri asteilla sekä tulevia opettajia. Tämän teemanumeron tavoitteena on luoda katsaus matematiikan ja luonnontieteiden opettajankoulutuksen nykytilaan ja tulevaisuuteen Suomessa.
Original languageFinnish
JournalLUMAT: Luonnontieteiden, matematiikan ja teknologian opetuksen tutkimus ja käytäntö
Volume3
Issue number6
Number of pages2
ISSN2323-7112
Publication statusPublished - 2015
MoE publication typeB1 Journal article

Fields of Science

  • 116 Chemical sciences
  • 516 Educational sciences

Cite this

@article{af419baa34e6437d82866581010b1fd5,
title = "Alkusanat toimittajilta",
abstract = "Matematiikan, luonnontieteiden ja teknologian laadukkaan opetuksen edist{\"a}misess{\"a} on opettajien perus- ja t{\"a}ydennyskoulutuksella sek{\"a} niiden tutkimuksella keskeinen rooli. Opettajankouluttajat—tulevaisuuden tekij{\"a}t—ovat avainasemassa suuntaamassa ja rakentamassa Suomelle hyv{\"a}{\"a} tulevaisuutta innostuneiden ja taitavien opettajien kautta. Suomeen tarvitaan lis{\"a}{\"a} alasta innostuneita opiskelijoita eri asteilla sek{\"a} tulevia opettajia. T{\"a}m{\"a}n teemanumeron tavoitteena on luoda katsaus matematiikan ja luonnontieteiden opettajankoulutuksen nykytilaan ja tulevaisuuteen Suomessa.",
keywords = "116 Kemia, 516 Kasvatustieteet",
author = "Aksela, {Maija Katariina} and Hirvonen, {Pekka E.} and Peter H{\"a}st{\"o}",
note = "In English: http://www.luma.fi/lumat/4116 Volume: Proceeding volume:",
year = "2015",
language = "suomi",
volume = "3",
journal = "LUMAT: Luonnontieteiden, matematiikan ja teknologian opetuksen tutkimus ja k{\"a}yt{\"a}nt{\"o}",
issn = "2323-7112",
publisher = "Valtakunnallinen LUMA-keskus, Matemaattis-luonnontieteellinen tiedekunta, Helsingin yliopisto",
number = "6",

}

Alkusanat toimittajilta. / Aksela, Maija Katariina; Hirvonen, Pekka E.; Hästö, Peter.

In: LUMAT: Luonnontieteiden, matematiikan ja teknologian opetuksen tutkimus ja käytäntö, Vol. 3, No. 6, 2015.

Research output: Contribution to journalArticleScientific

TY - JOUR

T1 - Alkusanat toimittajilta

AU - Aksela, Maija Katariina

AU - Hirvonen, Pekka E.

AU - Hästö, Peter

N1 - In English: http://www.luma.fi/lumat/4116 Volume: Proceeding volume:

PY - 2015

Y1 - 2015

N2 - Matematiikan, luonnontieteiden ja teknologian laadukkaan opetuksen edistämisessä on opettajien perus- ja täydennyskoulutuksella sekä niiden tutkimuksella keskeinen rooli. Opettajankouluttajat—tulevaisuuden tekijät—ovat avainasemassa suuntaamassa ja rakentamassa Suomelle hyvää tulevaisuutta innostuneiden ja taitavien opettajien kautta. Suomeen tarvitaan lisää alasta innostuneita opiskelijoita eri asteilla sekä tulevia opettajia. Tämän teemanumeron tavoitteena on luoda katsaus matematiikan ja luonnontieteiden opettajankoulutuksen nykytilaan ja tulevaisuuteen Suomessa.

AB - Matematiikan, luonnontieteiden ja teknologian laadukkaan opetuksen edistämisessä on opettajien perus- ja täydennyskoulutuksella sekä niiden tutkimuksella keskeinen rooli. Opettajankouluttajat—tulevaisuuden tekijät—ovat avainasemassa suuntaamassa ja rakentamassa Suomelle hyvää tulevaisuutta innostuneiden ja taitavien opettajien kautta. Suomeen tarvitaan lisää alasta innostuneita opiskelijoita eri asteilla sekä tulevia opettajia. Tämän teemanumeron tavoitteena on luoda katsaus matematiikan ja luonnontieteiden opettajankoulutuksen nykytilaan ja tulevaisuuteen Suomessa.

KW - 116 Kemia

KW - 516 Kasvatustieteet

M3 - Artikkeli

VL - 3

JO - LUMAT: Luonnontieteiden, matematiikan ja teknologian opetuksen tutkimus ja käytäntö

JF - LUMAT: Luonnontieteiden, matematiikan ja teknologian opetuksen tutkimus ja käytäntö

SN - 2323-7112

IS - 6

ER -