Flipped classroom, flipped teaching vai flipped learning?

Johannes Pernaa, Simo Veistola

Research output: Contribution to journalOther articlesProfessional

Abstract

ARTIKKELI JULKAISTIIN TURUN YLIOPISTON ETÄOPETUS.FI-BLOGISSA, JONKA YLLÄPITÄMINEN ON LOPETETTU. TÄMÄN VUOKSI RINNAKKAISTALLENNUS ON TÄRKEÄÄ.

Flipped classroom -ajattelumalli on yksi tämän hetken kuumimmista pedagogisista puheenaiheista. Flipped-malli on yksi sulautuvan oppimisen toteutustapa, joka on perinteisesti ymmärretty videoiden hyödyntämisenä teoriaopetuksen metodina. Oppijat tutustuvat teoriaan itsenäisesti etänä, jolloin lähiopetukseen jää enemmän aikaa keskustelulle ja ongelmanratkaisulle. Malli on suomennettu tieto- ja viestintätekniikka opetuksessa Facebook-ryhmässä "käänteiset opetusmenetelmät" -malliksi.
Original languageFinnish
JournalEtaopetus.fi
Publication statusPublished - 2013
Externally publishedYes
MoE publication typeNot Eligible

Fields of Science

  • 116 Chemical sciences
  • 516 Educational sciences

Cite this