Abstract
ARTIKKELI JULKAISTIIN TURUN YLIOPISTON ETÄOPETUS.FI-BLOGISSA, JONKA YLLÄPITÄMINEN ON LOPETETTU. TÄMÄN VUOKSI RINNAKKAISTALLENNUS ON TÄRKEÄÄ.
Flipped classroom -ajattelumalli on yksi tämän hetken kuumimmista pedagogisista puheenaiheista. Flipped-malli on yksi sulautuvan oppimisen toteutustapa, joka on perinteisesti ymmärretty videoiden hyödyntämisenä teoriaopetuksen metodina. Oppijat tutustuvat teoriaan itsenäisesti etänä, jolloin lähiopetukseen jää enemmän aikaa keskustelulle ja ongelmanratkaisulle. Malli on suomennettu tieto- ja viestintätekniikka opetuksessa Facebook-ryhmässä "käänteiset opetusmenetelmät" -malliksi.
Flipped classroom -ajattelumalli on yksi tämän hetken kuumimmista pedagogisista puheenaiheista. Flipped-malli on yksi sulautuvan oppimisen toteutustapa, joka on perinteisesti ymmärretty videoiden hyödyntämisenä teoriaopetuksen metodina. Oppijat tutustuvat teoriaan itsenäisesti etänä, jolloin lähiopetukseen jää enemmän aikaa keskustelulle ja ongelmanratkaisulle. Malli on suomennettu tieto- ja viestintätekniikka opetuksessa Facebook-ryhmässä "käänteiset opetusmenetelmät" -malliksi.
Original language | Finnish |
---|---|
Journal | Etaopetus.fi |
Publication status | Published - 2013 |
Externally published | Yes |
MoE publication type | Not Eligible |
Fields of Science
- 116 Chemical sciences
- 516 Educational sciences