Abstract
Kemian osastolla toimivan LUMA-tiedeluokan – Kemianluokka Gadolinin – toiminnan kantavia teemoja ovat kestävä kehitys, kestävä kemia ja kiertotalous
ja näiden alateemoina uudet materiaalit sekä terveys ja hyvinvointi. Näiden aihepiirien kautta tulevaisuuden tekijät pääsevät tutustumaan erilaisten aktiviteettien kautta, miten kemia mahdollistaa hyvän tulevaisuuden rakentamisen. He pääsevät perehtymään kemian alan uusiin keksintöihin ja innovaatioihin. Tämä edellyttää jatkuvaa kehittämistyötä, mikä toteutetaan Gadolinissa tutkimusperustaisesti ja yhteisöllisesti kemian osaston, elinkeinoelämän ja koulujen asiantuntijoiden kanssa. Tärkeää uusissa avauksissa on opiskelijakeskeisyys ja opetussuunnitelman perusteiden tavoitteiden
tukeminen. Ne kehitetään pedagogisesti sopivaksi eri ikäryhmille, ja levitetään koko Suomeen LUMA-verkostoyhteistyön kautta.
ja näiden alateemoina uudet materiaalit sekä terveys ja hyvinvointi. Näiden aihepiirien kautta tulevaisuuden tekijät pääsevät tutustumaan erilaisten aktiviteettien kautta, miten kemia mahdollistaa hyvän tulevaisuuden rakentamisen. He pääsevät perehtymään kemian alan uusiin keksintöihin ja innovaatioihin. Tämä edellyttää jatkuvaa kehittämistyötä, mikä toteutetaan Gadolinissa tutkimusperustaisesti ja yhteisöllisesti kemian osaston, elinkeinoelämän ja koulujen asiantuntijoiden kanssa. Tärkeää uusissa avauksissa on opiskelijakeskeisyys ja opetussuunnitelman perusteiden tavoitteiden
tukeminen. Ne kehitetään pedagogisesti sopivaksi eri ikäryhmille, ja levitetään koko Suomeen LUMA-verkostoyhteistyön kautta.
Original language | Finnish |
---|---|
Journal | Kemiauutiset KemiNyheter ChemistryNews |
Volume | 14 |
Issue number | 1 |
Pages (from-to) | 18–22 |
Number of pages | 5 |
ISSN | 2323-7767 |
Publication status | Published - 2022 |
MoE publication type | D1 Article in a trade journal |
Fields of Science
- 516 Educational sciences