Abstract
Tässä artikkelissa käsitellään kestävän kehityksen ja siihen liittyvän kestävän kemian edistämistä Helsingin yliopiston Kemian opettajankoulutusyksikön kemian opetuksessa opettajien koulutuksen ja siihen liittyvän tutkimuksen kautta. Artikkelissa esitellään yksikön kestävän kehityksen strategia ja esimerkkejä sen toteutumisesta koulutuksessa. Lisäksi kuvataan, miten kehittämistutkimuksemme pyrkii edistämään käytännön kestävän kemian opetusta. Lopuksi esitellään kestävän kehityksen edistämisessä keskiössä olevien taitojen tukemista mielekkäässä kemian opetuksessa ja sen arvioinnissa.
Original language | Finnish |
---|---|
Journal | LUMAT-B: International journal of math, science and technology education |
Volume | 1 |
Issue number | 2 |
Number of pages | 7 |
ISSN | 2489-2572 |
Publication status | Published - Sep 2016 |
MoE publication type | D1 Article in a trade journal |
Fields of Science
- 116 Chemical sciences