Kestävä kehitys ja kemia opettajankoulutuksessa

Research output: Contribution to journalArticleProfessional

Abstract

Tässä artikkelissa käsitellään kestävän kehityksen ja siihen liittyvän kestävän kemian edistämistä Helsingin yliopiston Kemian opettajankoulutusyksikön kemian opetuksessa opettajien koulutuksen ja siihen liittyvän tutkimuksen kautta. Artikkelissa esitellään yksikön kestävän kehityksen strategia ja esimerkkejä sen toteutumisesta koulutuksessa. Lisäksi kuvataan, miten kehittämistutkimuksemme pyrkii edistämään käytännön kestävän kemian opetusta. Lopuksi esitellään kestävän kehityksen edistämisessä keskiössä olevien taitojen tukemista mielekkäässä kemian opetuksessa ja sen arvioinnissa.
Original languageFinnish
JournalLUMAT-B: International journal of math, science and technology education
Volume1
Issue number2
Number of pages7
ISSN2489-2572
Publication statusPublished - Sep 2016
MoE publication typeD1 Article in a trade journal

Fields of Science

  • 116 Chemical sciences

Cite this