Kielitiedostumisia: havaintoja vastasaapuneen oppilaan opetus- ja arviointikäytänteistä Ruotsissa

Research output: Contribution to journalArticleProfessional

Abstract

Vierailimme kesällä 2024 Tukholmassa oppimassa siitä, miten Ruotsissa opetetaan, arvioidaan ja tuetaan vastasaapuneita oppilaita. Käyntimme Skolverketissä, Tukholman yliopistossa, Södertörnin korkeakoulussa ja eräässä paikallisessa alakoulussa osoittivat, että länsinaapurissa arviointikäytänteitä on kehitetty pitkäjänteisesti, tutkimuspohjaisesti ja yhteistyötä tehden. Kehittämistyön tuloksena kielitietoinen opetus näyttäytyy luontevana prosessina, jossa arviointi, opetus ja oppimisen tuki kietoutuvat yhteen.
Original languageFinnish
JournalKieli, koulutus ja yhteiskunta : Kieliverkoston verkkolehti
Volume16
Issue number1
ISSN1799-0181
Publication statusPublished - 12 Feb 2025
MoE publication typeD1 Article in a trade journal

Fields of Science

  • 6121 Languages
  • 516 Educational sciences

Cite this