Projects per year
Abstract
Suomalaisessa koulutusjärjestelmässä arvioinnin keskeisimpiä periaatteita on oppilaiden tasa-arvoinen ja yhdenvertainen kohtelu. Julkisessa keskustelussa on pohdittu, vaikuttaako koulujen muuttuminen monikielisemmiksi ja -kulttuurisemmiksi tämän periaatteen toteutumiseen. Artikkelissa kuvataan historian oppimistulosten avulla, että arvioinnin yhdenvertaisuus ei kaikilta osin toteudu.
Original language | Finnish |
---|---|
Journal | Yhteiskuntapolitiikka |
Volume | 82 |
Issue number | 6 |
Pages (from-to) | 651-662 |
Number of pages | 12 |
ISSN | 1455-6901 |
Publication status | Published - Dec 2017 |
MoE publication type | A1 Journal article-refereed |
Fields of Science
- 516 Educational sciences
Projects
- 1 Finished
-
HisLit: Engaging in disciplinary thinking: historical literacy practices in Finnish general upper secondary schools
Rantala, J. (Project manager), Ouakrim-Soivio, N. (Participant), van den Berg, M. (Participant), Manninen, M. (Participant), Khawaja, A. (Participant) & Puustinen, M. (Participant)
01/09/2016 → 31/08/2020
Project: Research project
-
Monikielisten opiskelijoiden tekstitaidot historiassa
Ouakrim-Soivio, N. (Speaker) & Saario, J. (Speaker)
7 Feb 2020Activity: Talk or presentation types › Oral presentation
-
Monikielistien oppijoiden tekstitaidot historiassa
Ouakrim-Soivio, N. (Speaker) & Saario, J. (Speaker)
7 Feb 2020Activity: Talk or presentation types › Oral presentation
File -
Équitables ou pitoyables? Les élèves immigrés dans le système scolaire finlandais
Ouakrim-Soivio, N. (Speaker)
30 May 2018Activity: Talk or presentation types › Invited talk
File