Koulutuksellisen tasa-arvon toteutuminen historian oppiaineessa: Maahanmuuttajataustaisten ja kantaväestön oppilaiden arvosanat, osaaminen ja asenteet perusopetuksen päättövaiheessa

Najat Ouakrim-Soivio, Juhani Rautopuro, Jukka Rantala, Johanna Saario, Marko van den Berg

Research output: Contribution to journalArticleScientificpeer-review

Abstract

Suomalaisessa koulutusjärjestelmässä arvioinnin keskeisimpiä periaatteita on oppilaiden tasa-arvoinen ja yhdenvertainen kohtelu. Julkisessa keskustelussa on pohdittu, vaikuttaako koulujen muuttuminen monikielisemmiksi ja -kulttuurisemmiksi tämän periaatteen toteutumiseen. Artikkelissa kuvataan historian oppimistulosten avulla, että arvioinnin yhdenvertaisuus ei kaikilta osin toteudu.
Original languageFinnish
JournalYhteiskuntapolitiikka
Volume82
Issue number6
Pages (from-to)651-662
Number of pages12
ISSN1455-6901
Publication statusPublished - Dec 2017
MoE publication typeA1 Journal article-refereed

Fields of Science

  • 516 Educational sciences

Cite this