Kuluttajat merkitysten markkinoilla

Research output: Contribution to journalArticleGeneral public

Abstract

Uskonnontutkijat ovat toistaiseksi osallistuneet varsin vähän keskusteluihin kuluttamisen sosiaalisista merkityksistä. Tutkimuksen pääpaino on ollut uskontoperinteiden reaktioissa kulutuskulttuuria ja tämän seurauksia kohtaan, ei itse kuluttamisen roolissa vallitsevia ajattelu- ja toimintatapoja muovaavana voimana. Uskonnontutkimuksen näkökulmilla on kuitenkin annettavaa sekä akateemiselle että yhteiskunnalliselle keskustelulle kuluttajuuden syistä ja seurauksista.
Original languageFinnish
JournalKatsomukset.fi : uskonnot ja katsomukset Suomalaisessa yhteiskunnassa
Publication statusPublished - 14 Feb 2019
MoE publication typeE1 Popularised article, newspaper article

Fields of Science

  • 5141 Sociology

Cite this

@article{655635a4512546f2b29c5aaca62c804d,
title = "Kuluttajat merkitysten markkinoilla",
abstract = "Uskonnontutkijat ovat toistaiseksi osallistuneet varsin v{\"a}h{\"a}n keskusteluihin kuluttamisen sosiaalisista merkityksist{\"a}. Tutkimuksen p{\"a}{\"a}paino on ollut uskontoperinteiden reaktioissa kulutuskulttuuria ja t{\"a}m{\"a}n seurauksia kohtaan, ei itse kuluttamisen roolissa vallitsevia ajattelu- ja toimintatapoja muovaavana voimana. Uskonnontutkimuksen n{\"a}k{\"o}kulmilla on kuitenkin annettavaa sek{\"a} akateemiselle ett{\"a} yhteiskunnalliselle keskustelulle kuluttajuuden syist{\"a} ja seurauksista.",
keywords = "5141 Sosiologia",
author = "Kurenlahti, {Mikko Sakari}",
year = "2019",
month = "2",
day = "14",
language = "suomi",
journal = "Katsomukset.fi : uskonnot ja katsomukset Suomalaisessa yhteiskunnassa",
publisher = "Helsingin yliopisto, Teologinen tiedekunta, uskontotiede",

}

Kuluttajat merkitysten markkinoilla. / Kurenlahti, Mikko Sakari.

In: Katsomukset.fi : uskonnot ja katsomukset Suomalaisessa yhteiskunnassa , 14.02.2019.

Research output: Contribution to journalArticleGeneral public

TY - JOUR

T1 - Kuluttajat merkitysten markkinoilla

AU - Kurenlahti, Mikko Sakari

PY - 2019/2/14

Y1 - 2019/2/14

N2 - Uskonnontutkijat ovat toistaiseksi osallistuneet varsin vähän keskusteluihin kuluttamisen sosiaalisista merkityksistä. Tutkimuksen pääpaino on ollut uskontoperinteiden reaktioissa kulutuskulttuuria ja tämän seurauksia kohtaan, ei itse kuluttamisen roolissa vallitsevia ajattelu- ja toimintatapoja muovaavana voimana. Uskonnontutkimuksen näkökulmilla on kuitenkin annettavaa sekä akateemiselle että yhteiskunnalliselle keskustelulle kuluttajuuden syistä ja seurauksista.

AB - Uskonnontutkijat ovat toistaiseksi osallistuneet varsin vähän keskusteluihin kuluttamisen sosiaalisista merkityksistä. Tutkimuksen pääpaino on ollut uskontoperinteiden reaktioissa kulutuskulttuuria ja tämän seurauksia kohtaan, ei itse kuluttamisen roolissa vallitsevia ajattelu- ja toimintatapoja muovaavana voimana. Uskonnontutkimuksen näkökulmilla on kuitenkin annettavaa sekä akateemiselle että yhteiskunnalliselle keskustelulle kuluttajuuden syistä ja seurauksista.

KW - 5141 Sosiologia

M3 - Artikkeli

JO - Katsomukset.fi : uskonnot ja katsomukset Suomalaisessa yhteiskunnassa

JF - Katsomukset.fi : uskonnot ja katsomukset Suomalaisessa yhteiskunnassa

ER -