Lobbareista influenssereihin: Politiikan uudet vaikuttajat

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterScientificpeer-review

Abstract

Sosiaalisen median vaikuttajat ovat yhteisöllisyyden asiantuntijoita, koska aktiiviset ja uskolliset seuraajat ovat heidän menestyksensä näkökulmasta avainasemassa.
Yhteisöllisyyttä luodaan aktiivisesti korostamalla vaikuttajan samaistuttavuutta, aktivoimalla seuraajia kysymysten ja vastausten avulla, kannustamalla yhteisön muita jäseniä ja määrittelemällä yhteisön rajoja. Keskeistä yhteisön
rakentamisessa on vaikuttajien kielenkäyttö. Vaikuttajien yhteisöllisestä viestinnästä voidaan ottaa mallia myös organisaatioiden someviestintään.
Original languageFinnish
Title of host publicationVaikuttava viestintä
Number of pages16
PublisherProCom – Viestinnän ammattilaiset ry
Publication date2023
Pages97-112
ISBN (Print)978-952-69737-4-6
Publication statusPublished - 2023
MoE publication typeA3 Book chapter

Publication series

NameProComma Academic
PublisherProCom - Viestinnän ammattilaiset ry
ISSN (Print)2343-4090

Fields of Science

  • 5142 Social policy
  • 5171 Political Science

Cite this