Nationens hjältar på ekonomins arena

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterScientificpeer-review

Abstract

I artikeln analyseras hur medierna i Finland och Sverige jämfört telekombolagen Nokia och Ericsson vid tre perioder under 2000-talets första decennium.
Original languageSwedish
Title of host publicationMedia, makt och mammon : Fallstudier om medielandskapet
EditorsUllamaija Kivikuru
Number of pages30
VolumeSSKH Meddelanden 75
Place of PublicationHelsingfors
PublisherSvenska social- och kommunalhögskolan. Forskningsinstitutet
Publication date2011
Pages147-177
ISBN (Print)978-952-10-5219-4
Publication statusPublished - 2011
MoE publication typeA3 Book chapter

Fields of Science

  • 518 Media and communications

Cite this

Linden, C-G. (2011). Nationens hjältar på ekonomins arena. In U. Kivikuru (Ed.), Media, makt och mammon: Fallstudier om medielandskapet (Vol. SSKH Meddelanden 75, pp. 147-177). Helsingfors: Svenska social- och kommunalhögskolan. Forskningsinstitutet.
Linden, Carl-Gustav. / Nationens hjältar på ekonomins arena. Media, makt och mammon: Fallstudier om medielandskapet. editor / Ullamaija Kivikuru. Vol. SSKH Meddelanden 75 Helsingfors : Svenska social- och kommunalhögskolan. Forskningsinstitutet, 2011. pp. 147-177
@inbook{1ef7b1cc4d8f416ebfec42591821d45c,
title = "Nationens hj{\"a}ltar p{\aa} ekonomins arena",
abstract = "I artikeln analyseras hur medierna i Finland och Sverige j{\"a}mf{\"o}rt telekombolagen Nokia och Ericsson vid tre perioder under 2000-talets f{\"o}rsta decennium.",
keywords = "518 Medie- och kommunikationsvetenskap, Nokia, Ericsson, ekonomijournalistik, gestaltningsteori",
author = "Carl-Gustav Linden",
year = "2011",
language = "svenska",
isbn = "978-952-10-5219-4",
volume = "SSKH Meddelanden 75",
pages = "147--177",
editor = "Ullamaija Kivikuru",
booktitle = "Media, makt och mammon",
publisher = "Svenska social- och kommunalh{\"o}gskolan. Forskningsinstitutet",
address = "Finland",

}

Linden, C-G 2011, Nationens hjältar på ekonomins arena. in U Kivikuru (ed.), Media, makt och mammon: Fallstudier om medielandskapet. vol. SSKH Meddelanden 75, Svenska social- och kommunalhögskolan. Forskningsinstitutet, Helsingfors, pp. 147-177.

Nationens hjältar på ekonomins arena. / Linden, Carl-Gustav.

Media, makt och mammon: Fallstudier om medielandskapet. ed. / Ullamaija Kivikuru. Vol. SSKH Meddelanden 75 Helsingfors : Svenska social- och kommunalhögskolan. Forskningsinstitutet, 2011. p. 147-177.

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterScientificpeer-review

TY - CHAP

T1 - Nationens hjältar på ekonomins arena

AU - Linden, Carl-Gustav

PY - 2011

Y1 - 2011

N2 - I artikeln analyseras hur medierna i Finland och Sverige jämfört telekombolagen Nokia och Ericsson vid tre perioder under 2000-talets första decennium.

AB - I artikeln analyseras hur medierna i Finland och Sverige jämfört telekombolagen Nokia och Ericsson vid tre perioder under 2000-talets första decennium.

KW - 518 Medie- och kommunikationsvetenskap

KW - Nokia, Ericsson, ekonomijournalistik, gestaltningsteori

M3 - Kapitel

SN - 978-952-10-5219-4

VL - SSKH Meddelanden 75

SP - 147

EP - 177

BT - Media, makt och mammon

A2 - Kivikuru, Ullamaija

PB - Svenska social- och kommunalhögskolan. Forskningsinstitutet

CY - Helsingfors

ER -

Linden C-G. Nationens hjältar på ekonomins arena. In Kivikuru U, editor, Media, makt och mammon: Fallstudier om medielandskapet. Vol. SSKH Meddelanden 75. Helsingfors: Svenska social- och kommunalhögskolan. Forskningsinstitutet. 2011. p. 147-177