Abstract
Osallisuus on noussut viimeisen vuosikymmenen aikana keskiöön varhaiskasvatuksen pedagogiikasta keskusteltaessa. Lapsen oikeus tulla kuulluksi ja vaikuttaa itseään koskevissa asioissa on kirjattu myös valtakunnallisiin varhaiskasvatussuunnitelman perusteisiin. Se sisältyy suunnitelman lapsikäsitykseen sekä pedagogiikalle asetettuihin tavoitteisiin ja päämääriin.
Osallisuuden pedagoiikka varhaiskasvatuksessa 2 syventää vuonna 2014 julkaistun suositun Osallisuuden pedagogiikka varhaiskasvatuksessa teoksen tematiikkaa työyhteisöjen pedagogisen toimintakulttuurin kehittämisen näkökulmasta.
Kirja on kokoelmateos, johon on koottu monipuolisia kuvauksia lasten osallisuutta edistävän pedagogiikan suunnittelusta, toteuttamisesta sekä toteutuneista kehittämishankkeista.
Osallisuuden pedagoiikka varhaiskasvatuksessa 2 syventää vuonna 2014 julkaistun suositun Osallisuuden pedagogiikka varhaiskasvatuksessa teoksen tematiikkaa työyhteisöjen pedagogisen toimintakulttuurin kehittämisen näkökulmasta.
Kirja on kokoelmateos, johon on koottu monipuolisia kuvauksia lasten osallisuutta edistävän pedagogiikan suunnittelusta, toteuttamisesta sekä toteutuneista kehittämishankkeista.
Original language | Finnish |
---|
Place of Publication | Tampere |
---|---|
Publisher | Suomen varhaiskasvatus |
Number of pages | 204 |
ISBN (Print) | 978-952-93-9841-6 |
Publication status | Published - 2 Feb 2018 |
MoE publication type | C2 Edited book |
Fields of Science
- 516 Educational sciences