Poikkitieteellistä synergiaa: kollegiaalinen ja opiskelijalähtöinen latinan tekstityöpaja

Timo Korkiakangas, Tuija Ainonen

Research output: Contribution to journalArticleScientific

Abstract

Helsingin yliopistossa järjestettiin kevätlukukaudella 2014 kolmen tiedekunnan yhteinen latinan tekstityöpaja. Tarkoituksena oli kehittää niiden latinaa opinnoissaan tai tutkimuksessaan tarvitsevien perustutkinto- ja jatko-opiskelijoiden kielitaitoa, jotka eivät voi käyttää aikaansa latinan arvosanaopintoihin. Työskentelytapana oli osallistujien itsensä valitsemien tekstien kielen ja sisällön analyysi pienryhmissä. Opettajien havaintojen ja opiskelijoiden palautteen perusteella opiskelumuodolle oli selvää tilausta. Työpaja oli samalla yliopistopedagoginen kokeilu, joka pyrki osaltaan kartoittamaan etenkin teologisen tiedekunnan latinan opetuksen mahdollisuuksia.
Original languageFinnish
JournalYliopistopedagogiikka
Volume22
Issue number2
Number of pages3
ISSN2242-8070
Publication statusPublished - 29 Oct 2015
MoE publication typeB1 Journal article

Fields of Science

  • 516 Educational sciences

Cite this