Abstract
Artikkeli käsittelee ohjaavien opettajien käsityksiä alakoulun oppilaskuntatoiminnasta. Tekstissä tarkastellaan ohjaajien käsityksiä kouludemokratian laveuden, syvyyden ja vaikuttavuuden näkökulmista. Oppilaskuntatoiminta nähdään yhtenä ratkaisuna lasten ja nuorten vähäiseen yhteiskunnalliseen kiinnostukseen. Vaikka oppilaskunnista on tehty myös peruskouluissa pakollisia ja toiminta näin ollen kattaa laajoja joukkoja suomalaislapsia ja -nuoria, on ilmiötä tutkittu Suomessa kohtalaisen vähän.
Original language | Finnish |
---|---|
Journal | Kasvatus & Aika |
Volume | 11 |
Issue number | 4 |
Pages (from-to) | 70-87 |
Number of pages | 18 |
ISSN | 1797-2299 |
Publication status | Published - 19 Dec 2017 |
MoE publication type | A1 Journal article-refereed |
Fields of Science
- 516 Educational sciences