Abstract
Vetovoimala-hankkeen tavoitteena on erityisen ja vaativan erityisen tuen asiakkaiden ammatilliseen koulutukseen ohjaamisen ja siirtymävaiheen palvelujen kehittäminen. Tässä artikkelissa kuvaillaan lyhyesti Vetovoimala-hankkeen tuloksia toimintakykyä arvioivien työkalujen osalta perusopetuksen ja toisen asteen ammatillisen erityisopetuksen välisessä tiedonsiirrossa. Hankkeesta julkaistiin syksyllä 2020 kokoomateos ”Vetovoima kasvaa yhteistyöllä: Vetovoimalan hyvät käytänteet ohjaukseen ja erityisen tuen tarpeen tunnistamiseen”, jonka luku ”Toimintakykyajattelu perusopetuksen ja toisen asteen välisessä tiedonsiirrossa” on tämän artikkelin pohjana.
Original language | Finnish |
---|---|
Journal | e-Erika: Erityispedagogista tutkimusta ja koulutuksen arviointia |
Volume | 2020 |
Issue number | 2 |
Pages (from-to) | 35-41 |
Number of pages | 7 |
Publication status | Published - 26 Oct 2020 |
MoE publication type | D1 Article in a trade journal |
Fields of Science
- 516 Educational sciences