Verkko-opetus ja mooc pedagogisina työvälineinä kulttuurien tutkimuksessa

Translated title of the contribution: Online teaching and mooc as pedagogical tools in Cultural Studies

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterScientificpeer-review

Abstract

Artikkeli käsittelee MOOC-kurssien hyödyntämisen pedagogisia ja käytännön haasteita osana kulttuurientutkimuksen opetusta. Aihetta käsitellään Helsingin yliopistossa toteutetun Johdatus Kulttuurientutkimukseen MOOC-kurssin kokemusten pohjalta. Artikkelissa hyödynnetään kurssilta kerättyä opiskelijapalautetta sekä opettajille tehtyä kyselyä digitaalisesta opetuksesta COVID-19 etäopetuskauden aikana. Oppimisen teoreettisena näkökulmana artikkelissa käytetään verkkoympäristöön soveltuvaa konnektivisimia. Konnektivismin mallin mukaan oppiminen tapahtuu ainakin osittain sosiaalisen median, verkostojen, blogien tai tietokantojen avulla ja kautta.
Translated title of the contributionOnline teaching and mooc as pedagogical tools in Cultural Studies
Original languageFinnish
Title of host publicationKulttuurien tutkimuksen pedagogiikka
EditorsSanna Lillbroända-Annala, Maija Mäki, Pia Olsson
Number of pages35
Place of PublicationHelsinki
PublisherEthnos ry
Publication date16 May 2023
Pages473-507
ISBN (Print)978-952-68509-7-9, 978-952-68509-8-6
Publication statusPublished - 16 May 2023
MoE publication typeA3 Book chapter

Publication series

NameEthnos-tomite
Number23
ISSN (Print)0357-511X

Fields of Science

  • 6160 Other humanities

Cite this