Projects per year
Abstract
Artikkeli käsittelee MOOC-kurssien hyödyntämisen pedagogisia ja käytännön haasteita osana kulttuurientutkimuksen opetusta. Aihetta käsitellään Helsingin yliopistossa toteutetun Johdatus Kulttuurientutkimukseen MOOC-kurssin kokemusten pohjalta. Artikkelissa hyödynnetään kurssilta kerättyä opiskelijapalautetta sekä opettajille tehtyä kyselyä digitaalisesta opetuksesta COVID-19 etäopetuskauden aikana. Oppimisen teoreettisena näkökulmana artikkelissa käytetään verkkoympäristöön soveltuvaa konnektivisimia. Konnektivismin mallin mukaan oppiminen tapahtuu ainakin osittain sosiaalisen median, verkostojen, blogien tai tietokantojen avulla ja kautta.
Translated title of the contribution | Online teaching and mooc as pedagogical tools in Cultural Studies |
---|---|
Original language | Finnish |
Title of host publication | Kulttuurien tutkimuksen pedagogiikka |
Editors | Sanna Lillbroända-Annala, Maija Mäki, Pia Olsson |
Number of pages | 35 |
Place of Publication | Helsinki |
Publisher | Ethnos ry |
Publication date | 16 May 2023 |
Pages | 473-507 |
ISBN (Print) | 978-952-68509-7-9, 978-952-68509-8-6 |
Publication status | Published - 16 May 2023 |
MoE publication type | A3 Book chapter |
Publication series
Name | Ethnos-tomite |
---|---|
Number | 23 |
ISSN (Print) | 0357-511X |
Fields of Science
- 6160 Other humanities
Projects
- 1 Finished
-
Digital Pedagogy in Cultural Studies
Airaksinen, T. (Project manager) & Korpijärvi, A.-L. (Project manager)
01/10/2019 → 31/05/2023
Project: Research project