Lukioiden kehittyvä ja sähköistyvä arviointikulttuuri

Tamm, M. (Puhuja), Lavonen, J. M. J. (Puhuja)

Aktiviteetti: Puhe- tai esitystyypitSuullinen esitys

Kuvaus

Opetuksessa, opiskelussa ja arvioinnissa hyödynnetään yhä laajemmin teknologiaa lukioissa. Lukion opetussuunnitelman perusteet (2015) ja sähköinen ylioppilastutkinto ovat digitalisoimassa osan lukio-oppimisesta pysyvästi. Paperi ja kynä eivät riitä kaikkiin aktiviteetteihin, eikä digitaalisten välineiden pedagogista käyttöönottoa ole syytä viivyttää. Arviointikulttuurin kehittämisen ja digitalisoimisen tueksi suunniteltu täydennyskoulutushankkeen tavoitteena on tukea opettajia arviointikulttuurin muutoksessa talven 2016-2017 aikana ja vahvistaa osallistuvien lukio-opettajien (240 opettajaa) arviointiosaamista samalla nostaen esiin digitaalisten välineiden käytön pedagogisia ratkaisuita ja etuja opiskelussa ja arvioinnissa. Tämä esitys käsitteli täydennyskoulutushankkeen fokusalueita ja arviointikulttuurin muutosta digitalisaation vaikutuksesta.
Aikajakso5 huhtikuuta 2017 - 7 huhtikuuta 2017
PidettyITK 2017
Tapahtuman tyyppiKonferenssi
SijaintiHämeenlinna, Suomi
Tunnustuksen arvoKansallinen