Kuvaus
Finnish STEM education research experts critically examined the focus of STEM education research, particularly in physics, chemistry, and biology, using the didactic triangle framework. Analyzing numerous research papers and master's theses from forums like NorDiNa and ESERA, three pivotal articles were highlighted. These articles revealed dominant research trends like the student-content relationship, underlined areas lacking attention, such as educators' insights into students' perceptions, and advocated for a broader, more holistic approach in future STEM education research endeavors.Aikajakso | 11 marrask. 2023 |
---|---|
Pidetty | University of Ioannina , Kreikka |
Tunnustuksen arvo | Kansainvälinen |
Asiakirjat ja linkit
- Lampiselkä, J. 2023. Trends in STEM Education Research in Europe in 2005 - 2019
Tiedosto: application/pdf, 706 KB
Tyyppi: Tekstitiedosto
Tähän liittyvä sisältö
-
Aktiviteetit
-
ESERA 2013
Aktiviteetti: Tapahtumaan osallistumisen ja tapahtuman järjestämisen tyypit › Konferensseihin, kursseille ja seminaareihin osallistuminen ja näiden järjestäminen
-
ESERA (European Science Education Resaerch Association) (Ulkoinen yksikkö)
Aktiviteetti: Jäsenyystyypit › Jäsenyys tai muu rooli kansallisessa/kansainvälisessä komiteassa, toimikunnassa tai hallituksessa
-
ESERA 2015
Aktiviteetti: Tapahtumaan osallistumisen ja tapahtuman järjestämisen tyypit › Konferensseihin, kursseille ja seminaareihin osallistuminen ja näiden järjestäminen
-
ESERA (Lehti)
Aktiviteetti: Julkaisun vertaisarvioinnin ja toimituksellisen työn tyypit › Tieteellisen kokooma- tai konferenssiteoksen toimittaja
-
13th Panhellenic Conference on Didactics in Science and new Technology in Education
Aktiviteetti: Tapahtumaan osallistumisen ja tapahtuman järjestämisen tyypit › Konferensseihin, kursseille ja seminaareihin osallistuminen ja näiden järjestäminen
-
ESERA 2009 Conference
Aktiviteetti: Tapahtumaan osallistumisen ja tapahtuman järjestämisen tyypit › Konferensseihin, kursseille ja seminaareihin osallistuminen ja näiden järjestäminen
-
ESERA 2011
Aktiviteetti: Tapahtumaan osallistumisen ja tapahtuman järjestämisen tyypit › Konferensseihin, kursseille ja seminaareihin osallistuminen ja näiden järjestäminen
-
ESERA 2015
Aktiviteetti: Tapahtumaan osallistumisen ja tapahtuman järjestämisen tyypit › Konferensseihin, kursseille ja seminaareihin osallistuminen ja näiden järjestäminen
-
ESERA (Lehti)
Aktiviteetti: Julkaisun vertaisarvioinnin ja toimituksellisen työn tyypit › Käsikirjoitusten vertaisarviointi
-
ESERA 2017
Aktiviteetti: Tapahtumaan osallistumisen ja tapahtuman järjestämisen tyypit › Konferensseihin, kursseille ja seminaareihin osallistuminen ja näiden järjestäminen
-
ESERA 2013
Aktiviteetti: Tapahtumaan osallistumisen ja tapahtuman järjestämisen tyypit › Konferensseihin, kursseille ja seminaareihin osallistuminen ja näiden järjestäminen
-
ESERA 2017
Aktiviteetti: Tapahtumaan osallistumisen ja tapahtuman järjestämisen tyypit › Konferensseihin, kursseille ja seminaareihin osallistuminen ja näiden järjestäminen
-
ESERA 2011
Aktiviteetti: Tapahtumaan osallistumisen ja tapahtuman järjestämisen tyypit › Konferensseihin, kursseille ja seminaareihin osallistuminen ja näiden järjestäminen
-
Julkaisut
-
Research on Teaching and Learning In Biology, Chemistry and Physics In ESERA 2013 Conference
Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussa › Konferenssiartikkeli › Tieteellinen › vertaisarvioitu
-
Didactic Focus Areas in Science Education Research
Tutkimustuotos: Artikkelijulkaisu › Artikkeli › Tieteellinen › vertaisarvioitu
-
Pedagogical Aspects in Finnish Science Education Research Publications
Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussa › Kirjan luku tai artikkeli › Tieteellinen › vertaisarvioitu
-
Identifying Missing Types of Nordic Research in Science Education
Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussa › Konferenssiartikkeli › Tieteellinen › vertaisarvioitu
-
Cognitive and Affective Aspects in Science Education Research: Selected Papers from the ESERA 2015 Conference
Tutkimustuotos: Kirja/raportti › Kokoomateos tai erikoisnumero › Tieteellinen › vertaisarvioitu
-
Didaktinen kolmio luonnontieteen opetuksen tutkimuksen arvioinnissa
Tutkimustuotos: Artikkeli kirjassa/raportissa/konferenssijulkaisussa › Kirjan luku tai artikkeli › Tieteellinen › vertaisarvioitu
-
Research on teaching and learning in Physics and Chemistry in NorDiNa Papers
Tutkimustuotos: Artikkelijulkaisu › Artikkeli › Tieteellinen › vertaisarvioitu